www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۷:۱۷ 1394/06/03

با تصمیم فدراسیون ورزش‌های رزمی؛ کیک بوکسینگ بعد از سال‌ها سروسامان می‌گیرد

فدراسیون ورزش‌های رزمی بعد از سال‌ها به اوضاع کیک بوکسینگ سروسامان داد تا ورزشکاران این رشته با پشت سر گذاشتن مشکلات پرتعداد گذشته، بعد از این با حمایت فدراسیون به مسابقات برون مرزی اعزام شوند. کیک بوکسینگ در ایران شاخه‌ها و سبک‌های متعددی دارد که همواره مشکلات عدیده‌ای با فدراسیون ورزش‌های رزمی داشته‌اند. عمده این مشکلات از […]

فدراسیون ورزش‌های رزمی بعد از سال‌ها به اوضاع کیک بوکسینگ سروسامان داد تا ورزشکاران این رشته با پشت سر گذاشتن مشکلات پرتعداد گذشته، بعد از این با حمایت فدراسیون به مسابقات برون مرزی اعزام شوند.

کیک بوکسینگ در ایران شاخه‌ها و سبک‌های متعددی دارد که همواره مشکلات عدیده‌ای با فدراسیون ورزش‌های رزمی داشته‌اند. عمده این مشکلات از سوی کیک بوکسینگ واکو بود که مسئول آن در سال‌های قبل هم با فدراسیون مشکل داشته و دود این اختلاف به چشم ورزشکارانی می‌رفت که با سختی فراوان تمرین کرده و آماده حضور در مسابقات معتبر برون مرزی می‌شدند ولی همین مشکلات مانع از اعزام آنها می‌شد.

در زمان روسای قبلی فدراسیون ورزش‌های رزمی نیز واکو نتوانست مشکلات را کنار زده و حداقل راه را برای ورزشکاران تابع خود برای حضور در میادین بین‌المللی و انجام فعالیت‌های داخلی هموار کند؛ اختلافاتی که در زمان حضور محمود رشیدی در راس این فدراسیون نیز تداوم پیدا کرد. اینکه مشکل چیست و چرا این همه سال مدیران این فدراسیون موفق به حل آن نشدند، پرسشی است که برای آن تاکنون جوابی پیدا نشده است.

اما یکی از خواسته‌های مهم جامعه ورزش‌های رزمی به خصوص ورزشکاران، مربیان و داوران کیک بوکسینگ از محمود رشیدی رفع همین مشکلات بود. رشیدی نیز پس از بازگرداندن ۵ سبکی که به فدراسیون انجمن‌های ورزشی منتقل شده بود، به دنبال حل مشکلات کیک بوکسینگ واکو یکی از همین سبک‌ها بود.

رفع مشکلاتی از این دست نیاز به عزمی راسخ داشت؛ تصمیمی که برای همیشه مشکل را حل کند و نه آنکه موقتی و زودگر باشد. بر همین اساس جلسات متعددی در فدراسیون تشکیل و در نهایت تصمیم به برگزاری مجمع کیک بوکسینگ و تغییر مدیریت در راس کیک بوکسینگ واکو ایران گرفته شد.

تصمیمی که به زعم بسیاری از کارشناسان هم شجاعانه و هم نوعی ریسک بزرگی بود که به خوبی هم جواب داد. متاسفانه مسئول واکو در ایران که اتفاقا در مجامع بین‌المللی هم صاحب نفوذ است، نخواست با شرایط فدراسیون کنار بیاید، کار را به جایی رساند که منجر به کنار گذاشتن او شد و شاید این بهترین راه حل برای خروج از این بحران بود.

محمود رشیدی که حمایت وزارت ورزش و کمیته المپیک را به عنوان رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی با خود داشت، اواخر ماه گذشته این مجمع را تشکیل داد و در پایان هم با تصمیم اعضا، غلامرضا کاتب به عنوان سرپرست جای ناصر نصیری را گرفت.

سایت فدراسیون ورزش‌های رزمی در خصوص این مجمع نوشت: «انجمن كيك بوكسينگ واكو از جمله انجمن‌های كم‌كار و كم‌بازده فدراسيون ورزش‌های رزمی بود كه چندی قبل از فدراسيون ورزش‌های رزمی جدا و به فدراسيون انجمن‌های ورزشی انتقال داده شده بود كه نهايتاً با كارشناسی‌های مجدد وزارت ورزش و جوانان و پيگيری‌های رئیس فدراسيون ورزش‌های رزمی به خانه اصلی خود بازگردانده شد.»

در ادامه این مطلب آمده است: «با توجه به اينكه مسئول سابق اين انجمن مقيم خارج از كشور بوده و اين موضوع نقض صريح آئین‌نامه فدراسيون است، همچنين برای خروج كيك‌بوكسينگ واكو از اين ركود و بن‌بست چند ساله، نياز مبرم به اين تغيير جدی احساس می‌شد، به همین دلیل اعضا انجمن واکو تصميم به برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده در خصوص عزل ناصر نصیری و انتصاب فرد دیگر برای مدیریت این انجمن گرفتند.»

اینکه ۲۹ نفر از ۳۰ عضو این مجمع رای به تغییر رئیس سبک می‌دهند، نشان از تصمیم صحیح فدراسیون بوده است. هر چند در ادامه مشکلاتی در این رابطه ایجاد شد ولی عزم فدراسیون در این رابطه جدی است و با حمایت از کاتب و اجرای برنامه‌های وی می‌توان به خروج این رشته از رکورد بیش از گذشته امیدوار بود.

پس از اجرایی شدن این تصمیم رشیدی در جلسه خصوصی با گودرزی مسائل مختلف مربوط به کیک بوکسینگ را مطرح کرد. در این نشست وی ضمن ارائه گزارشی جامع در خصوص جلسات نمايندگان فدراسيون ورزش‌های رزمی با سرپرست فدراسيون جهانی واكو و نتايج حاصله، اذعان کرد فدراسيون جهاني به هيچ وجه به رئیس سابق انجمن واكو ايران بدون معرفی نامه از وزارت ورزش و كميته ملی المپيك اجازه كانديدا شدن در هيچ يك از پست‌های آسيايی و جهانی را نخواهد داد.

در ادامه اين جلسه محمود گودرزی وزير ورزش و جوانان هم عنوان داشت تمامی مسايل مربوط به رشته‌ها و انجمن‌های رزمی در تمامی ابعاد داخلی و بين‌المللی در حيطه اختيارات فدراسيون ورزش‌های رزمی ايران است و ضمن احترام به تمامی قوانين و اساسنامه‌های بين‌المللی اين رشته‌ها، قوانين داخلی جمهوری اسلامی ايران در درجه اول اولويت و اهميت برای اين وزارتخانه قرار دارد. پس تمام تلاش فدراسيون‌ها بايد بر اين اصل استوار باشد كه ضمن اولويت بخشی به جاری كردن قوانين كشور، از تداخل و اصطكاك با قوانين بين‌المللی نيز پرهيز كنند.

با تصمیماتی که در فدراسیون ورزش‌های رزمی گرفته شده و حمایت مسئولان ورزش کشور را به دنبال خواهد داشت، به نظر می‌رسد کیک بوکسینگ واکو از رکوردی که در سال‌های اخیر به دلیل تصمیمات غلط دچار آن شده بود، خارج شده و ورزشکاران این رشته بتوانند با خیال آسوده برنامه‌های خود را پیگیری و دنبال کنند.

محمد بیرامی – خبرگزاری مهر

Water 1

نظرها:

شما هم در گفتگو شرکت کنید:

مطالب مرتبط

آخرین اخبار