www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۲:۳۴ 1402/11/14

حضور ووشو در المپیک جوانان ۲۰۲۶ داکار/ ووشو در آستانه المپیکی شدن

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک گفت: ووشو در المپیک جوانان ۲۰۲۶ داکار حضور خواهد داشت و پس از ارزیابی دقیق این پیکارها در خصوص اضافه شدن آن به المپیک تابستانی تصمیم‌گیری می‌شود.رئیس کمیته بین‌المللی المپیک گفت: ووشو در المپیک جوانان ۲۰۲۶ داکار حضور خواهد داشت و پس از ارزیابی دقیق این پیکارها در خصوص اضافه شدن آن به المپیک تابستانی تصمیم‌گیری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد، مشارکت بین‌المللی ووشو نقش مهمی در تعیین آینده آن به عنوان یک ورزش رسمی بازی‌های المپیک را ایفا خواهد کرد.

ووشو به عنوان یک ورزش مدال‌آور در بازی‌های المپیک جوانان داکار 2026 حضور خواهد داشت. حضور یک رشته ورزشی در المپیک جوانان، اغلب به عنوان یک شاخص کلیدی برای پیوستن آن ورزش در بازی‌های المپیک است. در طول بازی‌های المپیک 2014 جوانان در نانجینگ، برگزارکنندگان، مسابقات ووشو را به عنوان بخشی از یک برنامه فرهنگی و آموزشی برگزار کردند.

باخ در این خصوص گفت: ووشو به مانند سنگنوردی نیاز به آزمون در یک محیط “تجربی” دارد. پس از آزمایش‌های موفقیت‌آمیز در بازی‌های المپیک قبلی جوانان، رشته سنگنوردی به بازی‌های المپیک اضافه شد.

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک اظهار داشت، ما خوشحالیم که ووشو را در برنامه رسمی داکار 2026 قرار می‌دهیم. ارزش و اشتیاق زیادی در سنگال، کشور میزبان بازی‌های المپیک جوانان برای این رشته ورزشی وجود دارد.

رئیس کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد: ووشو پس از اولین حضور خود در المپیک داکار، مبنای محکمی برای ارزیابی خواهد داشت. باید منتظر بمانیم و سطح به رسمیت شناختن و مشارکت بین المللی و همچنین عملکرد کلی مسابقات را مشاهده کنیم. پس از این تحلیل، در موقعیتی قرار خواهیم گرفت که در مورد حضور ووشو در برنامه المپیک آینده تصمیم‌گیری کنیم.

آخرین اخبار