www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۲:۵۷ 1398/01/21

نگاه به گذشته چراغ راهی است برای آینده/ جودو هم دوستی می خواهد هم تدبیر

نگاه به گذشته می تواند راه را برای اتخاذ تصمیمات بهتر و ایده آل تر هموارتر کند و بد نیست رئیس جدید فدراسیون جودو عیار برخی را بسنجد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رزم آور، طی روزهای گذشته شاهد انتصابات زیادی در فدراسیون جودو بودیم، انتصاباتی که برخی از آنها بجا و قابل تقدیر بود و برخی دیگر تعجب آور و قابل بررسی. اینکه بابک مهاجری به عنوان رئیس کمیته داوران برگزیده شد از جمله اخباری بود که بدون شک اهالی خانواده جودو را خشنود کرد زیرا او بدون اغراق یکی از بهترین داورهای تاریخ جودو ایران است و در کنار قضاوت های ایده آل در جامه تدریس نیز به خوبی از پس انتقال دانش و تجربه خود به دیگران برمی آید. مهاجری به علم روز داوری دنیا آشناست و قطعا می تواند به بالا رفتن سطح فنی داوران جودو کشور کمک کند. البته در این میان نقش مسئولان فدراسیون هم برای پیشبرد اهداف کمیته داوران قابل توجه است. اینکه تعامل مناسبی با فدراسیون جهانی و اتحادیه جودو آسیا بوجود آید به طور حتم خروجی بهتری را نه تنها در این بخش بلکه در تمام بخش های فدراسیون به دنبال خواهد داشت.

هر چند که امروز با توجه به شرایط پیش آمده ایجاد تعامل مناسب با فدراسیون جهانی و اتحادیه آسیا نیاز به تلاش و زمان بسیاری دارد.!

اما بعد از انتصاب بجای مهاجری شاهد انتصاب محمدرضا حاج یوسف زاده به عنوان سرمربی تیم جوانان بودیم. انتصابی که بدون اغراق بازگشت به عقب است. بازگشت به عقبی که احتمال شکست آن بیشتر از موفقیت آن است. یوسف زاده بدون اغراق جزو مربیان خوب تاریخ تیم های ملی به حساب می آید اما باید توجه شود که دوری چند ساله او از فضای جودوی دنیا  تاثیرات زیادی بر روی سطح کیفی کارش خواهد گذاشت. پیش تر هم در زمان سرپرستی عمادی در فدراسیون نام او به عنوان گزینه اصلی جایگزینی برای محمد منصوری مطرح بود اما گویا در آن برحه وی این سمت را نپذیرفته بود. او از افراد نزدیک سرپرست فدراسیون بود به همین دلیل عمادی علاقه زیادی به استفاده از او داشت و بارها تلاش کرد تا یوسف زاده سرمربی تیم ملی شود. اتفاقی که اگر سرمربی فعلی تیم جوانان زیر بار مسئولیت اش می رفت قطعا انجام میشد.

در همان زمان نیز صاحبان خرد و تدبیر تعجب زده بودند که چرا عمادی قصد بر هم زدن ترکیب برنده را دارد و سوال خیلی ها همچون نگارنده این بود که اساسا مگر مسئولیت وی تنها برگزاری مناسب انتخابات نیست؟! او که عقبه قوی فنی ای (در زمینه مربیگری) نداشته و ندارد چرا قصد دخالت در امورد فنی را داشت و چگونه به خود اجازه می داد که با آینده جودوی کشور که به امانت به دست او سپرده شده بازی کند!!! پیش تر قصد نداشتیم به عملکرد او در دوران سرپرستی اش بپردازیم اما وقتی در عین ناباوری دیدیم به عنوان سرپرست نائب رئیسی فدراسیون منصوب شد واجب دیدیم که به نکاتی اشاره کنیم.

محمد رضا عمادی بارها و بارها در دوران سرپرستی اش اشاره می کرد که به دنبال برگزاری هر چه سریعتر مجمع بوده و اصلا علاقه ای به فعالیت در فدراسیون ندارد ولی امروز با توجه به حضور مجددش می توان به علاقه و انگیزه اش برای فعالیت در عرصه های مدیریتی این رشته پی برد. انگیزه هایی که احتمالا برای آرش میراسماعیلی در آینده ای نه چندان دور مشکل ساز خواهد شد. شاید اگر اجازه حضور سرپرستان فدراسیون ها در انتخابات از سوی وزارت ورزش و جوانان صادر میشد امروز اوضاع و احوال جودو کاملا متفاوت بود.

وقتی به اوضاع دیگر فدراسیون هایی که در سال گذشته با سرپرست اداره شدند نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که چه تفاوتی بین نحوه سرپرستی جودو و دیگر رشته ها وجود داشته است. به طور مثال بر هیچ فرد آشنا با ورزش های رزمی پوشیده نیست که محسن آشوری دبیر کل فعلی فدراسیون تا چه اندازه در امور فنی وارد است ولی او در دوران سرپرستی اش با وجود تسلط کامل دست به تغییری نزد. چون درک کرده بود وظیفه سرپرست چیست.

به هر صورت انتصاباتی که در چند روز اخیر در این رشته صورت گرفته این شبهه را در ذهن ایجاد می کند که ظاهرا تمام اتفاقاتی که عمادی در دوران سرپرستی اش به دنبال آنها بوده امروز در حال رخ دادن است!! مهره چینی هایی که شاید پشت آن اهدافی نهفته باشد و قطعا در صورت صحت این موضوع شرایط به سود رئیس جدید فدراسیون نخواهد بود.

شاید تنها نگاه به چند ماهه گذشته شرایط را برای دید بهتر و اتخاذ تصمیماتی صحیح تر برای آرش میراسماعیلی فراهم کند. مدیری که به طور حتم می تواند سال های متوالی در جودو حضور داشته باشد و تمام فاکتورهای موفقیت را دارد.  اینکه  به دنبال ایجاد همدلی و دوستی در جودو باشیم امری است کاملا پسندیده اما بد نیست برخی مورد امتحان قرار گیرند تا عیار آنها مشخص شود.

نظرها:

شما هم در گفتگو شرکت کنید:

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.