www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۵:۴۵ 1393/10/10

ملی‎پوشِ میوه‎فروش به رینگ برگشت و نایب‎قهرمان کشور شد

بوکسور لرستانی بعد از اینکه در سال 2012 در اولین رقابت برون مرزی‎اش مدال برنز بوکس بزرگسالان آسیا را کسب کرد با این رشته ورزشی وداع و برای امرار معاش روی به میوه‎فروشی آورد اما حالا به روی رینگ برگشته و نایب قهرمان کشور شد. به گزارش “رزم نیوز” و به نقل از خبرگزاری ایسنا، […]

بوکسور لرستانی بعد از اینکه در سال 2012 در اولین رقابت برون مرزی‎اش مدال برنز بوکس بزرگسالان آسیا را کسب کرد با این رشته ورزشی وداع و برای امرار معاش روی به میوه‎فروشی آورد اما حالا به روی رینگ برگشته و نایب قهرمان کشور شد.

به گزارش “رزم نیوز” و به نقل از خبرگزاری ایسنا، محمد نوری‎پور بدلیل مشکلات معیشتی بوکس را از سال 2012 کنار گذاشت و به میوه فروشی روی آورد اما او حالا برگشته تا به قول خودش سهمیه المپیک بگیرد که از بیست‎وچهارمین دوره بوکس قهرمانی کشور استارت این هدف را زد.

نوری‎پور ، درباره برگشتش به رینگ اظهار کرد: راستش را بخواهید در میوه‎فروشی به جایی نرسیدم و ضرر کردم. چون خانه‎‎نشین و بیکار بودم، ترجیح دادم تمرین‎هایم را از سر بگیرم.

وی ادامه داد: بعد از کسب نشان برنز وزن 91 کیلوگرم رقابت‎های قهرمانی آسیا دیگر بوکس کار نکردم و برای رقابت‎های قهرمانی کشور در سال‎جاری حدود دو ماه تمرین کردم که نایب‎قهرمان شدم.

نوری‎پور خاطرنشان کرد: با توجه به تمرین‎های کمی که داشتم و شرایط روحی و تغذیه‎ام، مربی‎ و دوستانم انتظار کسب مدال نداشتند اما خدا کمک کرد و در مبارزه اول سالار غلامی بوکسور تیم ملی را شکست دادم و در بازی‎های بعدی تا فینال حریفان را ناک‎اوت کردم. در فینال سینا قلعه‎بندی خیلی خوب کار کرد و بدنم نکشید و بازی را واگذار کردم.

این مشتزن لرستانی در پاسخ به پرسش تا کی بوکس را ادامه می‎دهد؟ گفت: اگر شغلی پیدا کنم که با مرخصی مشکلی نداشته باشم، بوکس را ادامه می‎دهم ولی اگر کارم آزاد باشد بازهم ورزش قهرمانی را کنار می‎گذارم.

وی با یادآوری اینکه لرستان قطب بوکس کشور است، ادامه داد: همه مشتزن‎های لرستانی که افتخارات زیادی هم دارند، بیکار هستند و با شرایط سخت ورزش را ادامه می‎دهند. متأسفانه در استان ما بیکاری بیداد می‎کند و از مسئولان می‎خواهم برای اشتغال ورزشکارهای ملی‎پوش فکری بکنند تا با خیالی آسوده به ورزش قهرمانی بپردازند.

دارنده نشان برنز وزن 91 کیلوگرم رقابت‎های قهرمانی آسیا، هدفش را حضور در المپیک 2016 ریودوژانیرو عنوان کرد و افزود: اگر خدا کمک کند ابتدا باید سهمیه المپیک را بگیرم که این رقابت‎ها مهرماه سال آینده در قطر برگزار خواهد شد.

نوری‎پور در پایان گفت: بعد از اینکه سوم آسیا شدم، شرایطی به‎وجود آمد که واقعاً نمی‎توانستم بوکس را ادامه دهم. مدال من برای کسی مهم نبود و ترجیح دادم دستکش‎ها را آویزان کنم. مخارج زندگی بسیار بالاست و اگر بوکسوری بخواهد در رقابت‎های مهم بدرخشد باید شرایط مالی خوبی داشته باشد.

به گزارش “رزم نیوز”، نوری‎پور برای حضور در مرحله اول نخست رقابت‎های انتخابی به اردوی تیم ملی دعوت شده است.

آخرین اخبار