www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۰۹:۵۷ 1395/09/02

کاراته و ۴۰۰ روز مدیریت با سرپرست/ در انتظار تصمیم وزیر ورزش

کاراته در حالی به عنوان یک رشته رسمی وارد بازیهای المپیک شده که اهالی آن در انتظار اقدام وزیر جدید ورزش برای پایان دادن به ۴۰۰ روز اداره این فدراسیون با سرپرست هستند.

اهالی کاراته چندین ماه است در انتظار برگزاری مجمع انتخاباتی و تعیین تکلیف مدیریت فدراسیون هستند و این انتظار با رای اعتماد مجلس به مسعود سلطانی فر به عنوان وزیر جدید وزارت و ورزش و جوانان بیش از گذشته است.

با اعلام شرایط کسب سهمیه المپیک، کاراته شرایط جدیدی پیدا کرده و فدراسیون باید هرچه زودتر برنامه های خود را برای حضور در بازیهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو آماده نماید، اما هنوز نه تنها تکلیف رئیس آن مشخص نشده که شاید به نوعی رکوردار تعداد مسئولینی است که اکنون همگی با سرپرست اداره می شوند! سرپرست دبیری، سرپرست نایب رئیسی، سرپرست کمیته داوران، سرپرست سازمان لیگ و…

جامعه ورزش به خوبی می دانند که فدراسیون کاراته بیش از یکسال است که بدون رئیس اداره می شود. سرپرست فعلی هرچند عملکرد خوبی داشته اما بدلیل مسئولیتش در مجموعه ورزشی آزادی عمده زمانش را صرف اداره امور این مجموعه سپری می کند تا خود به خود زمان کافی برای مدیریت فدراسیون کاراته نداشته باشد.

این روزها حسین سیدی مشاور سرپرست در اتاق ریاست فدراسیون حضور دارد و به قولی امور مربوطه را انجام می دهد. حضور سیدی چندان مورد استقبال اهالی این رشته قرار نگرفته و رفته رفته صدای اعتراض برخی از اهالی این رشته را در آورده که برای دیدن سرپرست باید ساعت ها به انتظار بنشینند و یا مشکلات خود را با آقای مشاور در میان بگذارند تا وی به سرپرست انتقال دهد.

از طرفی مسابقات انتخابی تیم های ملی پایه برای اعزام به رقابتهای آسیایی اندونزی با حرف و حدیث بسیار همراه بوده که حتی اعتراض برخی مربیان تیم ملی بانوان را هم درآورد. حقوق معوقه تیم های ملی، پاداش های که وعده داده شد اما خبری از آن نیست ، نتایج ضعیف بانوان و کاتا در رقابتهای جهانی اتریش، بدهی سنگین فدراسیون و…. همه دست به دست هم داده تا بار دیگر با آغاز حواشی و اعتراضات لزوم برگزاری مجمع و تعیین تکلیف این رشته پیش از پیش ضرورت یابد.

 کارشناسان معتقدند حال که مسابقات جهانی به پایان رسیده و تکلیف مسابقات آسیایی نوجوانان، جوانان و امیدها هم هفته آتی مشخص می شود، ضرورت دارد این فدراسیون همواره مدال آور در بازیهای آسیایی و مسابقات کشورهای اسلامی بتواند با شناخت مدیر خود در ۵ ماه باقیمانده تا مسابقات کشورهای اسلامی برنامه ریزی خود برای موفقیت در این رویدادها به سرانجام رساند.

با توجه به اینکه چندی پیش در پی طرح شایعه تعلیق ioc بدلیل عدم تایید اساسنامه ها، طباطبایی سرپرست فدراسیون در رسانه ها مطرح نمود اساسنامه فدراسیون کاراته مورد تایید فدراسیون جهانی است و از این لحاظ هم مشکلی در برگزاری مجمع وجود ندارد. اگر مسئولین وزارت ورزش خواهان موفقیت این رشته هستند باید هرچه سریعتر تکلیف مجمع را مشخص کنند تا رئیسی تمام وقت بتواند با برنامه ریزی مدون بتواند شرایط حضور موفقیت آمیز تیمک ملی کاراته در بازیهای کشورهای آسلامی، قهرمانی آسیا، ورلد گیمز، مسابقات جهانی دوره آینده و در نهایت المپیک ۲۰۲۰ را فراهم آورد.

محمد بیرامی – خبرگزاری مهر

آخرین اخبار