www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۸:۵۸ 1395/08/28

بلفاست بوی انتقام می دهد / تمام ایران دلخوش به موساسی

روز شنبه مبارزات هنرهای رزمی ترکیبی اهمیت ویژه ای برای ایرانی ها خواهد داشت چرا که در آن شب قفس هشت ضلعی و رعب آور سازمان UFC شاهد نبرد یک مبارز ایرانی الاصل در مهمترین دیدار این رقابت ها خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، جایی که جگارد موساسی (متولد تهران) در یک نبرد دوجانبه با یورایا هالی دیدار می کند که پیش از این به طرز وحشتناکی در برابر او ناک اوت شده بود.

جگارد که از ارامنه است این روزها روی نوار موفقیت و پیروزی قدم بر می دارد و همه تلاش و تجربه خود را برای شکست حریف سیه چرده خود به کار می بندد چون که در صورت پیروزی در این دیدار ، علاوه بر ادامه نوار بردها و رسیدن به نبرد قهرمانی دسته میان وزن ، انتقام مبارزه پارسال را نیز می گیرد.

شاید به خاطر بیاورید که در سپتامبر 2015، یورایا هال با استفاده از یک ضربه زیبای چرخشی کف پا (که در آن تبحر دارد) مبارز ایرانی را از حالت عادی خارج کرد و سپس با یک زانوی پرشی محکم و مشت های پس از آن ، به برتری رسید تا شکست تلخی را به موساسی تحمیل کرده باشد.

photo_2016-11-18_18-38-55

اما در یکسال گذشته نماینده ایرانی الاصل کشور هلند به قدری باکیفیت و مقتدر مبارزه کرد و شانه حریفان را یکی پس از دیگری به خاک مالید که مسئولین UFC یک مبارزه مجدد را با هال برنامه ریزی کردند. نبردی که بدون شک سرنوشت آینده حرفه ای موساسی را رقم خواهد زد.

موساسی بعد از آن که به سختی مغلوب هال شد ، به ترتیب تایل لتیز ، تیاگو سانتوز را شکست داد و در یک شاهکار ویژه مدتی پیش توانست قهرمان نامی ، محبوب و آماده کشور برزیل یعنی ویتور بلفورد را به زیبایی هرچه تمام تر ناک اوت کند تا نشان دهد همچنان یکی از بزرگترین تهدید ها برای مایکل بیسپینگ (قهرمان فعلی میان وزن) است.

در سوی دیگر میدان یورایا هال از کشور آمریکا از آن دسته مبارزینی است که دانا وایت و سایر مسئولان UFC علاقه زیادی به درخشش او دارند چرا که مبارزینی همچون هال ، تی جی دیلاشاو ، رایان بیدر، کلوین گستلوم و … از برنامه تلویزیونی تاف وارد یو اف سی شدند و در واقع محصول خود وایت و سازمانش می باشند به همین دلیل از هیچ کمکی برای مطرح شدن این مبارزین فروگذار نیستند.

photo_2016-11-18_18-38-47

هال بر خلاف موساسی بعد از نبرد پارسال اصلا شرایط مناسبی نداشت و به ترتیب برابر رابرت ویتاکر و درک برانسون شکست خورد تا شنبه شب نبرد سرنوشت سازی داشته باشد.

نبرد موساسی – هال برای هردو مبارز اهمیت بالای دارد اما ایرانی های عاشق ام ام ای نگاه ویژه ای به این مین ایونت دارند چرا که بعد از مصدومیت شدید رضا مددی، اتفاقات حاشیه ای پیرامون بن ایل داریوش ، عملکرد مایوسانه حمید خراسانی (آکیرا کراسانی) و … حال همه نگاه ها به مبارزیست که فارسی را به سختی صحبت می کند و حتی تا مدتی پیش شایعات متعددی مبنی بر انکار ایرانی بودن (از سوی او) مطرح می شد، اما شنبه شب داستان چیز دیگریست.

لازم به ذکر است که UFC فایت نایت 99 شنبه شب در سالن اس اس ای آرنای شهر بلفاست در کشور ایرلند شمالی برگزار می شود و راس پیرسون ، استیون ری، یان مک کال (معروف به عمو سیبیلو) ، علی باگاتینوف و نیل سیری سایر مبارزین مطرح این مبارزات خواهند بود.

نظرها:

شما هم در گفتگو شرکت کنید:

مطالب مرتبط

آخرین اخبار