www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۳:۴۲ 1395/09/30

داشته های مدیریتی پولادگر یکی پس از دیگری می روند؟ نفر بعدی چه کسی است؟

احترام به پیشکسوت در ورزش یکی از سنت های خوب ایرانیان بوده است که متاسفانه امروز با جابجایی تعصب، زورگویی و پول و همچنین رفتار دیکتاتور مابانه در سطح اول ورزش حرفه ای به فراموشی سپرده شده است.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، در حال حاضر تکواندو با این اوضاع نابسامان، پیشکسوتان و شناسنامه های این ورزش المپیکی تا زمانی برای مسئولان و رئیس فدراسیون محترم شمرده می شوند که با عقیده ها و گزینه های انتخابی آنها هماهنگ باشند،در غیراین صورت مانند قهرمانان و نام آورانی همچون: هادی ساعی، افلاکی، خانواده دانش، اصلانی و خداداد، عکس های آنها به دیوارها آویخته شده، اما در میدان عمل از صفحه تکواندو طرد خواهند شد. در پایان نیز به دست فراموشی سپرده خواهند شد.

متاسفانه گویا در زمان مدیریت پولادگر امثال این قبیل رفتارها و طرد شدگی ها تمامی ندارد و هر روز موضوع جدیدتری را می‌بینیم. به این بهانه، همراه می شویم با صحبت های « سعید مهیمن » پیشکسوت تکواندو ایران که قهرمان بزرگ تکواندو، هادی ساعی، افتخار شاگردی وی را داشته است.
در ابتدا، مهیمن حاضر به پاسخگویی به سوالات نبود، ولی به دلیل دین بسیار بزرگی که به خانواده تکواندو داشت و همچنین حقایق مطرح شده اخیر قهرمانانی همچون: هادی ساعی، مجید افلاکی، بهزاد خداداد و غیره… توانست با دلی سوخته لب سخن بگشاید.

ریاست فدراسیون قصد تغییر غیرقانونی در روند آزمون داشت

پیشکسوت تکواندو در پاسخ به این سوال که چرا همکاری خود را با فدراسیون قطع کردید، گفت: ریاست فدراسیون بدون اطلاع و بدون طی شدن روند قانونی، قصد تغییرات در روش آزمون را داشت و متوقع بود که حتما با همین شرایط و نظرات مستبدانه، آزمون ها در سطح کل کشور انجام شود. در صورتی که اگر قرار باشد هر تغییر اساسی در روش کمیته ها برای تکواندو کاران انجام شود، ابتدا طرح برنامه توسط مسئول کمیته به ریاست ارائه می شود و اگر رئیس کمیته آن را درست تشخیص داد، طرح را برای دبیر کمیته فنی فدراسیون جهت طرح در کمیته فنی ارجاع می دهد و در صورت صحیح بودن این طرح، صورتجلسه ای تنظیم خواهد شد و برای تصویب نهایی برای ریاست فدراسیون ارسال می گردد تا به صورت قانونی قابل اجرا باشد. ولی ریاست فدراسیون بدون انجام این مراحل، قصد اجرایی کردن طرح ها را داشت که برخلاف مقررات بود. طبیعی بود که من نمی توانستم با این نظرات مستبدانه و دخالت های بی جا، به سرمایه ها و افتخار آفرینان تکواندو کشور خیانت کنم.

دخالت ها از زمان دبیری ذوالقدر آغاز شد

مهیمن در ادامه تاکید کرد: البته این دخالت ها از زمان دبیری آقای ذوالقدر شروع شد که من بارها متذکر شده بودم و حتی تهدید به ترک همکاری کرده بودم، ولی با تماس های آقایان فدراسیون نشین و با امید به بهبود اوضاع، مجددا به کارم ادامه دادم.
به عنوان مثال، یک بار در آزمون دان و پوم ۳و۴ که امسال در مشهد مقدس برگزار شد، رئیس فدراسیون در تماسی تلفنی از من درخواست کرد بدون هیچ دلیل قانونی، ممتحن آزمون را تغییر دهم. در اینجا جا دارد از این که با آبروی ممتحن مورد نظر بازی کردم، از وی حلالیت بطلبم.

روند مدیریت نیاز به برنامه ریزی و ضمانت اجرایی دارد

مهیمن در پاسخ به اینکه دلایل این همه دخالت را چه می داند، افزود: فقط می توان گفت دلیل این دخالت ها نا آشنا بودن به اصول و روش های فنی فدراسیون است. روند مدیریت نیاز به برنامه ریزی و ضمانت اجرایی دارد که متاسفانه این امور در فدراسیون تکواندو به وسیله یک نفر انجام می گیرد که البته در این میان، نظر هیچ کس هم اهمیت ندارد. همین عامل باعث طرد شدن بسیاری از قدیمی ها و پیشکسوتان شده است که البته می بینیم در آخر همان یک نفر هم باقی مانده است.

طاقت بی مهری و زور گویی رئیس فدراسیون را ندارم

پیشکسوت تکواندو در پاسخ به این سوال که آیا با این رویه و ناکارآمدی مدیریت فدراسیون اگر وضعیت به گونه ای فراهم شود که شما به کار سابق خود بازگردید، تصریح کرد: دیگر طاقت بی مهری و حرف زور و رفتار مستبدانه این آقایان را ندارم. کنار گذاشتن قهرمانان جهان والمپیک برای این آقایان کاری آسان بود، ولی آنها خیانت بزرگی را در حق تکواندو و خانواده این ورزش کرده اند و این سرمایه های بالقوه را به دست فراموشی سپرده اند.
در ادامه مهیمن خاطر نشان کرد: تکواندو در حال حاضر احتیاج به خانه تکانی اساسی دارد و این مهم محقق نمی شود مگر اینکه خانواده تکواندو و دلسوزان تکواندو یکدل و یکرنگ در کنار هم بایستند تا دیگر شاهد این سرمایه سوزی ها و قانون شکنی ها نباشیم. اگر چنین وضعیتی پیش بیاید و هر کسی در جایگاه شایسته خود باشد، مطمئنا دیگر شاهد این قبیل اتفاقات نخواهیم بود.

نتیجه گیری

صحبت های عنوان شده از سوی این پیشکسوت تکواندو ایران،سندی دیگر برای اثبات اوضاع نابسامان این رشته المپیکی است. اتفاقات دردناک اخیر مطمئنا قلب هر ورزشکاری را به درد خواهد آورد که البته این حقایق و فجایع از سوی مدیریت فدراسیون به راحتی هر چه تمام تر نادیده گرفته می شود و مشخص نیست آقایان این بار پشت چه بهانه ای پنهان می شوند و با این رویه اشتباه و ناکارآمد قرار است تکواندو ایران به کجا رود؟
مساله مهم این است که دیگر جان و رمقی برای تکواندو نمانده است و با این شکست های پی در پی و ضعف های فاحش در مدیریت، ورزش تکواندو در حال افول و حتی تجربه شکست های آینده است. بنابراین، می طلبد خانواده تکواندو با اتحاد و یکدلی و با ریشه کن کردن این ناملایمات و بی قانونی ها تکواندو بحران زده ایران را از وضعیت کنونی نجات دهند‌.

آخرین اخبار