www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۶:۱۴ 1396/05/05

تک برنز نصرتی ارمغان کیک بوکسینگ ایران از لهستان

تیم کیک بوکسینگ WAKO ایران در بازی های جهانی لهستان با کسب یک مدال برنز به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، مسابقات کیک بوکسینگ WAKO بازی های جهانی ۲۰۱۷ دیروز در شهر وروتسواف در جنوب غرب لهستان شروع شد.تیم کیک بوکسینگ کشورمان در این مسابقات با شش کیک بوکسر حضور پیدا کرد.اولین نماینده کشورمان در این مسابقات “فاطمه علیزاده” بود که در وزن ۵۶ کیلوگرم بانوان وارد رینگ شد،حریف او در مرحله یک چهارم نهایی “سدا دویگو آیگون” از ترکیه بود که علیزاده پس از سه راند مبارزه نتیجه را با امتیاز واگذار کرد و از دور رقابت ها کنار رفت.
نماینده دوم ما “ایرج مرادی” در وزن ۶۳/۵ کیلوگرم بود که در گام نخست به مصاف “الکساندر کونووالوف” از صربستان رفت که او هم در مجموع سه راند ۳-۰ نتیجه را واگذار کرد و از گردونه رقابت ها کنار رفت.
نماینده سوم ما “علی خنجری” بود که در وزن ۸۱ کیلوگرم وارد رینگ شد.حریف او “آرکادیوژ کازوبا” از کشور میزبان بود،خنجری هم همانند دو نماینده کشورمان مغلوب حریف لهستانی شد و از دور رقابت ها حذف شد.
در وزن ۶۷ کیلوگرم “حمید امنی” با “یوری پرتیاتکو” از اوکراین مبارزه کرد که پس از سه راند مبارزه شکست را پذیرا شد.
در وزن ۷۵ کیلوگرم نیز سید امیر خوشکلام هم با ناک اوت در برابر “داتسی داتسیف” روس شکست خورد و از دور رقابت ها خارج شد.
اما در وزن ۸۶ کیلوگرم “امید نصرتی” در گام نخست برابر “آدرین گولوگان” از مولداوی با ناک اوت پیروز شد و به نیمه نهایی رسید اما در این مرحله برابر “مسعود سلیموویچ” از بوسنی و هرزگووین شکست خورد.نصرتی امروز برای کسب مدال برنز به مصاف “رومن پیاتنیکا” از روسیه رفت و موفق شد پس از سه راند نفس گیر پیروز این مبارزه شود و مدال برنز را به گردن بیاویزد.

از بین ۱۸ فایتر آسیایی نصرتی تک مدال برنز را برای آسیا به ارمغان آورد تا مرهمی برای زخم قاره کهن باشد.اما سوال اینجاست که چرا تیم ملی کیک بوکسینگ ما نتوانست نتیجه بهتری کسب کند و به جز امید نصرتی همگی در همان قدم اول شکست خوردند؟!آیا پتانسیلش را نداریم؟آیا از نظر فنی پایین تریم؟

اما یک نکته و آن هم اینکه وقتی به ورزشکارانمان می گوییم که همان شلوار و گرمکن های بازیهای آسیایی ترکمنستان را بپوشید،وقتی حتی یک اردو با سطح قابل قبول برای ورزشکارانمان برپا نمی کنیم،وقتی امید نصرتی تا چند روز مانده به رقابت ها در ساختمان مشغول کارگریست پس واقعا چه توقعی می توان از فایترهایمان داشت؟! اگر اروپایی ها یکی پس از دیگری نمایندگان کشورمان را مغلوب کردند نشان از چه چیزی است؟آیا سطح فنی کیک بوکسرهای ما پایین تر از اروپایی هاست؟!اگر پاسخ مثبت است چرا برای بالا بردن سطح فایترهایمان از سمت مسئولین تلاشی نشد؟ما هر چه در این مسابقات انجام دادیم یا ندادیم تلاش خود فایترها بود،غیرت و همتشان بود و آنها همه تلاششان را کردند و این نتیجه حاصل شد و پرونده این دور از مسابقات در سال ۲۰۱۷ بسته شد ولی آیا برای سال های آینده هم همچنان روند ما چنین خواهد بود؟آیا تلاشی برای بهبود و بالا بردن کیفیت سطح ورزشکاران و فایتران جوان که در آینده نزدیک پا در این تیم خواهند گذاشت برنامه ای در دست خواهد بود؟با چنین روندی بعید است.

نظرها:

شما هم در گفتگو شرکت کنید:

مطالب مرتبط

آخرین اخبار