www.khabarrazmavar.ir

ابهاماتی درباره اردوی مشترک بوکس؛

شناسه خبر : ۱۰:۲۲ 1396/05/22

اردوی۳۰۰ میلیونی درسال اقتصادی ورزش/ برای کوباوقت تعیین نکنید!

لغو اردوی مشترک با تیم مطرح بوکس کوبا و پیش تر از آن دعوتنامه ۳۰۰ میلیونی فدراسیون بوکس برای این تیم ابهاماتی را ایجاد کرده که باید منتظر پاسخ به آن بود.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، فدراسیون بوکس ایران از مدتها قبل به دنبال برگزاری اردوی مشترک با تیم ملی کوبا به سرمربیگری «آسه بال» بود. برگزاری اردوی مشترک با کوبا می توانست کارگاه تمرینی قدرتمندی برای بوکسورهای ایرانی باشد اما به یک شرط و آن هم اینکه فدراسیون بوکس ایران هزینه زیادی برای این تمرین مشترک پرداخت نکند.

در حالی که حتی در فاصله سه هفته مانده به آغاز اردوی کوبایی ها در تهران، موضوع از سوی فدراسیون رسانه ای نشد، خبرگزای مهر کسب اطلاع کرد که سرپرست جدید با این اردو -حداقل در زمان فعلی- مخالفت کرده است. وی در گفتگو با مهر لغو اردوی کوبا را محتمل دانست اما توضیحی در خصوص تصمیم فدراسیون برای تغییر در زمان برگزاری این اردو نداد.

در میان حاشیه های ریز و درشت فدراسیون بوکس، همین برگزاری اردوی مشترک با کوبا دارای ابهامات فراوانی است که تنها به چند مورد از آن اشاره می کنیم:

۱- با چه منطق و برهانی در روزهایی که تیم ملی بوکس حتی توانایی تمرین در مجموعه ورزشی انقلاب را ندارد، شرایط تغذیه ای ملی پوشان مطلوب نیست، قهرمانان کشور در کانکس می خوابند، اعزام ها لغو می شود و …در سال اقتصادی ورزش اردویی ۳۰۰ میلیونی با تیم کوبا برنامه ریزی می شود؟!  آیا دبیر و نایب رئیس فدراسیون بوکس این تصمیم را نگرفته اند و اگر گرفته اند از مشکلات مالی فدراسیون خبر نداشته اند؟ آیا قرار بوده هزینه این اردو هم توسط افرادی که به تازگی ناگهان نگران بوکس شده و دست به جیب شده اند پرداخت شود؟ اگر این طور نیست برگزاری اردوی مشترک ولو با تیم قهرمان جهان با هزینه ۳۰۰ میلیون تومانی در این حال و روز بوکس منطقی و عقلانی است؟!

۲- قرار بود تیم بوکس کوبا با ترکیب کامل در اردوی تهران حضور پیدا کند و از کشورمان راهی آلمان محل برگزاری رقابتهای قهرمانی جهان شود. باید بپذیریم شاید تمرین با کوبایی ها برای بوکسورهای ما حضور در یک دانشگاه جامع باشد اما اردوی مشترک با بوکسورهای بی تجربه و جوان ایرانی که بسیاری از آنها حتی حضور در یک تورنمنت بین المللی را تجربه نکرده اند توفیق چندانی برای تیم کوبا نداشت. شاید آسه بال تنها به دلیل آشنایی دیرینه خود با مسئولان فدراسیون بوکس (به واسطه چند سال حضور در ایران) این پیشنهاد را پذیرفته بود وگرنه تمرین با تیم بوکس ایران هیچ چیز بر تیم قهرمان جهان نمی افزاید.

۳- سرپرست فدراسیون بوکس در حالی از تغییر زمان اردوی تیم ملی با کوبا می گوید که شاید از سطح فنی این تیم مطلع نیست. کوبا، تیم محلی نیست که هر زمان آقایان بخواهند به ایران بیاید و اگر نخواهند پشت در بماند تا با بوکسورهای تیم ملی تمرین کند. برای کشور کوبا که بسیار به «احترام گذاشتن» حساس است این نوع برخورد قابل قبول نیست. نمونه آن داستان جذب مربی فعلی تیم ملی بود که با واکنش و حساسیت بالای سفارت این کشور همراه بود و سوءتفاهمی کوچک حضور این مربی کوبایی را تا ماه ها به تاخیر انداخت. در حالی که به احتمال فراوان کوبایی ها چند پیشنهاد خود را کنسل کرده اند و به دعوت ایرانی ها پاسخ مثبت دادند لغو خودسرانه این اردو با بهانه تغییر در زمان برگزاری پسندیده نیست. مگر می شود مهمانی را دعوت کرد و در آستانه آمدنش در خانه را بست و گفت یک روز دیگر بیا!

۴- «ما حضور کوبا در ایران را کنسل نکردیم و از آنها خواهش کردیم با توجه به اینکه ما نماینده‌ای در مسابقات جهانی نداریم زمان اردوی مشترک را  به بهمن‌ماه منتقل کنیم تا هر دو تیم از این اردو بهره‌مند شوند.» این جمله دقیقا اظهار نظر اخیر سرپرست فدراسیون بوکس است. باید به آقای داوری بگوییم بوکس ایران یک نماینده در رقابتهای جهانی داشت، سجاد کاظم زاده در وزن ۶۹ کیلوگرم که البته با تصمیمات فدراسیون گذشته سفر به رقابتهای جهانی را به بهانه مشکلات مالی از دست داد. شاید مشاوران فعلی سرپرست فدراسیون به وی نگفته اند که اعزام کم هزینه کاظم زاده را لغو کرده اند اما اردوی ۳۰۰ میلیونی تدارک دیده اند!

آنچه مسلم است «داوری» که از مدیران خوش نام و باسابقه ورزش کشور است باید بدون توجه به مشاروه غلط عده ای، شرایط را برای برگزاری انتخابات آتی این فدراسیون آماده کند. برنامه های زیادی در بوکس پایه ریزی شده که برچیده شود و کارهای زیادی انجام نشده که باید عملی شود. شاید تنها پس از مدت کوتاهی افشین داوری سرپرست فعلی فدراسیون هم قید علاقه اش برای حضور در انتخابات فدراسیون این رشته را بزند هرچند وی در مصاحبه اخیر خود با خبرگزاری مهر گفت باید وارد فدراسیون شود و ببیند شرایط برای شرکتش در انتخابات فدراسوین این رشته به چه صورت خواهد بود.

آخرین اخبار