www.khabarrazmavar.ir

داور سه ستاره بوکس خبر داد :

شناسه خبر : ۰۹:۳۴ 1395/10/13

قانون ۸-۳ و اخطار ۲ امتیازی بوکس دستخوش تغییرات شد

قوانین بوکس با اعلام فدراسیون جهانی بوکس آسیا در کمتر از یک ماه دوباره دستخوش تغییرات شده و قوانین جدیدی وضع شد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، بابک بردبار در مورد تغییرات قوانین بوکس گفت: مهم‌ترین تغییراتی که به وجود آمده در رابطه با قانون ۸ -۳ است. در قانون ۸-۳ اگر بوکسوری ضربه سر یا ضربه غیر عمدی دریافت می‌کرد، داور یک اخطار یک امتیازی به بوکسور خطاکار می‌داد. اما الان به این قانون اضافه شده است که اگر ضربه وارد شده باعث صدمه یا آسیب جدی شود با موجب آسیب جدی شود با بررسی آسیب یا شدت ضربه، داور می‌تواند بوکسور خطاکار را دیسکالیفه کند.

داور سه ستاره بوکس در ادامه این تغییرات به حذف اخطارهای ۲ امتیازی اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از قوانین علم که دچار تغییرات شده اخطارهای ۲ امتیازی بود که داورها به بوکسورها می‌دادند. این اخطار در صورتی به بوکسور خطارکار داده می‌شود که بر اثر ضربه او بوکسور مقابل دچار کات یا بریدگی در ناحیه سر می‌شد. الان این اخطارهای ۲ امتیازی حذف شده و داورها باید پس از رسیدگی به جراحت بوکسور مقابل، بوکسور خطاکار را اخراج کند.

یکی از مهم‌ترین موضوع در مورد این تغییرات باز، زمانی کم بین تغییرات قوانین بوکس است به طوری که آخرین تغییرات قوانین بوکس در ۴ نوامبر بود و در کمتر از یک ماه تغییرات جدید اعلام شده است.

آخرین اخبار