www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۵:۴۰ 1397/08/29

پخش اشتباهی سرود جمهوری اسلامی ایران در چین تایپه ! + فیلم

یازدهمین دوره رقابت های قهرمانی جهان پومسه در حالی با کسب عنوان چهارمی ایران به پایان رسید که این مسابقات حاشیه هایی را هم به همراه داشت.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور , پرونده یازدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان پومسه که از روز پنجشنبه – ۲۴ آبان‌ماه با حضور ۱۲۷۴ پومسه رو از ۵۴ کشور در ورزشگاه “تیان مو” چین تایپه آغاز شده بود روز یکشنبه – ۲۷ آبان‌ماه بسته شد.

پومسه روهای ایران در مجموع زنان و مردان با کسب ۳ مدال طلا، یک نقره و ۷ برنز به عنوان چهارمی قناعت کردند. کره‌جنوبی قهرمان شد، چین تایپه عنوان نایب قهرمانی را بدست آورد و مکزیک نیز در رده سومی قرار گرفت.

هر چند در این دوره از رقابت ها عملکرد تیم مردان قابل قبول نبود ، اما بانوان پومسه روی کشورمان تمام توان خود را روی شیاپ چانگ گذاشتند.

یکی از حاشیه های قابل توجه این دوره از پیکارهای جهانی ، زمانی بود که تیم سه نفره بانوان در رده‌سنی ۳۱ تا ۴۰ سال با ترکیب آتوسا فرهمند، سید معصومه حسینی، مونا رزاقی به مدال طلا دست یافتند و روی سکوی نخست ایستادند اما در اتفاقی نادر سرود جمهوری اسلامی ایران در هنگام به اهتزاز در آوردن کشور به اشتباه پخش شد.

در پی این اتفاق ؛ فدراسیون تکواندو کشورمان طی مکاتبه ای با فدراسیون جهانی تکواندو و همچنین فدراسیون تکواندو چین تایپه مراتب اعتراض خود را اعلام و خواهان پاسخگویی شده است.

آخرین اخبار