www.khabarrazmavar.ir

ادامه اتفاقات عجیب در بوکس؛

شناسه خبر : ۱۰:۵۵ 1395/09/29

بازنده‌ها ازرینگ بیرون نمی‌روند/حمله به میز داور وتحریک تماشاگران

رقابتهای بوکس قهرمانی کشور در شرایطی پیگیری شد که برخی بوکسورها پس از شکست حاضر به بیرون رفتن از رینگ نشدند و تماشاگران را هم تحریک کردند.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، بیست و ششمین دوره مسابقات بوکس قهرمانی بزرگسالان کشور از ۲۶ آذر به میزبانی سیستان و بلوچستان آغاز شده است. ۱۵۷ بوکسور از سراسر کشور در ۱۰ وزن در این رقابتها با هم مبارزه می کنند و در پایان برترین ها در هر اوزان جواز حضور در تیم ملی را بدست خواهند آورد.

مسابقات قهرمانی کشور بوکس همچون دوره های گذشته با حواشی عجیب و تاسف باری همراه است. برخی از بوکسورهای بازنده در برخی اوزان که از آوردن نامشان صرف نظر می کنیم پس از شکست رینگ بوکس را ترک نکرده و هواداران را تشویق به شعارهای «حق خوری- حق خوری» کردند.

علاوه بر آن اعضای کادر فنی یک تیم پس از شکست بوکسور خود به میز هیات ژوری حمله برده و ضمن آسیب به رایانه تیم داوران، یکی از آنها را روانه بیمارستان کردند. اتفاقی که فدراسیون بوکس طی این سالها بارها ثابت کرده برخوردی با متخلفان آن نخواهد داشت. چندی پیش بود که یکی از بوکسورهای بازنده با اتومبیل شخصی به سمت یک داور بوکس حمله ور شده و وی را روانه بیمارستان کرده بود.

اگرچه بوکس ورزشی رزمی است اما خشونت در آن به واسطه ذات ورزشی بودن غیرقابل توجیه است. متاسقانه وقتی داوران بوکس امنیت جانی در رقابتی همچون قهرمانی بوکس بزرگسالان نداشته باشند چگونه می توان انتظار آغاز مجدد رقابتهای لیگ برتر را داشت؟! مسابقاتی که بیش از چهار سال است فدراسیون در حسرت برگزاری آن است و معجزه رخ نمی دهد.

فدراسیون بوکس که در تلاش است تا بوکس بانوان را نیز راه اندازی کند باید مراقب رخ ندادن برخی حواشی پرخطر و تاسف بار و تامل برانگیز باشد وگرنه شاید شرایط برای حضور همین آقایان نیز به مشکل بخورد!

آخرین اخبار