www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۵:۴۹ 1396/09/05

رئیس کمیته آرنیس خبر داد: اعزام ۱۴ ورزشکار به بلاروس

رئیس کمیته آرنیس فدراسیون ورزش های رزمی در نشست خبری گفت: تیم ملی بانوان و آقایان آرنیس با ترکیب ۱۴ ورزشکار هشتم آذر ماه راهی بلاروس می شوند.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، نشست خبری حسین عزتی ، رئیس کمیته آرنیس امروز ۵ آذر ماه در محل فدراسیون ورزش های رزمی برگزار شد.

عزتی در ابتدا به معرفی رشته آرنیس پرداخت و در این خصوص توضیح داد: آرنیس از نوعی چوب سبک ساخته شده است و کاربرد فراوانی در دفاع از خود به خصوص در مقابل سلاح سرد دارد و سلاح آرنیس برای دفاع مشروع در مواقع لزوم بسیار مفید است، این رشته برای اولین بار در ایران رشته ای محسوب می شود که آسیبی نمی رساند و از این جهت مورد استقبال رزمی کاران از همه رشته های ورزشی قرار گرفته است.

وی در ادامه اذعان کرد: آرنیس هر چند در ایران آنچنان که باید رسانه ای نشده است اما به دلیل بی خطر و کاربردی بودن آن امروزه در دنیا با استقبال روبرو شده است و در کشور ما در استایل های مختلفی مانند فرم، مبارزه با آرنیس، دفاع شخصی، مبارزه آزاد، استفاده از دلو – دلو (چوب کوتاه)، بانکائو (چوب بلند) تمرین می شود.

رئیس کمیته آرنیس گفت: ما هم اکنون ۱۲ استان روبه فعال در ایران داریم، بانوان کشورمان استقبال ویژه ای از این سبک کرده اند چون بی خطر است و نرمش های آن سخت نیست.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش به اعزام فایترهای آرنیس به مسابقات بلاروس اشاره کرد و اذعان داشت: تیم ملی آرنیس ایران با ترکیب ۶ ورزشکار در بخش بانوان و ۸ ورزشکار در بخش آقایان هشتم آذر ماه راهی مسابقات جهانی بلاروس می شوند.

عزتی توضیح داد: ۶۶ کشور آمادگی خود را برای حضور در این مسابقات اعلام کرده اند که جدی ترین رقیب ما فیلیپین محسوب می شود زیرا منشا آرنیس از این کشور است، همچنین سوییس، فیلیپین و فنلاند هم تیم های قدرتمندی دارند.

وی با بیان اینکه بانوان اولین اعزام برون مرزی خود را تجربه می کنند، پیش بینی خود را از این رقابت ها اینطور عنوان کرد: پیش بینی بسیار سخت است ما نفرات خوبی را اعزام می کنیم و امیدواریم به مدال برسیم، البته ۴ ورزشکار ما در بخش مردان پیش از این مدال گرفته بودند و امیدواریم این موفقیتشان را تکرار کنند.
رئیس کمیته آرنیس فدراسیون ورزش های رزمی، درخصوص وضعیت تمرینات در اردوی تیم ملی قبل از اعزام به بلاروس گفت: ما دو مرحله اردو برگزار کردیم، اولین مرحله اردو مهر ماه به میزبان آذربایجان غربی برگزار شد. مرحله دوم اردو هم به میزبانی سالن شهید کبکانیان بود که در دو گروه بانوان و آقایان برگزار شد.

عزتی در بخش پایانی صحبت هایش در نشست خبری امروز از رشیدی، رئیس فدراسیون ورزش های رزمی تشکر و قدردانی کرد.

لازم به ذکر است، مهدی شاهوردی، مسئولیت سرمربیگری تیم ملی مردان آرنیس را برعهده دارد و کلهر هم به عنوان مربی بانوان در کنار تیم اعزامی به بلاروس خواهد بود.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید