www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۵:۱۸ 1394/07/12

خوشبین: تیم جوجیتسو JJIF ایران جزء 5 تیم برتر دنیا است

در حدود ۴۵ سال قبل اولین تکنیکهای نوین این ورزش توسط مستشاران خارجی که برای آموزش نیروهای پلیس به ایران آمده بودند به ایرانیان معرفی شد و همچنان این روند ادامه داشت و انحصاراٌ در اختیار نیروهای نظامی و انتظامی بود و با نام فنون دفاع‌شخصی در ایران شناخته و تدریس می‌شد. اولین مدال جهانی […]

در حدود ۴۵ سال قبل اولین تکنیکهای نوین این ورزش توسط مستشاران خارجی که برای آموزش نیروهای پلیس به ایران آمده بودند به ایرانیان معرفی شد و همچنان این روند ادامه داشت و انحصاراٌ در اختیار نیروهای نظامی و انتظامی بود و با نام فنون دفاع‌شخصی در ایران شناخته و تدریس می‌شد.

اولین مدال جهانی تاریخ ورزش جوجیتسو ایران که برنز بود، در سال 2002 توسط علیرضا داودی درمسابقات اروگوئه بدست آمد ،اما از سال 2010 تاکنون که ریاست این انجمن برعهده محمد حسن رستمیان بوده این انجمن موفق به کسب عناوین بسیاری از جمله کسب 45 مدال در مسابقات جهانی ،بازیهای جهانی ،المپیک رزمی، بازیهای ساحلی و تورنمنت های بین المللی شده است، که می توانیم به مدال طلای مسابقات جهانی 2011، طلای المپیک رزمی 2013 و 2 نقره در بازیهای جهانی 2013 اشاره کنیم.به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز ، طی نشست مشترک محمود رشیدی رئیس فدراسیون ورزش های رزمی، سرهنگ محمد حسن رستمیان رئیس انجمن جوجیتسو JJIF ، امیر حسین خوشبین نائب رئیس انجمن و دیگر اعضا انجمن در خصوص مسابقات انتخابی تیم ملی جوجیتسو JJIF برای شرکت در مسابقات جهانی تایلند که در آبان ماه (17-23نوامبر 2015) برگزار شد.

نائب رئیس انجمن جوجیتسو JJIF کشور در خصوص نحوه برگزاری این مسابقات گفت: طبق روال هرساله انجمن طی فراخوانی از کلیه ورزشکاران بزرگسال این رشته برای شرکت در رقابت های انتخابی دعوت شده و نهایتا با نظر کمیته فنی انجمن و فدراسیون برترین ها راهی تیم ملی می شوند.

خوشبین در ادامه افزود: در روز 22 مهر ماه نیز یکدوره آموزش داوری با نظارت فدراسیون ورزش های رزمی برای یکسان سازی داوران در کلیه سبک ها و آشنایی با تغییرات در قوانیین فدراسیون جهانی جوجیتسو JJIF برگزار می شود و مسابقات انتخابی تیم ملی روزهای23 و24 مهرماه در تمامی اوزان در ورزشگاه شهید افراسیابی تهران برگزار خواهد شد.

نائب رئیس انجمن جوجیتسو ایران در خصوص حمایت های مالی فدراسیون از انجمن گفت: انجمن هنوز هم بطور مستقل و با حمایت و نظارت فدراسیون رزمی فعالیت می کند، در جلسات انجام شده تا امروز از سوی ریاست فدراسیون قول های مساعدی در خصوص حمایت های مالی به تیم ملی برای هزینه های اعزام مانند مسابقات گذشته که آقای رشیدی سرپرست فدراسیون بودند، داده شده است. در زمانی که انجمن زیر نظر فدراسیون ورزش های همگانی بود که کلیه هزینه های سفرها و مسابقات را هم ما خودمان تامین می کردیم!

وی در ادامه اظهار داشت: براساس آخرین نامه ها و ابلاغیه های فدراسیون جهانی به انجمن و فدراسیون ورزش های رزمی کشور انجمن ما جزء 5 تیم برتر دنیا اعلام شده است. البته با وجود ورزشکارانی مانند مهران ستار، احمدعیدی، امیرحسین خادمیان، محمدمنصوری، محسن حمیدی ، مجتبی اکبری و مسعود جلیلوند که دارای رنکینگ هستند خود نشان برتری ما می باشد.

امیر خوشبین افزود: این امتیازات صرفاً با شرکت در مسابقات جهانی کسب نشده است بلکه امتیازات مسابقات word game و combat game نیز برای تیم و ورزشکاران محاسبه می شود و ما در تلاش ارتقاء جایگاه خود در مسابقات combat game 2017 هستیم.

نائب رئیس انجمن جوجیتسو JJIF در پایان اظهار امیدواری کرد : با آنکه تا امروز جوجیتسو کاران عضو تیم ملی و دیگر اعضا تیم ملی جوجیتسو دارای حقوق ثابت مانند ورزشکاران دیگر تیم های ملی ورزشی نبودند با تدابیر جدید فدراسیون ورزش های رزمی این ورزشکاران نیز از همیم حقوق حتی اندک بتوانند بهره مند شوند تا هم کمک حالی باشد برای مخارجشان و هم انگیزه ای برای تلاش هرچه بیشتر جوجیتسوکاران.

انتهای پیام

آخرین اخبار