www.khabarrazmavar.ir

داشتن حالت رقص؛

شناسه خبر : ۱۴:۵۲ 1396/03/22

زومبا ، بادی‌ریتم، هیپ‌هاپ و ایروبیک حرفه‌ای ممنوع شد!

رییس انجمن آمادگی جسمانی فدراسیون ورزش‌های همگانی با بیان اینکه رشته زومبا به لحاظ تطابق با وضعیت فرهنگی جامعه، شرایط لازم را نداشت، گفت: به غیر از این رشته انجام سه رشته ورزشی دیگر نیز ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، شهرام علم در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا درباره علت ممنوعیت فعالیت باشگاه‌های ورزشی در رشته زومبا که با نامه رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی صورت گرفته است، اظهار کرد: رشته‌های زیر مجموعه فدراسیون ورزش‌های همگانی باید دارای یکسری شاخص باشند تا بتوانند در باشگاه‌های ورزشی انجام شوند. یکی از این شاخص‌ها مطابقت هر رشته ورزشی با شرایط فرهنگی جامعه است که یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما محسوب می‌شود.

رییس انجمن آمادگی جسمانی فدراسیون ورزش‌های همگانی با بیان اینکه زومبا از جمله رشته‌هایی است که به لحاظ تناسب با شرایط فرهنگی جامعه ما نتوانست شرایط لازم را احراز کند، افزود: به همین دلیل هیچ باشگاه ورزشی حق راه‌اندازی یا ادامه فعالیت در رشته زومبا را ندارد.

وی تصریح کرد:‌ این رشته هر چند طرفداران زیادی در کشور دارد اما مشکل اصلی از آنجاست که با پخش موزیک‌های خارجی و مخصوصا آمریکای لاتین ورزشکاران را ترغیب به رقص و انجام حرکات موزون می‌کنند که این موضوع کاملا با شرایط فرهنگی ما مغایرت دارد.

علم در پاسخ به این سوال که با این حساب ورزشکاران زومبا از این پس در چه رشته‌ای به عنوان جایگزین می‌توانند فعالیت کنند، گفت: برخی رشته‌های مشابه با زومبا در داخل کشور داریم که محبوب‌ترین آن رشته ایروبیک است که طرفداران زومبا می‌توانند در این رشته به فعالیت خود ادامه دهند.

رییس انجمن آمادگی جسمانی فدراسیون ورزش‌های همگانی با بیان اینکه به غیر از زومبا فعالیت سه رشته دیگر شامل بادی‌ریتم، هیپ‌هاپ و ایروبیک حرفه‌ای نیز ممنوع است درباره علت ممنوع اعلام شدن انجام رشته ورزشی ایروبیک حرفه‌ای، گفت:‌ علت ممنوع بودن ایروبیک حرفه‌ای را دقیقا نمی‌دانم. پیش از این با فعالیت رشته پارکور نیز مخالفت شد که به اتفاق رییس فدراسیون با وزیر سابق ورزش جوانان مذاکراتی داشتیم که این ممنوعیت لغو شد.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید