www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۰۸:۵۴ 1396/01/26

کار سخت بوکس ایران در آسیا/ از شاگردان «خیمنز» مدال نخواهید!

تیم ملی بوکس ایران در حالی راهی رقابت‌های قهرمانی آسیا خواهد شد که با سرمربی جدید و نفرات جوان و کم‌تجربه نمی‌توان انتظار کسب مدال از این تیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، سرانجام پس از اختلاف‌های عمیق و حل نشدنی تیم ملی بوکس، با آمدن سرمربی خارجی این رشته به آرامش رسید. هرچند دیگر خبری از ستاره های قدیمی در تیم ملی نیست و حتی احسان روزبهانی نیز از ترکیب این تیم جدا شده اما خیمنز کوبایی ۸ بوکسور را برای حضور در مسابقات قهرمانی بوکس آسیا انتخاب کرده است. بوکسورهایی جوان و کم تجربه که برای بسیاری از آنها حضور در رقابتهای آسیایی نخستین تجربه برون مرزی است.

به جز کم تجربگی، «سیدبندی» رقابتهای قهرمانی آسیا مشکل بزرگی برای بوکسورهای ایرانی است. دیگر خبری از قرعه کشی و احتمال شانس و قرعه خوب وجود ندارد. بی شک قرعه بوکسورهای ایرانی نمایندگان مطرح آسیایی در اوزان مختلف هستند.

تجربه نشان داده است بوکس ایران هیچ گاه در سبک وزن حرفی برای گفتن نداشته است. نمایندگان آسیای شرقی از جمله تایلند و فیلیپین در وزن های پایین صاحب سبک هستند و مدال ها را از آن خود می کنند. البته سجاد محمدپور در ۵۲ کیلوگرم تجربه چند رقابت برون مرزی را دارد. او حتی با حضور در مسابقات APB به عنوان پدیده این رقابتها معرفی شد.

در سنگین وزن شرایط متفاوت است. بوکس ایران همیشه شانس هایی برای کسب مدال داشته است. اما امسال شاید تنها نماینده ای که کمی از دیگران با تجربه‌تر است سالار غلامی باشد. هرچند بوکسورهای ازبک و قزاق شانس‌های اصلی کسب مدال در سنگین وزن آسیا هستند اما می شود روی کسب مدال نمایندگان ایران در این بخش حساب باز کرد.

بوکسورهای ایرانی همیشه از ناداوری در رقابتهای بوکس ضربه می خورند. علت هم مشخص است. بوکس ایران هیچگاه برای کسب کرسی آسیایی و بین المللی تلاشی نکرده است و همین باعث می شود تا اگر قرار باشد بین ایران و کشوری صاحب سهم در آسیا رای به کسی داده شود آن فرد بوکسور کشورمان نباشد.

امید احمدی صفا در وزن ۴٩ کیلوگرم، سجاد محمدپور در وزن ۵٢ کیلوگرم، اسماعیل ارمشی در وزن ۶۴ کیلوگرم، سجاد کاظم زاده در وزن ۶٩ کیلوگرم، شاهین موسوی در وزن ٧۵ کیلوگرم، امین زیادی در وزن ٨١ کیلوگرم، سالار غلامی در وزن ٩١ کیلوگرم و ایمان رمضانپور در وزن به علاوه ٩١ کیلوگرم برای مسابقات قهرمانی بوکس آسیا انتخاب شده اند.

باربارو فرناندز خیمنز (سرمربی) محمد عاشری و جاسم دلاوری (مربی) به عنوان کادر فنی این تیم را همراهی می‌کنند. این نخستین محک خیمنز کوبایی است. هرچند بوکس ایران در رقابتهای قبلی قهرمانی آسیا سه مدال برنز کسب کرد اما با این ترکیب جوان کسی از شاگردان خیمنز انتظار مدال ندارد. البته آنها می توانند مثل دوره های گذشته دست پر به کشور بازگردند. ۶ بوکسور برتر هر وزن مسابقات قهرمانی آسیا جواز حضور در رقابت های قهرمانی جهان آلمان را کسب خواهند کرد. باید دید نسل جدید بوکس ایران در ازبکستان چه نتیجه ای خواهد گرفت؟

آخرین اخبار