www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۲:۲۴ 1396/08/01

کهرنگی : فدراسیون بوکس از کشتی که مردانه تر نیست/ من این توانایی را درخود دیدم و جلو آمدم

اولین بانوی کاندیدا در انتخابات فدراسیون بوکس گفت: با توجه به علمی که دارم و آموخته ها و برنامه هایم این توانمندی را در خود دیدم که برای ریاست فدراسیون پا پیش بگذارم.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، مجمع انتخاباتی فدراسیون بوکس امسال با حال و هوای متفاوت تری نسبت به ادوار گذشته برگزار می شود و برای اولین بار پس از ۲۸ سال صندلی ریاست، نفر جدیدی غیر از احمد ناطق نوری را به خود می بیند.

شاید یکی از جذاب ترین اتفاقات در انتخابات فدراسیون بوکس را باید ثبت نام بدرالملوک کهرنگی همسر ناصر طالبی، رئیس سابق فدراسیون اسکی برای ریاست این فدراسیون قلمداد کنیم.

کهرنگی دو روز مانده به اتمام زمان ثبت نام‌ به عنوان هفتمین کاندیدا آمادگی خود را برای حضور در انتخابات فدراسیون بوکس اعلام کرد.

این در حالی است که بانوان حتی حق حضور در سالن های بوکس را هم ندارند اما به نظر می رسد نایب رئیس سابق فدراسیون ووشو این توانایی را در خود دیده است تا بتواند رئیس فدراسیون بوکس شود و برایش برنامه دارد.

کهرنگی در گفتگو با خبرنگار رزم آور درباره اینکه اصلا چه اتفاقی باعث شد وارد این مبارزه انتخاباتی شود، گفت: به طور حتم هرکس باتوجه به علمی که دارد و توانایی هایش تصمیم می گیرد من هم این را در خودم دیدم که می توانم با برنامه هایی که دارم ، ریاست فدراسیون بوکس را بر عهده بگیرم و کمکی به این رشته ورزشی بکنم و به همین سبب جلو آمادم.
وی ادامه داد: من اولین زنی هستم که رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی به او اعتماد کرد و وارد سالن کشتی شدم، از کشتی که رشته ای مردانه تر نداریم؟ اما با درایت خادم تابوی اینکه زن ها نمی توانند وارد سالن های مردانه شوند، شکسته شد و او به من حکم مسئولیت کشتی آلیش بانوان را داد. از آنجا به بعد دیگر نمی گویم محیطی فقط مردانه است و زنان حق ورود ندارند.

کهرنگی تاکید کرد: دولتی داریم که نگاه ویژه ای به بانوان دارد و مسئولیت های مهمی همچون وزارت به خانم ها سپرده می شود چرا فدراسیون ها از این امر مستثنی باشند؟ دوره همکاری ام با رسول خادم کوتاه بود اما درس های بزرگی از ایشان آموختم و تجربه خوبی برای من است و فکر می کنم در فدراسیون بوکس کمک بزرگی به من کند.

سال ها رزمی کار بودم

کاندیدای ریاست فدراسیون بوکس گفت: من سال ها رزمی کار بوده ام، مدت ۳ سال مسئولیت نایب رئیسی فدراسیون ووشو را بر عهده داشتم و در خدمت رئیس بزرگ و موفقی همچون مهدی علی نژاد بودم من از ایشان هم چیزهای فراوانی آموختم با تجربه ای که دارم و توانایی که در خود احساس کرده ام شک نکنید برای فدراسیون بوکس هم برنامه دارم.

وی اضافه کرد: من از آن رئیس هایی نیستم که وقتی پشت میز ریاست می نشینند تازه یادشان می آید که چه مشکلاتی در فدراسیون وجود دارد و می گویند ما با کلی بدهی رئیس های قبلی مسئولیت را پذیرفته ایم و … نه ، من از این موضوع اطلاع دارم که فدراسیون بوکس با مشکل مالی روبه رو است، در بخش تیم ملی ما مشکل سرمایه های انسانی داریم، سالن اختصاصی نداریم و بسیاری از این قبیل مشکلات، اهل شعار دادن نیستم اما می توانم مشکلات را مرتفع کنم .

فدراسیونی موفق است که آکادمی اختصاصی دارد

بدرالملوک کهرنگی اظهار داشت: من برنامه های عملیاتی را در نظر گرفته ام ، یکی از جدی ترین برنامه هایم این است که بتوانم با جذب منابع مالی؛ خانه بوکس را راه اندازی کنم، چرا که فدراسیونی موفق است که آکادمی اختصاصی دارد و روی تمرینات و تغذیه ورزشکارانش حساس است ما از استان ها کمک می گیریم تا پروژه ساخت خانه بوکس به اتمام برسد.

بوکس بانوان را فعال می کنیم

نایب رئیس سابق فدراسیون ووشو اعلام کرد: یکی از برنامه های من این است که بوکس بانوان فعال شود، البته با توجه به محدودیت ها و حجاب راه سختی را در پیش داریم اما ما تلاش می کنیم با طراحی لباسی مناسب مجوز وزارت ورزش و جوانان را هم دریافت کنیم .
وی اضافه کرد: بحث به کار گیری شورای فنی قدرتمند یکی دیگر از برنامه های اصلی من است، شورای فنی ای که بتواند به درستی تصمیم گیری کند، رزومه مربیان را بررسی کرده و بهترین تصمیم را اتخاذ کند.

فدراسیون بوکس به جذب منابع مالی احتیاج دارد

کهرنگی در بخش دیگری از صحبت هایش اعلام کرد: یکی از نیازهای اساسی فدراسیون بوکس جذب منابع مالی است، ما نباید وابسته به منابع دولتی باشیم، راه اندازی لیگ های منظم، جذب اسپانسرها، تعامل با صداوسیما برای پخش تلویزیونی رقابت ها باید در دستور کار قرار بگیرد، من تفاوتی بین بوکس و رشته های ورزشی دیگر که مسابقاتشان از تلویزیون پخش می شوند نمی بینم، پویایی تیم ملی به برگزاری مسابقات لیگ است.

غیبت در تورنمنت های بین المللی یک خلا بزرگ است

کاندیدای ریاست فدراسیون بوکس گفت: یکی از خلا های اصلی در بوکس ایران این است که ملی پوشان ما از تمرین و مبارزه با بوکسورهای کشورهای خارجی محروم هستند، ما باید سعی کنیم با گرفتن میزبانی های متعدد بوکسورهای دیگر کشورها را به کشور بکشانیم که هم برایمان ایجاد سرمایه کند هم حریف تمرینی خوبی برای ملی پوشان ما باشند، همچنین باید اعزام های بین المللی در دستور کار قرار بدهیم.
وی خاطرنشان کرد: من در فدراسیون کشتی از رسول خادم یاد گرفتم که با همدلی و انسجام بین نیروها می توان با کیفیت ترین مسابقات را در استان های مختلف کشور برگزار کرد.

کهرنگی بحث استعدادیابی را هم یکی دیگر از برنامه هایش برای فدراسیون بوکس در آینده برشمرد و در این خصوص توضیح داد: استعدادیابی باوجود اینکه خیلی دیربازده است ولی یک جهش بزرگ محسوب می شود و باید با کمک اساتید فن، استعدادیابی را به شکل جدی پیگیری کرد، البته صرف اینکه چند نوجوان یا نونهال را بیاوریم بدون آنکه روی آنها سرمایه گذاری کرده باشیم یا برایشان برنامه ای داشته باشیم را نمی توان استعدادیابی برشمرد، ما در رشته ورزشی بوکس از منابع انسانی کافی محروم هستیم و این یک اصل مهم است که روی پیدا کردن پتانسیل های موجود در کشور وقت بگذاریم .

واکنش ها بعد از کاندیدا شدنم لذت بخش بود

کهرنگی در پاسخ به این سوال که بعد از اینکه کاندیدا شدید بازتاب این خبر بین اطرافیانتان چطور بود، گفت: واکنش ها بسیار عالی بود و خیلی ها از این اتفاق ابراز خرسندی کردند، یکی از رئیس فدراسیون ها به من گفت بعد از شنیدن خبر اینکه یک خانم برای ریاست فدراسیون بوکس کاندیدا شده است، اولین جمله که گفتم این بود که عجب شیرزنی است و دوست دارم حتما او را ببینم، نمی دانستم شما را می گویند! من از واکنش ها بسیار لذت بردم و می دانم راهی که آمده ام درست است و پشیمان نیستم.

انتهای پیام/

آخرین اخبار