www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۰۸:۳۷ 1401/08/08

صدیقی: شرایط مالی فدراسیون‌ها بسیار سخت است

رئیس فدراسیون ووشو تاکید کرد: دو اعزام به مسابقات کوراش قهرمانی جهان و ووشو رده‌های پایه قهرمانی جهان برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، امیر صدیقی در گفت‌وگوی، در خصوص اعزام‌های پیش‌روی فدراسیون ووشو اظهار داشت: دو رویداد بسیار مهم کوراش قهرمانی جهان بزرگسالان  در هندوستان و مسابقات رده‌های پایه ووشو قهرمانی جهان در اندونزی را پیش‌رو داریم. مسابقات کوراش  دارای رنکینگ جهانی است و با توجه به اینکه سال آینده ورزشکاران بر اساس این رنکینگ‌ها در بازی‌های آسیایی قرعه‌کشی خواهند شد، این مسابقات از اهمیت بسیار بالایی برای ما برخوردار است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه کوراش در این مدت زیر نظر فدراسیون ووشو از حمایت خوبی برخوردار و در چارچوب برنامه‌های خود پرتلاش بوده است، امید زیادی به این رشته داریم تا در بازی‌های آسیایی نتایج خوب و درخشانی را کسب کند. تیم ملی کوراش باید 2 آذرماه به مسابقات اعزام شود و بر همین اساس مسابقات مدعیان تیم ملی دختران و پسران را در روزهای ابتدایی آبان ماه در آکادمی ووشو برگزار کردیم و نفرات منتخب مشخص شدند.

رئیس فدراسیون ووشو در خصوص شرایط اعزام این تیم گفت: با توجه به اهمیت مسابقات قهرمانی جهان تمام تلاش خود را برای اعزام این تیم انجام خواهیم داد. اعزام‌ها با توجه به افزایش قیمت بلیت‌ها این روزها هزینه زیادی دارد و قول‌هایی به ما از سوی وزارت ورزش داده شده و امیدوارم اتفاقات خوبی بیفتد.

صدیقی در مورد شرایط تیم‌های پایه ووشو گفت: آخرین رویداد ووشو برگزاری مسابقات قهرمانی جهان در سال 2019 بود و بعد از آن با توجه به شرایط کرونا مسابقات یکی پس از دیگری لغو شد. قهرمانی جهان رده‌های پایه بسیار برای ما مهم است و بعد از 3 سال قرار است بچه‌های ما در این مسابقات شرکت کنند. با توجه به اینکه این مسابقات در سه رده سنی و در بخش‌های تالو و ساندا برگزار می‌شود، باید کاروان بزرگی را باید به این مسابقات اعزام کنیم.

وی افزود: برای این مسابقات نیز قهرمانی کشور را در تیرماه برگزار و نفرات منتخب مشخص شدند. اردوهای تیم‌های پایه در حال حاضر در جریان است و تا زمان اعزام 7 مرحله اردو را نیز پشت سر خواهند گذاشت. بسیار به نتایج این تیم‌ها خوشبین هستیم و امیدوارم این جوانان و نسل پرانگیزه که پشتوانه ووشو ایران هستند همچون همیشه درخشان ظاهر شوند و پرچم پرافتخار ایران را در میادین بین‌المللی به اهتزار در بیاورند.

رئیس فدراسیون ووشو با اشاره به مشکلات مالی فدراسیون عنوان کرد: واقعاً شرایط مالی فدراسیون‌ها بسیار سخت است و امروز ماه هشتم سال است. انتظار این است که با توجه به تعداد ماه‌ها اعتبار فدراسیون‌ها تخصیص گرفته باشد. رقبای ما به شدت و به جدیت فرآیند آماده‌سازی خود را پیگیری می‌کنند و سال آینده بازی‌های آسیایی است و از همین الان سرمایه‌گذاری کلانی برای آماده‌سازی تیم‌های خود انجام دادند.

صدیقی تصریح کرد: تا اردیبهشت ماه تیم ملی بزرگسالان در اردو بود که بازی‌های آسیایی به تعویق افتاد. نزدیک به 20 درصد کل مدال‌های کاروان در بازی‌های آسیایی را فدراسیون ووشو به دست می‌آورد و به همین خاطر انتظار ما این است که حمایت بیشتری صورت بگیرد. در حال حاضر نیز تمام انرژی خود را برای اعزام تیم‌های کوراش و ووشو به دو رویداد پیش‌رو گذاشتیم، اما اعزام این دو تیم برای فدراسیون مبلغی نزدیک به چهار و نیم میلیارد تومان هزینه خواهد داشت و این مبلغی نیست که با این تخصیص و اعتباراتی که تا به حال گرفتیم پیش برد. ما تقریباً نزدیک به 15 درصد اعتبار خود را از وزارت ورزش و جوانان گرفتیم.

وی در مورد زمان برگزاری لیگ برتر ووشو گفت: تلاش خواهیم کرد لیگ را هفته آخر آذرماه شروع کنیم و بعد از آن نیز مسابقات قهرمانی کشور بزرگسالان را در بهمن ماه برگزار کنیم.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید