www.khabarrazmavar.ir

گزارش‌هایم را به صورت مستند به کمیته ملی المپیک ارائه شده است

شناسه خبر : ۱۱:۳۳ 1395/07/05

نهرودی: تفاوت بوکس حرفه‌ای و آماتور دلیل شکست روزبهانی بود/ دو ماه قبل پیش بینی ناکامی را کرده بودم

ناظر بوکس در کمیته ملی المپیک گفت: روزبهانی با حضور در مسابقات بوکس حرفه‌ای سهمیه حضور در المپیک برزیل را کسب کرد، اما در المپیک رقابت‌ها به صورت آماتور برگزار شد و این تفاوت‌ها بزرگ‌ترین دلیل ناکامی او بود.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، حسین نهرودی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در مورد حضور احسان روزبهانی در المپیک ریو، گفت: متاسفانه ما یک نماینده بیشتر در المپیک ریو 2016 نداشتیم که آن هم احسان روزبهانی بود. او نیز با شکست مقابل حریف خود از گردونه رقابت‌ها حذف شد. به نظرم بزرگ‌ترین مشکل روزبهانی تداخل دو قضیه کاملا جدا از هم بود. بوکس آماتور در سه راند برگزار می‌شود، اما بوکس حرفه‌ای در 8 راند برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: روزبهانی قهرمان خوب بوکس ایران است و در بوکس آماتور سابقه درخشانی دارد. او توانست با حضور در بوکس حرفه‌ای سهمیه المپیک برزیل را کسب کند، اما در المپیک مسابقات به صورت آماتور برگزار شد و این تفاوت‌ها بزرگ‌ترین دلیل ناکامی او بود. به نظرم بزرگ‌ترین اشکال کار روزبهانی تغییر پوزیشن بود که به او اجازه نداد موفق شود. البته نزدیک به 45 بوکسور حرفه‌ای در المپیک حضور داشتند که فقط 5 نفر از آنها توانستند عنوان کسب کنند.

ناظر بوکس در کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که آیا گزارش‌هایی که شما از عملکرد روزبهانی به کمیته ملی المپیک ارائه دادید آنها گزارش‌های شما را مورد بررسی قرار دادند یا خیر؟ گفت:  من همیشه تمام گزارشات را به کمیته ملی المپیک ارائه کردم. ناظران به المپیک اعزام نشدند و در واقع ناظر باید تا المپیک در کل مسابقات حضور داشته باشد اما بنده از بیرون مبارزات او را رصد می‌کردم و گزارشاتم را کامل به کمیته ملی المپیک ارائه کردم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کمیته ملی المپیک به گزارش ناظران اهمیت می‌داد یا خیر؟ گفت: به هر حال کمیته ملی المپیک یک تعداد کارشناس رشته‌های مختلف را جذب می‌کند و اینکه از نظرات آنها استفاده می‌کنند. ما حتی پیش‌بینی‌های خود را هم به کمیته ملی المپیک ارائه کرده بودیم. بنده پیش‌بینی خودم را در رابطه با احسان روزبهانی دو ماه قبل از آغاز المپیک به مسئولان کمیته ملی المپیک ارائه کرده بودم و مستند در کمیته ملی المپیک وجود دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پیش‌بینی شما شکست روزبهانی در المپیک ریو بود، گفت: بله. من به اصطلاح عدم موفقیت روزبهانی را به همان دلایلی که در ابتدای صحبت‌هایم اشاره کردم به کمیته ملی المپیک اعلام کردم. بنده معتقد بودم که او یک بوکسور حرفه‌ای است و نمی‌تواند در مسابقات آماتور موفق باشد.

ناظر بوکس در کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که آیا زمانی که شما نقاط ضعف و قوت را به مسئولان کمیته ملی المپیک اعلام کردید آنها برای رفع نقاط ضعف اقدام کردند یا خیر؟ گفت: براساس گزارش‌هایی که ما به کمیته ملی المپیک ارسال می‌ کنیم آنها نیز تنها چیزی که در اختیار دارند؛ همان گزارش‌های ناظران است که براساس آن ارائه طریق می‌کنند. این مورد خاصی که گفتم مهم‌ترین مشکل روزبهانی بود که کسی نمی‌توانست کاری برای آن انجام دهد. همه به این قضیه ناآشنا بودند و منتظر بودند که ببینند نتیجه چه می‌شود. به هر حال پیش‌بینی‌های من درست از آب درآمد و شاید برای آینده بوکس این صحبت‌ها مفید باشد.

وی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: البته وضعیت بوکس حرفه‌ای در فدراسیون جهانی متلاطم و نامشخص است چون هزینه‌های سرسام‌آوری داشته و همین مشکلی که به آن اشاره کردم باعث پایین آمدن کیفیت مسابقات شده است. فدراسیون جهانی یک مقدار به دنبال تغییر رویه است تا شاید بوکس حرفه‌ای را از بوکس آماتور دور کند.

نهرودی در پاسخ به این سوال که برای خارج شدن بوکس از شرایط فعلی چه راهکاری وجود دارد، گفت: مهم‌ترین راهکار به نظرم پشتوانه‌سازی است. خوشبختانه مدتی است که پس از حضور روح‌الله‌ حسینی به عنوان نایب‌رئیس فدراسیون بوکس او به شدت پافشاری می‌کند تا در بخش نونهالان، نوجوانان و جوانان برنامه‌ریزی‌ها دقیق‌تر از گذشته باشد. حتی بیشتر از بزرگسالان او به بوکس پایه‌ها اهمیت می‌دهد. امیدوارم در آینده با کمک مسئولان فدراسیون این تلاش‌ها جواب بدهد.

نظرها:

شما هم در گفتگو شرکت کنید:

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.