www.khabarrazmavar.ir

گفتگو رزم آور با مبارز طلایی امروز MMA

شناسه خبر : ۱۲:۵۹ 1395/06/31

علی اکبری: هدف من کمربند قهرمانی UFC است

علی اکبری بعد از چند مسابقه درخشان (که یکی از آن ها با ناک اوت 17 ثانیه ای حریف همراه بود) سری در بین سر ها در مسابقات MMA پیدا کرده و برای آینده اش اهداف بزرگی ترسیم می کند.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، این مبارز جوان و تنومند کسب کمربند قهرمانی سازمان UFC در دسته سنگین وزن را هدف اصلی خود می داند. هرچند که برای رسیدن به مراتب بالاتر می بایست در تورنمنت پراید سابق بدرخشد ، تورنمنتی که واندرلی سیلوا و میرکو فیلیپوویچ معرئف نیز در آن حضور دارند.

گزیده ای از صحبت های امیر علی اکبری با خبرنگار رزم آور را بخوانید.

 سیلوا و CroCop هم هستند

یکی دو روز آینده عازم ژاپن هستم تا در مسابقات MMA حرفه ای این کشور به نام Rizin شرکت کنم. این تورنمنت همان تورنمت معروف پراید هست و 16 مبارز که تک تک آن ها قهرمان مسابقات مختلف هستند در وزن آزاد مبارزه می کنند و هیچ ورزشکار معمولی در این رقابت ها حضور ندارد. مسئولین این مسابقات به خاطر محبوبیت واندرلی سیلوا (اسطوره MMA برزیل معروف به قاتل طبر به دست) و میرکو فیلیپوویچ (بزرگترین مبارز تاریخ کرواسی ، معروف به CroCop) از این دو مبارز برای شرکت در تورنمنت دعوت کردند و واقعا سطح مسابقات بسیار بالا است.

جوجیتسو در خون برزیلی هاست

حریف من در این تورنمنت یک برزیلی است که پیشینه بوکس دارد و چهارم مهرماه با او دیدار می کنم. البته جوجیتسو هم در خون همه مبارزین برزیلی است اما رشته اصلی حریف من بوکس است. بعد از مسابقه چهارم مهر ، 16 مبارز تبدیل به هشت مبارز می شوند. مرحله بعدی مسابقات نیز روزهای 21 و 22 دسامبر است و در دو روز ، دو بار مبارزه می کنیم تا قهرمان مشخص شود. مبارزات چهار رانده است که راند اول 10 و راند های بعدی 5 دقیقه طول می کشد.

photo_2016-09-20_18-24-00

روی بوکس تمرکز داشتم

من برای این مسابقات تمرینات زیادی رو سپری کردم. در چند ماهی که ایران بودم با آقای استکی بوکس تمرین کردم و ضربات مشتم را قوی تر کردم. سه هفته هم تایلند بودم و آن جا هم در کمپ معروف AKA تمرین می کردم.

وقتی کشتی برایم تمام شد، وارد MMA شدم

روزی که فهمیدم دیگر کشتی برای من تمام شده است ، نیاز دیدم وارد رشته ای بشوم که به کشتی نزدیک باشد. MMA هم خیلی زود به من پیشنهاد شد. البته در این دو سال تلاش های زیادی کردم اما اگر رشد من محسوس نبوده فقط به خاطر مشکلات ویزا است.

هدف من کمربند UFC است

هنرهای رزمی – ترکیبی دنیای بسیار بزرگی دارد و این دنیا هیچ انتهایی ندارد اما من هم مثل همه آرزو دارم یک روز کمربند طلایی UFC را به دست بیاورم. هدف من این است که به ترویج MMA در ایران کمک کنم و برای این کار ابتدا باید خودم را به سطحی بالا برسانم.

به دنبال ویزای آمریکا هستم

 اولین قدم من همین تورنمنت ژاپن است همه تلاش خودم را می کنم تا در این مسابقات سربلند باشم. بعد از مسابقه روز چهارم مهر دوباره به تایلند میروم. من با باشگاه American Top Team در آمریکا قرارداد دارم الآن هم به دنبال ویزای آمریکا هستم تا بتوانم در این کشور تمرینات خودم را انجام بدهم.

از آقا سامان (ویلسون) ممنونم

روزی که MMA را آغاز کردم مردم فقط به من انرژی مثبت دادند و همه تشویقم کردند به خصوص ایرانی های خارج از کشور که آشنایی بیشتری با این رشته دارند. یکی از همین افراد هم آقا سامان (معروف به ویلسون ، خواننده و تشکیل دهنده گروه زدبازی) بود که از او ممنونم. من هم در این راه کوتاهی نکردم و شاید اگر مشکل ویزا نداشتم ، الآن موفق تر بودم.

رضا (مددی) دل پاکی دارد

دو سال است که با رضا مددی (معروف به مدداگ ، مبارز ایرانی سازمان UFC) دوست هستم. او قبلا هم کشتی گیر بوده. در تایلند یکی دو روز کامل را با هم سپری کردم. رضا دل پاکی دارد. همیشه کمک و یاور من بوده چه زمانی که در کنارش بودم و چه زمانی که از پشت تلفن از او کمک می خواهم. هر کاری از دستش بر بیاید انجام می دهد. آرزو دارم روزی10 ، 15 مبارز مثل رضا مددی در سازمان UFC داشته باشیم.

ولاسکوئز را دوست دارم اما رقیبم است

امیدوارم روزی در UFC قهرمان شوم چون MMA می تواند یک تبلیغ باشد. از بین مبارزات دنیا بیشتر از همه سبک مبارزات کین ولاسکوئز (مبارز مکزیکی و قهرمان سابق سنگین وزن UFC) را دوست دارم. البته او را رقیب خودم هم می دانم. اما ولاسکوئز در تمامی مبارزاتش رو به جلو و تهاجمی کار می کند. در واقع مثل ماشین است.

مرسی از انرژی مثبت

از مردم می خواهم که برای مبارزه بعدی من دعا کنند در ضمن از تمام مربیان ، حامیان و شما خبرنگاران این رشته که انرژی مثبت میفرستید، ممنونم.

photo_2016-09-21_18-01-11

.photo_2016-09-21_18-00-57

.photo_2016-09-21_18-00-36

آخرین اخبار