www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۳:۳۷ 1394/03/04

نگاه بالا به پایین ناجی کاراته و فدراسیونی که مسوولان آن با هم دعوا دارند!

پایگاه خبری رزم نیوز به عنوان نخستین سایت تخصصی ورزش های رزمی و با هدف احترام به سلایق مختلف و طیف گسترده جامعه ورزش رزمی ایران، از این پس مهمترین اخبار روزانه مربوط به رشته های مختلف رزمی را در قالب یک مجله خبری منتشر می کند: فارس: علیرضا کتیرایی، مربی و ملی پوش سابق […]

پایگاه خبری رزم نیوز به عنوان نخستین سایت تخصصی ورزش های رزمی و با هدف احترام به سلایق مختلف و طیف گسترده جامعه ورزش رزمی ایران، از این پس مهمترین اخبار روزانه مربوط به رشته های مختلف رزمی را در قالب یک مجله خبری منتشر می کند:

فارس: علیرضا کتیرایی، مربی و ملی پوش سابق کاراته ایران در مورد استعفای دسته‌جمعی مدیر فنی و مربیان تیم‌های ملی می گوید: علت استعفا را دوستان در رسانه‌ها اعلام کردند. به هر حال آنها به این نتیجه رسیدند که در تیم ملی نباشند. من نیز با توجه به اینکه در مورد حضور آنها در رأس تیم‌های ملی هیچ نظری ندادم حالا هم در مورد رفتن‌شان هیچ نظری ندارم.

وی در مورد انتخاب دباغیان به عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان گفت: دباغیان در امر بازیکن‌ سازی و مربیگری به خوبی امتحان خود را پس داده‌. در این سه یا چهار ماه باقیمانده تا مسابقات قهرمانی آسیا او می‌تواند حاشیه‌ها را جمع کند. قطعا اگر این حواشی جمع شود کاراته در ژاپن عنوان قهرمانی آسیا را کسب خواهد کرد.

فارس: مسئولان فدراسیون جهانی با ارسال دعوت‌نامه به فدراسیون بوکس ایران خواستار حضور سجادمحمد‌پور نماینده وزن 52- کیلوگرم کشورمان در لیگ نیمه‌حرفه‌ای جهان شدند. رقابت‌های لیگ نیمه حرفه‌ای بوکس جهان( APB ) طی دو هفته آینده به میزبانی چین برگزار خواهد شد.

سایت فدراسیون بوکس: در حالی که انتظار می رفت نخستین مسابقه روزبهانی در رقابت های جهانی بوکس APB خرداد ماه برگزار شود، فدراسیون جهانی بوکس 27 شهریور ماه را زمان اولین مبارزه روزبهانی اعلام کرد. در نامه ارسالی آیبا آمده است به دلیل قهرمانی روزبهانی در سری اول مسابقات جهانی APB او در دور اول این رقابت ها مبارزه‌ای نخواهد داشت.

ایسنا: علیرضا سلیمانی سرمربی مستعفی تیم ملی کاراته بزرگسالان گفت: من و سایر اعضای کادر فنی تیم ملی به این نتیجه رسیدیم که اراده‌ای در فدراسیون علاقه‌ای به ادامه فعالیت‌مان ندارد و به همین دلیل تصمیم گرفتیم استعفا دهیم. وقتی فدراسیون به تعهداتی که به ما داده بود پایبند نماند و هیچ تلاشی برای رفع کمبودهایمان در اردوها انجام نشد و حتی با دخالت‌های مستقیم و غیر مستقیم فراوانی در اردوها مواجه شدیم، به این نتیجه رسیدیم که اراده‌ای در فدراسیون نمی‌خواهد ما به کارمان ادامه دهیم و به همین خاطر استعفا دادیم.

باشگاه خبرنگاران جوان: بیژن مقانلو سرمربی تیم ملی تکواندو می گوید: برای بازیهای المپیک ریو نیاز به جانشین برای مصدومان فعلی داریم و می خواهم نام یعقوبی و نصر را بین نفرات اصلی قرار دهیم. شرایط در اوزان دوم المپیکی متفاوت شده است. با غیبت اسبقی در وزن 68- کیلوگرم در رقابت های جهانی، حالا “ثروت” ترکیه ای با قهرمانی خود را به رده بالای رنکینگ رسانده است و در وزن 63- کیلوگرم نیز شرایط بازیکنان بلژیک، روسیه و روسیه خوب شده است. معادلات وزن دوم المپیکی به هم خورده و مثل یک پازل شده است. ما علیرضا نصرآزادانی و ابوالفضل یعقوبی را در وزن 68- کیلوگرم مدنظر داریم، اما سعی می کنیم بهنام اسبقی و محمد باقری معتمد مصدوم را هم به مسابقات این وزن برسانیم.

ایرنا: شهاب سلطانی، مربی پیشین تیم های ملی کاراته ایران، گفت: نگاه محمد آرین خو به عنوان مدیرفنی تیم های ملی به جامعه کاراته از بالا به پایین بود. برایم عجیب بود که مدیرفنی تیم های ملی چرا این اقدام را انجام داد، البته ورود ایشان از همان روز اول، شبهاتی داشت. تجربه و شناختی که اهالی کاراته از هم دارند نشان می داد این حضور سرانجام خوبی ندارد. ابتدا ایشان روی اصل شرط کردن پافشاری داشت.در ورزش ایران عرف نیست فردی که برای خدمت می آید بخواهد برای سیستم آن ورزش شرط و شروط بگذارد. مساله بعدی برایم مبلغ قرارداد بسیار بالای ایشان بود که در تاریخ کاراته ایران بی سابقه است و با صحبت های وی که عنوان می کرد برای نجات کاراته آمده است، همخوانی نداشت.

ایرنا: محمود میران، سرمربی مستعفی تیم ملی جودوی جوانان گفت: در فدراسیونی که مسوولان آن با هم دعوا داشته باشند، کار نمی کنم. وضعیت فعلی فدراسیون از قبل هم بدتر است. واقعا نمی دانم این دعواها و اختلافات موجود در فدراسیون به چه دلیل است و برهمین اساس استعفای خود را به فدراسیون بردم و دیگر برنمی گردم. از این پس به عنوان سرمربی تیم ملی آلیش به کارم ادامه می دهم و آنهایی که می گفتند محمود میران دو شغله است، خوشحال باشند که از یک شغلم استعفا دادم. در زمان قهرمانی در 3 رشته کشتی آزاد، کشتی پهلوانی و جودو به صورت همزمان افتخار آفرینی می کردم اما یک نفرهم قدردانی نکرد. سالها در دو وزن 100 کیلوگرم و آزاد برای جودوی ایران مدال آوری می کردم اما مورد تمسخر بودم که چرا برابر یک ژاپنی شکست می خورم. حالا یک سنگین وزن ایران در آسیا برنز بگیرد تا جایزه نفیسی به او بدهم.

فدراسیون تکواندو: تیم ملی تکواندوی کشورمان که در بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی جهان بر سکوی نخست این رقابت ها ایستاد، پس از چند روز استراحت از روز شنبه (نهم خردادماه) دور جدید تمرینات خود را در مرکز جهانی تکواندو پیگیری خواهد کرد. محمد کاظمی، آرمین هادی پور، فرزان عاشورزاده، ابوالفضل یعقوبی، بهنام اسبقی، علیرضا نصرآزادانی، سروش احمدی، علی پاکدین، فرزاد ذوالقدری، مسعود حجی زواره، سیدمحمد رفیعی، مهرداد نورمحمدی، فرزاد عبدالهی، مهدی خدابخشی، امید عمیدی، مرتضی شیری و سجاد مردانی، تکواندوکاران حاضر در اردوی تیم ملی هستند.

تسنیم: داوود میقانی رئیس کمیته فنی جودو می گوید: وقتی بدون توجه به کمیته فنی و بزرگان جودو سرمربی از سوی نایب رئیس فدراسیون عزل شد واقعا ناراحت شدم زیرا این حرکت به هیچ وجه اخلاقی نبود. مجید زارعیان جزو سرمایه‌های جودو است و نباید این‌گونه با اعتبار و آبروی او بازی شود. در هر حال این تصمیمی مردود است و به همین دلیل جلسه کمیته فنی را تشکیل خواهیم داد تا زارعیان در مورد رقابت‌های قهرمانی آسیا و سفر به کویت صحبت‌هایی داشته باشد، البته معتقدم او به عنوان سرمربی باید کارش را ادامه دهد.

ایلنا: محسن آشوری، دبیر فدراسیون کاراته درباره اتفاقات اخیر این رشته رزمی گفت: با استعفای یک یا چند نفر به مشکل نمی خوریم زیرا کاراته ایران متکی به فرد نیست. استعفای کادر پیشین تیم ملی تصمیمی بود که گرفته شد و ما هم به این تصمیم احترام گذاشتیم. فدراسیون کاراته به اندازه کافی از لحاظ داشتن مربی سطح بالا غنی است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه از حضور جاسوس در تمرینات تیم ملی بی خبر هستم، گفت:واقعا از شنیدن این خبر تعجب کردم.آن بنده خدایی که از تمرینات تیم ملی فیلم می گرفته از طرف آقای سمندر یا من نبوده و کاملا از این موضوع بی اطلاع هستم.

ایلنا: سعید ملایی، جودوکار وزن 81 کیلوگرم ایران و دارنده مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا با دفاع از عملکرد کادر فنی تیم ملی گفت: زارعیان مربی خوب و کاربلدی است و می‌تواند جودوی ایران را به روزهای اوج بازگرداند. بیش از 3سال است با مجید زارعیان کار می‌کنم و به کار مربیگری او ایمان دارم. در حال حاضر باید به سرمربی تیم‌ملی زمان داده شود تا برنامه‌های خود را عملی کند.

باشگاه خبرنگاران جوان: مرحله دوم اردوهای تیم ملی جودوی کارگران کشور جهت اعزام به مسابقات جهانی ایتالیا از فردا سه شنبه در مجموعه ورزشی شهید معتمدی تهران آغاز خواهد شد. این تیم 16 خرداد تهران را به مقصد  ایتالیا ترک خواهد کرد. مسابقات درروزهای 18.19 خرداد ماه در شهر ساحلی لیلیانو برگزار خواهد شد.

آخرین اخبار