www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۷:۳۸ 1395/03/08

دود بلاتکلیفی جوجیتسو فقط به چشم قهرمانان و زحمتکشان این ورزش می رود

سید امیر خوش بین گفت: امیدوارم مسئولان وزارت ورزش به مشکلات جوجیتسو ورود کنند تا این ورزش پرمدال از بلاتکلیفی خارج شود. به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز٬ داستان تلخ٬ دنباله دار و بدون نتیجه جوجیتسو و فدراسیون ورزشهای رزمی در ماه های اخیر به عنوان یکی از بزرگترین معضلات جامعه رزمی کشور تبدیل شده […]

سید امیر خوش بین گفت: امیدوارم مسئولان وزارت ورزش به مشکلات جوجیتسو ورود کنند تا این ورزش پرمدال از بلاتکلیفی خارج شود.

به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز٬ داستان تلخ٬ دنباله دار و بدون نتیجه جوجیتسو و فدراسیون ورزشهای رزمی در ماه های اخیر به عنوان یکی از بزرگترین معضلات جامعه رزمی کشور تبدیل شده که متاسفانه با سکوت و بی تفاوتی دست اندرکاران وزارت ورزش و جوانان نیز همراه شده تا این ورزش موفق و مدال آور در برزخی عذاب آور روزگار بگذراند.

در شرایطی که جوجیتسوی ایران روزگار خوبی را سپری نمی کند و اهالی این هنر رزمی همچنان قربانی تصمیمات نادرست و البته نگاه شخصی گردانندگان فدراسیون ورزشهای رزمی هستند٬ « سید امیر خوش بین » سرمربی موفق و جوان تیم ملی در رویدادی بزرگ شرکت کرد و ضمن کسب ۳ مدال ارزشمند٬ دستاوردهای بزرگی برای جوجیتسو به همراه آورد.

این اتفاقات خوشایند ما را بر آن داشت تا با وی که عضو هیات رئیسه فدراسیون جوجیتسوی آسیا٬ عضو کمیته داوران فدراسیون آسیا و تنها داور بین المللی ایران در فدراسیون جهانی j.j.I.f است٬ همکلام شویم که ماحصل این گفتگو چنین شد؛

در مسابقات بزرگترین فدراسیون جهانی جوجیتسوی حرفه ای (I.b.j.j.f ) شرکت کردم

بنده از سال ۲۰۰۹ سرمربی تیم ملی جوجیتسو j.j.I.f ایران هستم. در کسوت ورزشکار آخرین مسابقه من در سال ۲۰۰۸ و در رقابتهای جهانی کوراش در کشور اوکراین بود. بعد از چند سال دوری از مسابقات٬ امسال در مسابقات جوجیتسوی حرفه ای در کشور سوئیس شرکت کردم. فدراسیون I.b.j.j.f بزرگترین فدراسیون جهانی جوجیتسوی حرفه ای است که بنده به عنوان اولین ای ایرانی در این پیکارها شرکت کردم و موفق به کسب ۳ مدال نیز شدم.

علاوه بر کسب ۳ مدال٬ دستاوردهای بزرگی نیز برایم حاصل شد

با توجه به شرایط سازمان I.b.j.j.f برای دریافت نمایندگی و ثبت آکادمی به نام خودم٬ می بایست از این سازمان کمربند مشکی دریافت می کردم. از سوی دیگر٬ شرکت در سمینار داوری و گذراندن دوره حیات بخشی (cpr) بین المللی نیز جزو الزامات و برنامه های گنجانده شده در مدت اقامتم در سوئیس بود که به لطف خدا از تمامی این آزمون ها سربلند بیرون آمدم.

آکادمی به نام بنده در سازمان I.b.j.j.j.f ثبت شد

همان طور که می دانید ورزشکاران ایرانی در ورزش  جوجیتسو و البته جوجیتسوی برزیلی پتانسیل بالایی دارند که مدالها و عناوین سالهای اخیر به خوبی موید این مدعاست. بر این اساس و با حمایت برخی دوستان٬ تصمیم گرفته شد که یک آکادمی به نام اینجانب در سازمان I.b.j.j.f ثبت شود تا از این پس ورزشکاران ایرانی به راحتی بتوانند در رقابتهای حرفه ای شرکت و از این سازمان معتبر جهانی مدرک دریافت کنند.

من تنها ایرانی دارای کمربند مشکی این سازمان هستم

برخی اساتید ایرانی دارای کمربند مشکی در جوجیتسوی حرفه ای هستند که البته تعدادشان هم بسیار اندک است. این دوستان خارج از ایران فعالیت می کنند و عمدتا در آمریکا و انگلستان به این ورزش می پردازند. اما بنده تنها ایرانی دارای کمربند مشکی (black belt) هستم که در داخل ایران فعالیت می کنم.
ضمنا این را هم باید متذکر شوم که علاوه بر سازمان I.b.j.j.f یک سازمان مطرح دیگر در ابوظبی امارات نیز وجود دارد که بنده در آن سازمان هم یک آکادمی ثبت کرده ام که هر ساله در مسابقات جهانی حرفه ای این سازمان٬ ورزشکاران کشورمان حضور پیدا می کنند که البته برخی از این دوستان از آکادمی های کشورهای دیگر هستند.

در سوئیس حریفان قدری را شکست دادم

در مسابقات سوئیس در دو استایل « گی » و « نوگی » و در اوزان فوق سنگین و اوپن شرکت کردم که با نمایندگانی از برزیل٬ اروپا و آسیای شرقی روبرو شدم که همگی از بزرگان جوجیتسوی دنیا هستند.

BJJ132

شرکت کنندگان در رقابتهای حرفه ای از طریق آکادمی ها معرفی می شوند

سازمان های حرفه ای جوجیتسو که از آنها نام بردم٬ تشکیلاتی شخصی و حرفه ای هستند و شرکت کنندگان در مسابقات آنها٬ از طریق آکادمی های مربوطه معرفی می شوند. با توجه به اینکه وزارت ورزش ایران متولی ورزشهای آماتوری است٬ از این رو هیچ گونه حمایت و یا همکاری یا هماهنگی از سوی این وزارتخانه و همچنین فدراسیون ورزشهای رزمی برای حضور ورزشکاران کشورمان در رقابتهای حرفه ای صورت نمی گیرد‌

تنها شخص مورد تایید فدراسیون جهانی  j.j.I.f در ایران٬ محمد حسن رستمیان است

ابتدا باید یادآوری کنم که فدراسیون j.j.I.f  فدراسیونی است که زیر نظر شورای المپیک آسیا (o.c.a)٬ اسپورت آکورد (a.I.m.s ) و I.w.g.a فعالیت می کند. ورزش جوجیتسو  j.j.I.f رشته ای آماتور بوده و زیر نظر وزارت ورزش مشغول به فعالیت است. نماینده رسمی فدراسیون جهانی جوجیتسو j.j.I.f در ایران٬ جناب سرهنگ « محمد حسن رستمیان » است که تنها شخص مورد تایید فدراسیون جهانی و آسیایی به شمار می رود. این موضوع طی نامه های متعدد بارها به اطلاع مسئولان ورزش ایران رسیده است.

بنده تا سال ۲۰۲۴ عضو هیات رئیسه فدراسیون آسیا خواهم بود

در آخرین جلسه اعضای هیات رئیسه فدراسیون جهانی٬ بنده تا سال ۲۰۲۴عضو هیات رئیسه فدراسیون جوجیتسوی آسیا خواهم بود. ضمن اینکه کشور عزیزمان نیز  موفق به عضویت در ۲ کمیسیون فدراسیون آسیا شده که البته تمامی این افتخارات متعلق به جامعه جوجیتسوی ایران است.

متاسفانه روند صعودی جوجیتسوی ایران در دنیا متوقف شده است

طی سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ تیم ملی جوجیتسوی ایران موفق به کسب عناوین فراوان و بسیار ارزشمند در مسابقات جهانی٬ بازیهای جهانی در سال ۲۰۱۳ ٬ المپیک هنرهای رزمی ۲۰۱۳ ٬ بازیهای ساحلی در همان سال و مسابقات غرب آسیا شده بود و جوجیتسوی کشورمان جزو تیم های برتر دنیا قرار داشت‌ اما متاسفانه به دلایل نامعلوم!!! مشکلات از سوی فدراسیون پیش آمد که باعث شد سیر صعودی جوجیتسوی ایران در جهان متوقف شود.

دود این سنگ اندازی ها فقط به چشم اهالی جوجیتسو می رود

همان طور که گفتم براساس نامه های ارسالی از سوی فدراسیون جهانی  j.j.I.f  و همچنین فدراسیون آسیا که به دست وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک کشورمان رسیده٬ اعلام شده حضور ورزشکاران ایرانی بدون تایید نماینده فدراسیون جهانی در  ایران (رستمیان)٬ غیرقانونی و نامعتبر است. این اتفاق متاسفانه باعث شده جوجیتسوی ما مسابقات مهم و بزرگی را از دست بدهد که تنها دود این مشکلات به چشم قهرمانان٬ مربیان و دلسوزان واقعی این ورزش می رود.

امیدوارم مسئولان وزارت ورزش برای حل معضلات جوجیتسو چاره ای بیندیشند

تقاضای بنده و البته تمامی زحمتکشان و اهالی خانواده بزرگ جوجیتسوی ایران از مسئولان وزارت ورزش این است که برای حل مشکلات این رشته ورزشی وارد عمل شوند. چرا که در بازیهای ساحلی آسیا و رقابتهای داخل سالن آسیا که در سال ۲۰۱۷ برگزار خواهند شد٬ جوجیتسو نیز حضور خواهد داشت و قهرمانان شایسته کشورمان می توانند مدالهای کاروان ایران را هم به لحاظ کمی و هم از نظر کیفی افزایش دهند تا همچون گذشته پرچم پرافتخار ایران اسلامی در میادین بین المللی به اهتزاز درآید.

Tel-razmavar1

نظرها:

شما هم در گفتگو شرکت کنید:

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید