www.khabarrazmavar.ir

هادی ساعی در نشست خبری:

شناسه خبر : ۱۲:۴۷ 1396/04/24

به وزیر ورزش اطلاعات غلط می‌دهند/ به تکواندو خیانت می‌کنند

پرافتخارترین ورزشکار المپیکی ایران گفت: مشاوران وزیر در مورد تکواندو به ایشان اطلاعات غلط می‌دهند و نتیجه آن می شود که حمایت بی دلیل صورت می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، هادی ساعی که صبح امروز شنبه در نشست خبری شرکت کرده بود ضمن بیان مطلب فوق افزود: قصد صحبت کردن در مورد شرایط تکواندو را نداشتم ولی متاسفانه برخی شایعه سازی ها در مورد زد و بند من با فدراسیون منتشر شد که در نهایت تصمیم گرفتم با حضور همه خبرنگاران برخی مسائل را مطرح کنم.

فدراسیون دعوت من را قبول نکرد
وی افزود: نمی خواستم یک طرفه به قاضی رفته و من تنهایی صحبت کنم. دوست داشتم از مسئولان فدراسیون هم بیایند تا به یک نتیجه برسیم که دعوت ما را قبول نکردند. باید با حضور اصحاب رسانه و دوستان فدراسیون به یک نتیجه مثبت برای آینده تکواندو دست پیدا می کردیم.

سه سال از فدراسیون دور بودم
پرافتخار ترین تکواندوکار ایران افزود: با وجود آنکه از سوی فدراسیون جهانی به مسابقات مختلف دعوت می شدم، ولی سه سال تمام از فدراسیون دور بودم و فکر می کردم دوری من از فدراسیون به تکواندو کمک می کند. به همین دلیل حتی به خانه تکواندو نرفتم ولی دوستان نتوانستند کاری برای تکواندو انجام دهند.

خوشحالم به المپیک ریو نرفتم

برای حضور در بازیهای المپیک از سوی فدراسیون جهانی دعوت شدم، بلیط، ID کارت، هتل و همه کارها هماهنگ شده بود، ولی لحظه آخر تصمیم گرفتم به این رقابتها نروم و الان هم از نرفتن خود خوشحالم، چرا که دوستان اتفاقات این رقابتها را به من نسبت می داد.

تیم ملی یک بزرگتر نداشت

ساعی در مورد نتایج تیم ملی در رقابتهای جهانی هم گفت: اعضای تیم ملی و کادر فنی زحمات زیادی را در این رقابتها متحمل شدند ولی متاسفانه تیم ملی یک بزرگتر نداشت. در این رقابتها کادر فنی تنها بود و به تنهایی همه کارها را انجام می داد و فردی نبود که به عنوان بزرگتر تیم در حساس ترین شرایط به تیم کمک کند. در گذشته تیم ملی امکانات امروزی را نداشت، ولی با همدلی و دوستی به افتخارات زیادی دست پیدا می کرد ولی امروز با امکانات بسیار مناسب، آن همدلی و وفاق که تاثیر زیادی هم دارد، در تیم نیست.

وقتی رئیس رای نمی آورد چه انتظاری از کرمی داشتید؟
این عضو پیشین تیم ملی تکواندو به انتخابات کمیسیون ورزشکاران هم اشاره کرد وگفت: کمیته ورزشکاران در گذشته فعالیت خاصی نداشت، ولی در این دوره به اصرار کمیته بین المللی المپیک شرایط بهتری پیدا کرد و در تکواندو نیز دو نماینده در شورای اجرایی داشت. در کره خیلی تلاش کردیم که یوسف کرمی در انتخابات رای لازم را کسب کند ولی این چنین نشد. وقتی رئیس فدراسیون خودش  مقابل نماینده اردن در دو دوره متوالی  در انتخابات کمیته اجرایی  رای نمی آورد، چه انتظاری از کرمی خواهیم داشت.

فدراسیون از من حمایت نکرد
وی افزود: این حق من بود که به عنوان پرافتخارترین تکواندوکار المپیکی برای عضویت در این کمیته به فدراسیون جهانی معرفی شوم که مسئولان چنین نکردند تا شانس حضور در شورای اجرایی را از دست بدهیم. شک نکنید اگر عضو کمیته بودم انتخاب می شدم ایران در مهمترین دستگاه تصمیم گیری فدراسیون جهانی یک نماینده داشت. اردن هیچ جایی در تکواندو ندارد(صرف نظر این طلای المپیک) ولی تنها کشوری است که دو نماینده در این کمیته دارد.

به وزیر ورزش اطلاعات غلط می دهند
ساعی ادامه داد: متاسفانه دوستان و مشاوران وزیر ورزش به ایشان اطلاعات غلط می دهند و ایشان حمایت می کند.این درست که وزیر اعلام کرده که در این رشته اتفاقی نمی افتد ولی این چنین هم نیست و در زمان انتخابات مشخص خواهد شد. از وزیر ورزش می خواهیم به نظرات منتقدان هم توجه کنند. برخلاف دوستان در فدراسیون، منتقدان دلسوزان تکواندو هستن و مغرض نیستند.

انتظار داشتم از من نظر خواهی می کردند

این عضو پیشین تیم ملی اظهار داشت: از مسئولان وزارت ورزش و شخص داوزنی انتظار داشتم از من به عنوان پرافتخارترین ورزشکار المپیکی ایران دعوت می کرد و ۱۵ دقیقه وقت می گذاشت و نظرات من را می شنید. چرا به جای دفاع کورکورانه از فرد و فدراسیون،منتقدین هر رشته ای برای گفتگو و بیان نقطه نظرات شان دعوت نمی شوند. آیا همه در تکواندو از داور، مربی، تکواندوکار بد هستند و فقط یک نفر خوب است؟

چرا ناظر کمیته ملی المپیک عضو کمیته فنی است

وی با انتقاد از عضویت ناظر کمیته ملی المپیک در کمیته فنی فدارسیون گفت: نماینده کمیته ملی المپیک سال ها به درخواست پولادگر تنها یک نفر خاص انتخاب شده است وی از دوستان من است، مربی من بوده و بسیار قابل احترام، آیا می شود شخصی که باید بر عملکرد فدراسیون نظارت کند،در تکواندو هم سمت داشته و به جای نقد، سکوت اختیار کند.

همه مشکلات از نامزد شدنم برای انتخابات آغاز شد

ساعی به مشکلات اخیر خود با فدراسیون تکواندو هم اشاره کرد و گفت: تا زمانی که برای انتخابات فدراسیون ثبت نام نکرده بودم، آدم خوبی بودم، چون پول به فدراسیون تزریق می کردم، همین امکانات فدراسیون را از کمک های من دارند، ولی وقتی پس از کسب اجازه از پولادگر و ذوالقدر ثبت نام کردم، مشکلات شروع شد و حرفها و کارهایی که پشت سر من زده شد! عکس من را از فدراسیون حذف کنند، آیا می توانند ساعی از تکواندو حذف کنند، با افتخاراتش چه می کنند؟

پاسخگوی عملکرد خود نیستند

مدیرفنی سابق تیم ملی در مورد سخنان رئیس فدراسیون مبنی بر ادای بدهی خود به جامعه گفت: پولادگر در یک مقطعی برای تکواندو خیلی زحمت کشید و افتخارات زیادی کسب کرد، او باید در زمانی که افتخاراتی که کسب کرده بود در اوج باید خداحافظی می کرد. شما مطمئن باشید اگر تیم قهرمان یا نایب قهرمان می شد، اولین نفر در مصاحبه مطبوعاتی حاضر می شد. اینکه پاسخ گو نیستند زیاد خوب نیست. اینکه پاسخگوی عملکرد خود نیست. ایشان همه را از تکواندو فراری داده تا خودش در تکواندو بماند. این ماندن به چه قیمتی!!!

به تکواندو خیانت می کنند

ایشان چند سال قصد داشت، دین خود را به تکواندو ادا کند، حالا نوبت پرداخت بدهی است. این حرفها نخ نما شده است. اگر بدهی ایشان مالی است، من آن را پرداخت می کنم.ولی بدیهای پولادگر پرداخت شدنی نیست. اینها غرض ورزی است، مهدی خدابخشی نفر اول رنکینگ جهان را کنار بگذاریم و به حرف هایش اهمیت ندهیم، وقتی اسبقی را کنار می زنیم نشانه چیست؟چرا پاسخ این دو که باید الان در گرندپری شرکت کنند را نمی دهند؟عامل اصلی محرومیت چهارساله امید عمیدی به دلیل دوپینگ مسئولان فدراسیون و کادر پزشکی تیم ملی بودند.چرا از وی به خوبی دفاع نکردند؟ اینها بدیهی هایی است که هیچ وقت نمی توانند پرداخت کنند! این مسائل و بسیاری مسائل دیگر خیانت به تکواندوست. ما غرض ورز هستیم یا شما که با جوانانی که حتی اشتباه کرده چگونه برخورد می کنید، معتمد را که می خواست به ساعی رای بدهد، تازه می خواست رای بدهد، خانه نشین کردید!

بیانه صدای منتقدان بود

برخی منتقدان فدراسیون به دلیل آنکه کسی صدایشان را در وزارت نمی شنود، هرچند دوستان در فدراسیون از این بیانیه سوء استفاده کردند، ولی همین قضیه باعث شد تا حداقل صدای منتقدان شنیده بشود. تاثیر آن هم این بود که وزیر اعلام کرد که اتفاقی جدید در تکواندو نخواهد افتاد.

آخرین اخبار