www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۴:۴۵ 1398/01/19

درآمد میلیونی از ام ام ای؟! / از خیال تا واقعیت

در سالهایی که اکثریت رزمی دوستان داخلی آشنایی (حتی اندک مختصر) با ام ام ای نداشتند همواره هدف و انگیزه خود را شناساندن هنرهای رزمی ترکیبی به سیل پرشور و شوق داخل ایران قرار داده بودیم اما آن روزها احتمال این را هم می دادیم که گروهی با تکیه بر علم پایین و ناآشنایی دیگران بساط سواستفاده را پهن کنند و از آب گل آلود رزمی ما ماهی بگیرند.

البته اکنون که نگاهی گذرا به صحنه رزمی ایران می اندازیم خیلی راحت متوجه می شویم که اوضاع به مراتب از آنچه ما فکر می کردیم بدتر هست و این روزها اتفاقاتی را شاهدیم که الحق و الانصاف برق از سه فازمان می پراند.
متاسفانه همانند تمام (دقت کنید تمااام!) پدیده هایی که پا به کشورمان می گذارند ، ام ام ای نیز طبق روال همیشگی به خاطر نا آشنایی عموم و سواستفاده گری سودجویان در برزخی گیر کرده که خروج از آن اول از همه نیازمند دقت نظر رزمی دوستان و همچنین اهالی رسانه است. مجموعه رزم آور نیز با انگیزه و هدفی بزرگتر از قبل کمر به مقابله با این موج ناسالم بسته و تا حد توان می ایستد.
از همین رو تصمیم داریم در این نوشتار و صد البته در نوشتارهای سریالی بعدیمان مسائلی را بازگو کنیم که حداقل علاقه مندان خالص و عاشقان ام ام ای در کشورمان روشن تر از قبل شوند.
یکی از نکاتی که این روزها به وفور به چشم می خورد تفکر کسب درآمد چندصد میلیونی از یک یا دو برد ساده در ام ام ای است که باعث شده عده ای با خیال دریافت مبالغی رویایی تصمیماتی اشتباه بگیرند و مسیری را بروند که نه به نفع خودشان است و نه به نفع ام ام ای ایران.
علاقه مندان و دوستداران رزمی در جریان باشند که این توهم فانتزی تنها و تنها بازخوردی منفی از یکی از مصاحبه های امیر علی اکبری است که یکی دو سال پیش خبر از دریافت مبالغی سنگین داده بود. البته طرفداران ام ام ای هیچکدام نمی دانند که قهرمان خوش استیل کشورمان این درآمد را صرفا از یک یا دو مسابقه کسب نکرده و ایشان اولا سال های متوالی هزینه های آنچنانی کرده و سال ها با سختی و صرف مبالغ سنگین در تایلند اقدام به آماده سازی خود کرده بود و با تمرین در ایران جواز حضور در تورنمنت یک سازمان درجه یک (پراید سابق) را به دست نیاورده بود. در ضمن تنها دو یا سه سازمان در سرتاسر دنیا وجود دارد که مبالغی سنگین را به مبارزینش می دهد البته حتی در سازمانی مثل یو اف سی تنها قهرمانان اصلی و مبارزین سرشناس دستمزد رویایی دارند و سایر مبارزین میان رده تنها و تنها مبالغی خیلی عادی دریافت می کنند. گواه این ادعا مصاحبه چند سال پیش کمال شعله روز با نگارنده است. شعله روز که از مبارزین ایرانی سابق سازمان یو اف سی بود بعد از مبارزه با حبیب نورماگومدوف از میزان درآمد خود از این سازمان به شدت انتقاد کرد و مدعی شد که میزان دستمزد دریافتی از دانا وایت به هیچ عنوان حتی برای برنامه ریزی تمرینات نیز کفایت نمی کند.
گلایه های کمال (پادشاه پارسی) در مورد بزرگترین سازمان ام ام ای دنیا بود حال خود شما اوضاع سازمان های متفرقه و کوچک را تصور کنید.


از همین رو عاشقان رزمی و طرفداران ام ام ای در جریان باشند که اگر در چهار پنج سال ابتدای کار حرفه ای خود انتظار کسب درآمدی رویایی دارند ، به هیچ عنوان دل خوش به ام ام ای نباشند. ولی اگر هدف خود ام ام ای باشد ، آن موقع دیر یا زود پول هم به دست می آید.
نکته مهم دیگر در دنیای هنرهای رزمی ترکیبی و معضلات آن در داخل کشورمان بحث مربیان حرفه ایست. شاید اکثر علاقه مندان و بعضا ورزشکاران حرفه ای نداند که ام ام ای بر خلاف سایر ورزش ها تنها نیازمند یک یا دو یا حتی سه مربی نیست. ام ام ای کاران حرفه ای سرتاسر دنیا که در سازمانهای کوچک و بزرگ فعالیت می کنند برای هر رشته رزمی یک مربی حرفه ای دارند.
به طور مثال یک مبارز حرفه ای در سطح اول دنیا صاحب مربی بوکس ، کشتی، جوجیتسو ، کیک بوکسینگ ، موی تای ، ام ام ای ، یوگا، تغذیه ، روانشناس و … است. این مساله بسیار مهم ، به هیچ عنوان حتی در حد کمتر از ده درصد نیز در کشورمان رعایت نمی شود و متاسفانه باعث شده سطح ام ام ای کاران داخلی در حد آماتور باقی بماند.
از همه این مسائل که بگذریم به عقیده نگارنده تا روزی که ام ام ای صاحب یک تشکیلات رسمی ، مناسب ، منسجم و مرتبط با دنیا نشود ، هنوز اندر خم یک کوچه خواهیم ماند و سوء استفاده گران روز به روز قوی تر می شوند و ریشه های این رشته پرطرفدار در زیر خاک ورزش ایران آرام آرام خشک می شود.

نظرها:

شما هم در گفتگو شرکت کنید:

مطالب مرتبط

آخرین اخبار