www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۲۰:۱۸ 1394/10/30

هفت فایده انجام ورزش‌های قدرتی

ورزش‌های قدرتی علاوه بر این که حجم عضلات را افزایش می‌دهند و سوخت و ساز بدن را بالا می‌برند، فواید دیگری نیز دارند. به‌ گزارش ‌پایگاه خبری رزم نیوز و به نقل از سایت یاهو، تنها ورزش یوگا نیست که باعث افزایش سلامت روحی و روانی می‌شود. بررسی‌ها نشان داده است که ورزش‌های قدرتی نیز […]

ورزش‌های قدرتی علاوه بر این که حجم عضلات را افزایش می‌دهند و سوخت و ساز بدن را بالا می‌برند، فواید دیگری نیز دارند.

به‌ گزارش ‌پایگاه خبری رزم نیوز و به نقل از سایت یاهو، تنها ورزش یوگا نیست که باعث افزایش سلامت روحی و روانی می‌شود. بررسی‌ها نشان داده است که ورزش‌های قدرتی نیز بر سلامت روان تاثیرگذار هستند.

هفت تاثیر ورزش‌های قدرتی عبارتند از:

1. بیشتر احساس مهارت می کنید

هنگامی که می توانید به جای وزنه پنج کیلویی وزنه هفت کیلویی را بلند کنید، احساس خوبی به شما دست می‌دهد. در طول زمان شما توانایی ورزشی بیشتری پیدا می کنید و احساس مهارت بیشتری در ورزش خواهید داشت. انجام ورزش‌های قدرتی اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهند.

در یک بررسی تاثیر ورزش هوازی با ورزش استقامتی مقایسه شد و مشخص شد که ورزش‌های قدرتی و استقامتی تاثیر مثبت بیشتری بر اعتماد به نفس دارند. فردی که ورزش استقامتی و قدرتی انجام می‌دهد بعد از مدتی بیشتر احساس قدرتمند بودن می‌کنند.

2. تفاوت را احساس خواهید کرد

ورزش قدرتی محرک خوبی برای ورزش کردن است، زیرا شما سریع پیشرفت خود را احساس خواهید کرد. اگر شخصی شروع به انجام پیاده روی کند مدتی طول می کشد تا تاثیر آن را احساس کند، اما با ورزش قدرتی سریع تفاوت را احساس خواهید کرد.

3. افزایش توانایی مغزی

محققان در بررسی‌های خود نشان داده‌اند که ورزش باعث افزایش توانایی شناختی می‌شود و از جنون و اختلال حواس جلوگیری می‌کند.

مطالعات محققان ایتالیایی بر روی 80 فرد سالمند نشان داده است که انجام 12 هفته‌ ورزش قدرتی باعث افزایش توانایی مغزی می‌شود.

4. احساس می کنید که توانایی انجام هر کاری را دارید

افرادی که ورزش قدرتی انجام می‌دهند بعد از مدتی به توانایی‌های خود ایمان می‌آورند و می‌توانند به سرعت در انجام ورزش پیشرفت کنند.

5. بیشتر با بدن خود هماهنگ می شوید

در ابتدای شروع ورزش قدرتی، خستگی و سوزش عضلات را احساس می کنید، اما کم کم به این شرایط عادت می کنید و خواهید فهمید که این دردها نشانه پیشرفت در بدن شما است. شما بعد از مدتی با احساس مثبتی با این شرایط کنار می‌آید.

6. مشکلات روزانه را فراموش می کنید

هنگامی که در حال انجام ورزش شدید هستید کارها و دغدغه‌های روزانه را فراموش می کنید و بیشتر بر روی ورزش تمرکز خواهید کرد. انجام ورزش قدرتی استرس زندگی روزانه را از بین می‌برد.

7. وسواس نسبت به وزن خود را از دست می دهید

به جای وزن کردن مداوم خود، با انجام ورزش قدرتی برای خود هدفگذاری کنید. رضایت زمانی نمی‌آید که شما خود را به وزن خاصی برسانید. زمانی احساس رضایت بیشتری می کنید که احساس قدرتمندتر بودن کنید و به اهداف ورزشی خود برسید.

Tel-razmavar1

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید