www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۲۰:۵۹ 1395/08/17

کاراته در خطر است، لطفا مواظب باشید!

مسابقات کاراته تمام شد و همه مسئولین با خوشحالی تمام، سر خود را بالا گرفته و مدام از دلایل موفقیت بچه ها صحبت می کنند حال آنکه اگر واقع بینانه و به صورت دقیق مسائل را بررسی کنیم می بینیم که تیم کاراته آن چنان هم موفق نبوده و اگر هم موفقیت هایی بدست آمده حاصل زحمات بچه های تیم و مربیشان بوده است نه مسئولین!

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، وقتی تیمی شکست می خورد تمام مسئولین و افراد درگیر با تیم موضوع را پیگیری می کنند تا دلایل شکست را بیابند و سپس چاره ای بیاندیشند تا در آینده شکست را جبران نمایند، اما امان از وقتی که تیمی از نظر مردم پیروز باشد، آن زمان است که هر کسی خود را دلیل اصلی موفقیت عنوان می کند و در این بین دلایل ضعف نادیده گرفته می شوند و اغلب در آینده به معضلاتی تبدیل می گردند که موفقت های بدست آمده را به شکست تبدیل می نمایند. کاراته نیز از این قاعده مستثنی نیست! تیم هایی که در اتریش از ما شکست خوردند فی الحال در حال بررسی عوامل شکست خود هستند و ما سرمست از پیروزی سعی در نادیده گرفتن نقاط ضعف خود داریم. اگر بخواهیم منصفانه به قضیه نگاه کنیم تیم کاراته در این دوره از مسابقات رکورد شکنی کرده و بهترین نتیجه تاریخ کاراته ایران را کسب نموده است، اما آیا واقعا بهترین نتایج را بدست آورده ایم؟!

در بخش کاتا به صورت مفتضحانه ای حذف شدیم، چون در حقیقت تیم ملی را اعزام نکرده بودیم. فرایند انتخاب تیم ملی کاتا خیلی مضحکانه است. ما به جای اعزام تیم ملی تیمی که در مسابقات کشوری توانسته است مقامی کسب کند را اعزام می کنیم، یعنی همان تیمی که قهرمان یک استان شده است! فرایند انتخاب تیم ملی کاتا اصلا اصولی نیست و استعدادها به صورت تخصصی کشف و ارزیابی نمی شوند و در نهایت حاصل هم این می شود که به راحتی از دور مسابقات حذف می گردیم.

همه فکر می کنند که لابد فدراسیون و مسئولین آن خیلی خوب وظایفشان را انجام داده اند که نتایج خوبی کسب نموده ایم اما این در حالی است  که سطح بچه ها، آن هم در قسمت آقایان به قدری بالا بوده که توانسته اند با این شرایط نچندان استاندارد نتایج فوق انتظاری را بدست بیاورند. تنها کاری که فدراسیون برای تیم انجام داده است این بوده که ورزشگاه آزادی را در اختیار آنها بگذارد، آن هم اگر با ورزشگاه آزادی آشنایی داشته باشید متوجه می شوید آنچنان هم مزایای خاصی برایشان نداشته است، در ضمن در بخش خانم ها اصلا شرایط خوب نبوده، گویی که برای مسئولین اعزام تیم بانوان تنها حالت تشریفاتی داشته است، این در حالیست که سالها جنگیده ایم تا بتوانیم اجازه شرکت بانوان به صورت محجبه در رقابت های جهانی را بدست بیاوریم و چنین موضوعی بسیار مهم است که اثبات کنیم خانم های محجبه اگر از سایر خانم های جهان برتر نباشند عقب تر هم نیستند. آنقدر عملکرد فدراسیون قابل انتقاد است که می شود هر ناکامی را از چشم آن ها دید. نه تنها مسابقات آماده سازی و اردوی خارج از کشور برای تیم مهیا نکردند بلکه اعزامشان نیز با کلی مشکل همراه بود. خانم عباسعلی که با اقتدار در مسابقات دور قبل نقره بدست آورده بود در این دوره به سختی توانست برنز بگیرد. البته باید از ایشان ممنون باشیم چون به طور حتم نهایت تلاش خودشان را کرده اند، اما مشکل از مسئولین بوده که اصلا به اندازه کافی به تیم بانوان رسیدگی ننموده اند. مربی تیم بانوان گفته است که خانم ها برای مسابقات کاملا استرس داشته اند و این نشان می دهد بچه ها از لحاظ روانی کاملا آماده نبوده اند.

باید این فریاد دلسوزانه را به گوش تمام علاقه مندان به کاراته رساند ، کاراته در خطر است و اگر مواظب نباشیم طلاهای کاراته به سرنوشت تکواندو دچار خواهند شد، لطفا تکواندو را کارته ایی نمایید نه کارته را تکواندویی!

آخرین اخبار