www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۳:۱۷ 1394/03/26

رشیدی؛ با متخلفان برخورد خواهیم کرد / سبکی نیستم

رئیس فدراسیون ورزشهای رزمی  گفت: کار در فدراسیونی با تعداد سبک ها و مخاطبان پرتعداد بسیار سخت و دشوار است اگر توانایی مدیریت با این حجم را نداشتم وارد کار نمی شدم. رشیدی که در هفته های آغازین فعالیت خود به عنوان رئیس فدراسیون ورزشهای رزمی، میهمان پایگاه خبری رزم نیوز ، بود، در پاسخ به […]

رئیس فدراسیون ورزشهای رزمی  گفت: کار در فدراسیونی با تعداد سبک ها و مخاطبان پرتعداد بسیار سخت و دشوار است اگر توانایی مدیریت با این حجم را نداشتم وارد کار نمی شدم.

رشیدی که در هفته های آغازین فعالیت خود به عنوان رئیس فدراسیون ورزشهای رزمی، میهمان پایگاه خبری رزم نیوز ، بود، در پاسخ به پرسشهای خبرنگار ما، بخشی از دیدگاهها و برنامه های خود را پیرامون موضوعات روز ورزشهای رزمی بیان کرد.  فدراسیون ورزشهای رزمی یکی از پرمخاطب ترین فدراسیون های ورزشی است که به دلیل وجود سبک های مختلف با پارامترهای نزدیک به هم همیشه با حواشی متعددی مواجه بوده است. این حواشی انتقادات تندی را متوجه فدراسیون می نمود. از صدور احکام بی حساب و کتاب یا وعده کسب روادید سفر به ینگه دنیا با دريافت مبالغ بالا همه و همه دلایلی بود که وزارت ورزش را متقاعد کرد تغییر زیربنایی تنها راه خروج از بحران بود.

محمود رشیدی به عنوان سرپرست انتخاب شد و در مدت زمان فعالیت در این سمت نشان داد توان مدیریتی برخورد با تخلفات پرتعداد و اساسی را داراست. کاهش حاشیه و خروج برخی حاشیه سازان از بدنه فدراسیون مورد توجه مخاطبان سبک های پرتعداد این فدراسیون قرارگرفت. حالا رشیدی با دريافت رای اعتماد از مجمع به مدت چهار سال سکان هدایت این فدراسیون را دردست گرفته است.

مردی که سابقه نایب رئیسی در اغلب فدراسیون های رزمی را در کارنامه داشت حالا سکان دار هدایت فدراسیونی است که به دلیل سبک های پرتعداد و البته پرمخاطب و پرحاشیه کار سخت و دشواری پیش رو دارد. بدون شک نه تنها وزارت که ورزشکاران سبک های مختلف رزمی از رشیدی انتظار دارند با حاشیه ها و تخلفات مبارزه کرده و افراد متخلف را از فدراسیون دور کند.

رشیدی در این مورد به مهر گفت: اینکه کار سخت و دشواری پیش روی ما قرار گرفته را قبول دارم ولی اگر توانایی مدیریت در چنین شرایطی را نداشتم به هیچ عنوان قبول مسئولیت نمی کردم . در این مدت هم نشان دادم می توانم فدراسیونی پرحاشیه را چنان اداره کنم که به لحاظ کیفی از نظر شاخص های وزارت ورزش رشدی 136درصدی داشته باشیم که مورد توجه وزیر ورزش قرار گرفت.

وی افزود: در مدت کوتاهی که من سرپرست بودم اتفاقات خیلی خوبی در این فدراسیون افتاد. شاید خیلی ها نخواهند این کارها یا ببیند یا کمرنگ ببیند ولی اتفاقات بزرگی بود. به عنوان مثال 54 میلیون تومان هزینه اردوی آماده سازی سه رشته سامبو ، جوجیستو و ساواته داشتیم و یا 300 میلیون هزینه اعزام تیم جوجیتسو در سال 93 شد که تاکنون در این فدراسیون بی سابقه بوده است.

رئیس فدراسیون ورزشهای رزمی افزود: همیشه و در هر سمتی که مسئولیت قبول کرده ام با ملاک قراردادن اینکه خداوند ناظر بر اعمال ماست. تلاشم بر این بوده که بهترین عملکرد را داشته باشم. در زمانی که نایب رئیس کاراته بودم جام رياست جمهوری را با حضور 22 کشور برگزار کردیم که بعد از آن شاهد برگزاری چنین مسابقاتی نبودیم و بعد از این هم نخواهیم بود. البته از اینکه چنین رویدادی تکرار نشده برای من ناخوشایند است ولی بدون شک خردجمعی پشت کار بوده که اکنون در کاراته شاهد آن نیستیم.

رشیدی به رشد 136 درصدی این فدراسیون اشاره ای دوباره داشت افزود: در زمان مدیریت های قبلی بسیاری از ورزشکاران رشته های مختلف تحت پوشش این فدراسیون به دلیل نوع برخوردها ، بی مهریها و برخی مسائل دیگر به رشته های دیگر روی آورده بودند که در همین مدت کوتاه به خانه خود بازگشته اند و این رشد نشانه همین موضوع است که امیدواریم بتوانیم محیطی امن برای ورزشکاران خود فراهم کنیم تا با فراغ  بال به فعالیت های خود بپردازند.

وی ادامه داد: بدون شک همه این کارها یک فکر و برنامه ای عقبه خود دارد ،  باید ایده داشت و برنامه مدار بود و برای تحقق آن وقت گذاشت و کار انجام داد. دست همه آنها که فکری دارند و توان کمک به ما در محیطی سالم را دارند به گرمی می فشاریم.

رشیدی در پاسخ به این سئوال که آیا  پذیرش این مسئول در شرایطی که ذکر شد ریسک بوده یا خیر گفت: رزمی هیچ وقت چیزی برای من نداشته و نخواهد داشت. من یه عشقی به این رشته ها دارم که دوست دارم از تخصص خود در این رشته ها بهترین بهره را برده و به آنها کمک کنم.

رئیس فدراسیون ورزشهای رزمی با بیان اینکه قانونمداری در این فدراسیون رکن اصلی کار است اظهار داشت: حالا که قبول مسئولیت کرده و تعهد داده ام تا روزی که هستم با قدرت کار را ادامه داده و از حداکثر توان خود برای این کار خواهم گذاشت چرا که دوست ندارم در آینده پشیمان بشوم. البته در این راه اشتباه هم خواهم داشت ولی با تلاش اشتباهات کاهش خواهد یافت.

وی در مورد خروج سه انجمن کیک بوکسینگ واکو ، جوجیتسو JJIF و ساواته از فدراسیون ورزشهای رزمی هم گفت: یکی از دغدغه ها و ناراحتی های من همین موضوع است. در زمانی که سرپرست فدراسیون بودم با این موضوع مخالفت کردم و در جلسات متعدد با سند و مدرک با آن مخالفت کردم .

رشیدی ادامه داد: من تابع قانون هستم و همه باید از دستورات وزارت تمکین کنیم. در همان زمان چون دلیل قانع کننده برای برای این انتقال عنوان نشد به عنوان سرپرست فدراسیون با کل جریان مخالفت کردم.

وی افزود: سه ماه قبل از انتقال این سه انجمن نامه ای از وزارت دريافت کردیم که رئیس فدراسیون رئیس این سه انجمن و 80 سبک دیگر که پروانه فعالیت دائم گرفته اند است و بعد از آن دو جلسه برای خروج این انجمن ها تشکیل شد که در هر دو جلسه از دستور کار خارج شد و در زمان سرپرستی دادگر جلسه تشکیل و خروج آنها تصویب می شود. رفتن این سه سبک برای من خیلی ناراحت کننده بوده است.

بازهم تاکید می کنم که به شدت پیگیر موضوع هستم و هر سه انجمن به همراه موی تای را به فدراسیون بازخواهم گرداند.

وی افزود: در گذشته با حضور سبک های رزمی فدراسیونی تحت این عنوان تشکیل شد و اکنون 25 سال قدمت دارد. من نمی توانم به عنوان مسئول فدراسیون به این جریانات بی تفاوت باشم. بر اساس اعلام وزارت ورزش رئیس تمام سبک ها رئیس فدراسیون است و ما هم نظری در جابه جایی روسای سبک ها نداریم تا زمانی که همه سبک ها تحت لوای قانون و مقررات وزارت ورزش کار خود را پیگیری و دنبال می کنند ما هم در خدمت آنها هستیم.

Razmnews1

رئیس فدراسیون ورزشهای رزمی در خصوص کیک بوکسینگ واکو هم گفت: نصیری از دوستان خوب بنده است ولی من واقعا متوجه نمی شوم ایشان چه خواسته ای دارد. این سبک تاکنون سه فدراسیون عوض کرده است که دلیل اصلی آن مشخص نیست. من معنی این تغییرات را نمی فهمم . چه حسنی برای ” واکو” دارد که هر دو سه سال یکبار تغییر فدراسیون می دهد معلوم نیست!

وی در توضیح بیشتر این موضوع هم گفت: من یک جلسه با نصیری داشتم و به او گفتم مثل کاراته همه سبک های کیک بوکسینگ را در یک تیم ملی جمع می کنیم و اسم آن را هم “واکو” می گذاریم اما هر چی گفتیم ایشان حرف خود را می زند. مطمئن باشید که ما در این فدراسیون سبک های کیک بوکسینگ را سروسامان خواهیم داد. اسپورت آکورد باید پاسخگو باشد چرا تیم ملی ایران از مسابقات برگشت داده می شود ولی یک تیم دیگر بدون معرفی نامه این فدراسیون با پرچم ایران در مسابقات شرکت می کند؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تعلیق سه سبک رزمی اشاره کرد و گفت: این سه سبک همراه با مسئولین خود بدون مجوز شورای برون مرزی برای حضور در فستیوال هنرهای رزمی به ترکیه رفتند به همین دلیل تعلیق شدند. ما به این سبک ها اطلاع رسانی کردیم که نباید راهی ترکیه شوند که توجه نکردند. البته از سایر سبک ها تنها ورزشکار به ترکیه رفت که ما با آنها نیز برخورد خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون در پاسخ به این سئوال که گفته می شود شما به توصیه وزیر ورزش سبک های منتسب به نوحی را تعلیق کرده اید گفت: به هیچ عنوان این موضوع صحت ندارد. به صراحت تکذیب می کنم که چنین کاری صورت گرفته است. آقای وزیر در چنین مسائلی نه دخالت کرده و نه ورود می کند. جایگاه وزیر این نیست که برای یک سبک داخل فدراسیون تصمیم گیری کند. نوحی رئیس سابق فدراسیون بوده احترامش واجب ، ولی در این جریان ایشان را به رسمیت نمی شناسیم ، این دو سبک تخلف کردند و با آنها برخورد شد.

وی به موضع فدراسیون در خصوص فستیوال هنرهای رزمی هم گفت: به چنین مسابقاتی که هزینه های هنگفتی دارد و هیچ سودی برای ما نخواهد داشت نه ما و نه وزارت ورزش اعتقاد ندارد و مورد تائید نیست. یکی برای ما توضیح دهد که این فستیوال چیست؟

رئیس فدراسیون ورزشهای رزمی به صدور دان ها و کمربند بی حساب و کتاب با هزینه های بالا گفت: به زودی سامانه صدور احکام فدراسیون راه اندازی شده و اعلام می کنیم بدون طی کردن مراحل قانونی و گذر از بررسی های قانونی هیچ حکمی پذیرفته نیست.

رشیدی در پایان گفت: من سبکی نیستم و به هیچ سبکی تعصب و تعلق خاطر ندارم. نه اجازه می دهم کسانی که با من کار می کنند سبکی باشند و نه خودم چنین موضوعی را قبول دارم. ما اگر می خواهیم موفق باشیم باید فراسبکی برخورد کنیم.

نظرها:

شما هم در گفتگو شرکت کنید:

مطالب مرتبط

آخرین اخبار