www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۴:۳۶ 1395/09/01

شما حدس بزنید؛ حریف بعدی موساسی کیست؟

جگارد موساسی مبارز ایرانی الاصل ساکن هلند ، در ادامه روند رو به رشد و نتایج درخشان خود توانست یورایا هال را ناک اوت کند و وضعیت خود را در دسته میان وزن (84کیلوگرم) سازمان یو اف سی بیش از پیش بهبود ببخشد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، موساسی با تجربه که چهل و یکمین برد خود را تجربه می کرد اکنون به جایگاهی رسیده که مسئولین سازمان یو اف سی نام او را در زمره یکی از کاندیدهای نبرد بر سر کمربند طلایی رده میان وزن در نظر می گیرند. در واقع این مبارز ارمنی متولد تهران که سابقه قهرمانی در مسابقات دریم ، کیج وریور و استرایک فورس را در پرونده دارد الآن در مهمترین و حساس ترین دوران حرفه ای خود قرار دارد و کوچکترین اشتباه مجددا او را از این موقعیت خطیر دور می کند.

موساسی امروزه نه تنها بهترین عملکرد را در بین مبارزین هلندی سازمان یو اف سی دارد (با توجه به عملکرد دور از ذهن الیستر اوریم) ، بلکه امید و انگیزه ایرانیان علاقه مند به هنرهای رزمی – ترکیبی است و به همین خاطر محبوبیت زیادی دارد. محبوبیتی که یکی دو سال آینده در صورت رسیدن به کمربند طلایی 84 کیلوگرم دوچندان خواهد شد.

او اکنون در رده پنجم برترین مبارزین میان وزن ایستاده و در واقع مدعی شماره پنجم کمربند است.

به همین بهانه نگاهی انداختیم با حریفان بعدی موساسی و مبارزینی که احتمالا در قدم بعدی با فوق ستاره ارمنی ام ام ای دست و پنجه نرم می کنند.

photo_2016-11-21_14-21-35

یک- پیروز مبارزه ویتاکر – برانسون:

شنبه هفته آینده رابرت ویتاکر استرالیایی در خانه با چارلز برانسون تنومند و قلدر دیدار می کند. قسمت عمده ای از کارشناسان و علاقه مندان ام ام ای بر این باورند که پیروز این مبارزه ، حریف بعدی جگارد در یو اف سی خواهد بود. احتمالی که بدون شک به مذاق او و مربیانش خوش نمی آید چراکه موساسی به درستی بر این باور است که زمان آن رسیده تا در یکی دو مبارزه بعدی بر سر کمربند مبارزه کند و دیدار با پیروز برانسون-ویتاکر نکته مثبتی به کارنامه او اضافه نخواهد کرد.

اما از گوشه و کنار شنیده می شود که این نبرد تا حدود زیادی قطعی شده است و حال باید دید آیا مسئولین یو اف سی همان سیاست نا عادلانه ای را درقبال پیروزی های موساسی اتخاذ می کنند که در این چند سال برای حبیب نورماگومدوف در نظر گرفتند یا اینکه نبرد بر سر کمربند نزدیک است.

رابرت ویتاکر 25 ساله تا به حال توانسته یورایا هال و رافائل ناتال را شکست دهد و شاخصه مثبت او در نبرد با برانسون ، حضور تماشاگران پرشور استرالیایی است که سالی دو سه بار میزبانی مبارزات یو اف سی را بر عهده دارند.

در مقابل چارلز برانسون آمریکایی حریفی به مراتب سخت تر و خطرناک تر است. او در چهار مبارزه آخر خود با استفاده از ضربات سنگین مشت (که شگرد اوست) توانسته حریفانش را یکی پس از دیگری ناک اوت کند. نکته جالب توجه در مورد ویتاکر ، برانسون و موساسی این است که هر سه این مبارزین توانسته اند یورایا هال را شکست دهند.

در ضمن ویتاکر نفر هفتم و برانسون نفر هشتم رده بندی برترین های سازمان در این دسته هستند.

پیروز دیدار برانسون – ویتاکر هرکسی که باشد ، موساسی باید او را شکست دهد و به مرحله بعدی برود اما اگر ویتاکر پیروز شود که چه بهتر !!!

photo_2016-11-21_14-21-14

دو- لوک راکهلد (شماره2رده بندی) :

این آمریکایی بعد از انکه کمربند را به بیسپینگ واگذار کرد هنوز پا به قفس نگذاشته اما تمرینات فشرده خود را پیگیری می کند. به عقیده اکثر کارشناسان ام ام ای ، راکهلد یکی از با کیفیت ترین مبارزین حال حاضر دنیاست و حضور او در رده دوازدهم برترین مبارزین تمام وزن های یو اف سی حکم تائیدی بر این مدعاست. در صورت قطعی شدن نبرد موساسی با راکهلد ، مبارز ایرانی می بایست سبک جدیدی از توانایی های خود را به معرض نمایش بگذارد در غیر این صورت بازنده خواهد بود.

photo_2016-11-21_14-20-59

سه- یوئل رومرو (معروف به سرباز خدا ، مدعی شماره یک کمربند) :

از بین تمام شش گزینه پیش رو ، رومرو سخت ترین و کار کشته ترین حریف است. روند مقتدرانه چند سال اخیر و کیفیت ناک اوت های او باعث شده در سن 40 سالگی به اصلی ترین تهدید برای بیسپینگ تبدیل شود. با توجه به اینکه احتمالا مبارزه بعدی رومرو با بیسپینگ و بر سر کمربند خواهد بود ، خوشبختانه شانس نبرد او با جگارد کم است.

سرباز خداوند هشت مبارزه اخیر خود در اوکتاگون را با پیروزی پشت سر گذاشته و در آخرین مبارزه اش نیز به زیبایی هر چه تمام تر ، وایدمن را غرق در خون کرد و بعد از آن به شکل جالبی بیسپینگ را به مبارزه طلبید.

شاید جالب باشد که بدانید رومرو کشتی گیر سابق تیم ملی کوبا است و چندین بار نیز در تشک با کشتی گیران ایرانی مبارزه کرده است.

photo_2016-11-21_14-21-20

چهار- رونالدو سوزا (معروف به سوسمار ، نفر سوم رده بندی) :

با توجه به اینکه جگارد پیش از این نیز با سوزا دیدار کرده است به نظر می رسد مبارزه او با جاکاره ، آسانترین نبرد خواهد بود. چون علی رقم توانایی های فنی فوق العاده و فنون جوجیتسو، موساسی نشان داده به خوبی حریفان را آنالیز کرده و در نبرد های انتقامی آن ها را غافلگیر می کند.

photo_2016-11-21_14-21-26

پنج: مایکل بیسپینگ (معروف به کنت ، صاحب کمربند) :

در حال حاضر مبارزه با بیسپینگ آرزوی تمام مبارزین دسته میان وزن است و هر کدام که به شکلی دو سه پیروزی متوالی کسب می کند برای گرفتن کمربند نقشه می کشند.

شاید نبرد بیسپینگ با موساسی محتمل نباشد اما در صورتی که نماینده هلند مبارزه بعدی خود را با برد پشت سر بگذارد شانس اصلی دیدار با کنت پر حرف و بی ادب انگلیسی ها خواهد بود.

photo_2016-11-21_14-21-06

شش- کریس وایدمن (معروف به آمریکایی ، نفر چهارم رده بندی) :

قهرمان سابق میان وزن بعد از شکست در برابر راکهلد ، روزگار خوبی را سپری نکرد و از عرش به فرش رسید. او که اکنون در رده چهارم رده بندی برترین ها ایستاده چند روز پیش نیز در یو اف سی نیویورک به سختی مغلوب یوئل رومرو شد. مبارزه احتمالی موساسی – وایدمن نبرد سختی برای جگارد است چراکه این مسابقه حکم مرگ و زندگی را برای وایدمن دارد.

نظرها:

شما هم در گفتگو شرکت کنید:

مطالب مرتبط

آخرین اخبار