www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۲۰:۰۰ 1393/12/23

برای حضور در جام باشگاه‌های عرب؛ 2 جودوکار ناشنوای ایران لژیونر شدند

برای اولین بار در تاریخ ورزش های ناشنوایان ایران، دو جودوکار ناشنوای کشورمان راهی یک تیم خارجی می شوند. به گزارش “رزم نیوز” ، در سال های اخیر شاهد حضور برخی اهالی جودو به خصوص مربیان این هنر رزمی در تیم های خارجی بوده ایم، اما تاکنون سابقه نداشته که ورزشکاران ناشنوا راهی کشورهای خارجی شوند. […]

برای اولین بار در تاریخ ورزش های ناشنوایان ایران، دو جودوکار ناشنوای کشورمان راهی یک تیم خارجی می شوند.

به گزارش “رزم نیوز” ، در سال های اخیر شاهد حضور برخی اهالی جودو به خصوص مربیان این هنر رزمی در تیم های خارجی بوده ایم، اما تاکنون سابقه نداشته که ورزشکاران ناشنوا راهی کشورهای خارجی شوند. این اتفاق اخیرا افتاده و قرار است دو جودوکار ناشنوای کشورمان برای یکی از تیم های عراقی بر روی تاتامی بروند.

محمد نیک آبادی جودوکار وزن 73- کیلوگرم و مهرداد صیدی ملی پوش وزن 100- کیلوگرم تیم ملی جودوی ناشنوایان ایران، قرار است در 3 مرحله برای یکی از تیم های عراق مسابقه بدهند که نخستین مرحله این رقابت ها، روز 14 فروردین 94 است.

این دو جودوکار ناشنوا پس از پایان لیگ عراق، راهی رقابت های جام باشگاه های عرب می‌شوند که به میزبانی الجزایر برگزار خواهد شد.

عراقی ها برای حضور پرقدرت در لیگ و همچنین جام باشگاه های عرب، حساب ویژه ای بر روی مهرداد صیدی باز کرده اند. چرا که وی در بازی های آسیایی ناشنوایان که سال 2011 در کره جنوبی برگزار شد، مدال طلا گرفت و بعد از آن نیز در المپیک ناشنوایان در بلغارستان، موفق به کسب نشان برنز شد. صیدی همچنین در پایان رقابت های لیگ برتر جودوی کشورمان، عنوان بهترین جودوکار وزن 100- کیلوگرم این مسابقات را از آن خود کرد.

آخرین اخبار