www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۶:۴۰ 1399/04/09

دکتر مهدی علی نژاد: ورزش‌های رزمی راهش را پیدا کرده

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش گفت: فدراسیون انجمن ورزش های رزمی مسیر خود را پیدا کرده است و امیدوارم در مسیر «فراز» گام بردارد و «فرود» نداشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، دکتر مهدی علی نژاد که بعداز ظهر امروز دوشنبه در مجمع عمومی فدراسیون ورزش های رزمی صحبت می کرد ضمن بیان این مطلب افزود: مجمع بسیار خوبی بود و مباحث مالی سه سال گذشته را مصوب کردیم و چیزی بلاتکلیف باقی نماند. این مسیری است که فدراسیون راهش را پیدا کرده است.

وی ادامه داد: این فدراسیون از جمله فدراسیون های قدیمی است که دو فدراسیون از آن جدا شده اند اما در ایامی فراز و فرودهایی داشته است. امیدوارم در دوره جدید در فراز باشد همیشه. ویروس کرونا جغرافیای ورزش را در دنیا تغییر داده است. موضوع هم مختص ایران نیست و همه دنیا درگیر این گرفتاری هست.

علی نژاد ادامه داد: وقتی متوجه شدیم که باید مدتها با کرونا باشیم یاد گرفتیم که باید تدبیر کنیم. در ورزش هم پروتکل ها در حال تغییر است. در بخشنامه های قبلی هم گفته بودیم که در ورزش های رزمی اگر در حد اجرای فرم باشد مشکلی نیست و می شود کلاس ها را راه اندازی کرد اما تمرین دو به دو تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش تاکید کرد: ماهیت این فدراسیون مشخص است چرا که برخی انجمن های رزمی را در این فدراسیون خواهیم داشت که هم جنبه ورزش همگانی دارد و هم جنبه ورزش قهرمانی دارد.

علی نژاد خاطرنشان کرد: مسابقات بین المللی در سال ۲۰۲۰ منتفی شده است و برگزاری مسابقات در سال ۲۰۲۱ هم خیلی مشخص نیست چه اتفاقی رخ دهد. برخی رویدادها هم به سال ۲۰۲۲ موکول شده است. کرونا فعالیت های قهرمانی را در دنیا تحت تاثیر خودش قرار داده است. باید با این شرایط خود را هماهنگ کنیم. باید ببینیم دنیا به چه سمتی برود و ما هم خودمان را هماهنگ کنیم.

وی با ابراز رضایت از عملکرد فدراسیون انجمن های ورزشی در دوران بهتری گفت: باید مدیریت فدراسیون بتواند سبک های مختلف را ساماندهی کند و شرایط را طوری فراهم کند که بشود به همه سبک ها رسیدگی شود. در وزارتخانه هم ما مبنایی نداریم که دامن بزنیم به این سبک گرایی. قرار هم نیست که سبک جدیدی اضافه شود. با همین نگاه تعدادی از رشته ها حذف شده اند.

وی از برگزاری المپیاد در بهمن ماه خبر داد و گفت: اگر شرایط فراهم شود و ویروس کرونا اجازه دهد احتمالا المپیاد را بهمن ماه برگزار خواهیم کرد. البته تاکید می کنم که این امر منوط به بهتر شدن شرایط ویروس کرونا است.

علی نژاد خاطرنشان کرد: نگاه ما به رشته های ورزشی استراتژیک است. اگر در این فدراسیون رشته ای برای حضور در بازیهای آسیایی باشد برای آن برنامه ریزی خواهیم کرد. اولویت ما المپیک و بازیهای آسیایی خواهد بود و اگر شرایط فراهم شود تمایل داریم رشته های بیشتری در این دو رویداد حضور داشته باشد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی در مورد مجوز دادن به ورزش رزمی MMA نیز گفت: سیاست وزارت ورزش دادن مجوز به MMA نیست و تا زمانی هم که ورزشی زیر مجموعه کسی نیست نمی توان در مورد آن پاسخگو بود. با توجه به شرایطی که این رشته در دنیا دارد فعلا مصلحت نمی بینیم این رشته را مجوز بدهیم. اگر فضای قهرمانی برای آن فراهم شود آن وقت به این رشته فکر خواهیم کرد. اما تا الان درخواست های سازمان MMA رد شده است و عزمی در کشور برای آن وجود ندارد. درست نیست چیزی که زیر زمین است را مجوز بدهیم و آن را روی زمین بیاوریم!

به نقل از خبرگزاری مهر

آخرین اخبار