www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۱:۳۳ 1395/11/12

حضور ۱۰ کاراته‌کا در بازیهای کشورهای اسلامی

تیم ملی کاراته ایران با ۱۰ ورزشکار در بازیهای کشورهای اسلامی به مصاف رقبایش خواهد رفت.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کاراته، چهارمین دوره بازیهای کشورهای اسلامی ۲۰۱۷ به میزبانی باکو آذربایجان برگزار می شود که مبارزات کاراته کاران در این دوره از مسابقات طی روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ انجام خواهد شد.

طبق مصوبه ستاد عالی بازی‎های کشورهای اسلامی که ۱۵ دی‌ماه با حضور مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برگزار شده بود، مقرر شد که ۱۳۷ ورزشکار از ایران در این مسابقات حضور پیدا کنند که سهم کاراته در این دوره از بازیها، ۵ ورزشکار مرد و ۵ ورزشکار زن است.

تیم ملی کاراته در سومین دوره بازیهای کشورهای اسلامی که در پالم‌بانگ، اندونزی برگزار شد، در مجموع دو بخش مردان و زنان با کسب ۳مدال طلا، ۶ نقره و ۲ برنز به کار خود پایان داد.

مهسا افسانه، حمیده عباسعلی و ذبیح اله پورشیب طلا گرفتند، سعید حسنی پور، هامون درفشی پور، پگاه زنگنه، دلارام دوستی، کومیته تیمی زنان و کومیته تیمی مردان به مدال نقره دست یافتند و نسرین دوسنی و کاتای تیمی مردان صاحب مدال برنز شدند.

بغیر از کاراته، ورزشکاران رشته های ووشو، تنیس، جودو، ژیمناستیک، کشتی، بسکتبال، تکواندو، شنا، شیرجه و واترپلو، نابینایان و معلولین، وزنه‎برداری، تنیس روی میز، والیبال، تیراندازی، بوکس، دوومیدانی و ورزش زورخانه‎ای در کاروان ایران در چهارمین دوره بازیهای کشورهای اسلامی ۲۰۱۷ حضور خواهد داشت.

گفتنی است، این تعداد ورزشکار، مصوبات دومین جلسه ستاد عالی بازی‌ها است اما تائید نهایی نشده و ممکن است در جلسه بعدی ستاد، رشته‌ها و یا تعداد ورزشکاران کم یا زیاد شود.

شایان ذکر است؛ پاداش مدال‎های طلا، نقره و برنز به ترتیب ۲۰، ۱۲ و ۸ سکه بهار آزادی است.

آخرین اخبار