www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۲۱:۵۳ 1396/06/21

چالش تازه فدراسیون کاراته؛ معجون تکرار انتخابی تیم ملی در آستانه آغاز اردوها !

با وجود برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی سبک های آزاد و معرفی نفرات برتر، نفرات اول اوزان مختلف مجددا باید در انتخابی شرکت کنند!

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، در شرایطی که بر اساس اعلام فدراسیون قرار بود اردوهای آماده سازی تیم ملی سبک‌های آزاد کاراته از روز چهارشنبه ۲۲ شهریور آغاز شود، اما ظاهرا برگزاری انتخابی مجدد هم در نوع خود بسیار جالب است و هم جای تعجب و علامت سوال بسیار دارد.

نخستین سوالی که در ‌‌ذهن ایجاد می‌شود این است که انتخابی مجدد برای نفراتی که در حضور رئیس فدراسیون مسابقه برگزار کردند و پیروز شدند چه معنایی دارد؟

تا آنجا که روند همیشگی مسابقات انتخابی را شاهد بوده ایم، نخست باید تکلیف اوزان مسابقات مشخص شود و بر اساس اوزان‌ اعلام شده انتخابی برگزار شود، نه اینکه ابتدا انتخابی بگذارند و پس از آن به فکر حذف و کم کردن نفرات بیفتند!

قرار است مجددا مسابقه ای بین نفرات اول اوزان مختلف انجام شود! طبق اعلام فدراسیون، نفر اول وزن ۶۵ کیلوگرم با نفر اول ۷۰ کیلوگرم، نفر اول وزن ۷۵ کیلوگرم با نفر اول وزن ۸۰ کیلوگرم و نفر اول وزن ۸۵ کیلوگرم با نفر اول وزن ۹۰ کیلوگرم به رقابت می پردازند! این در حالی است که رقابت‌های انتخابی جمعه ۲۷ مردادماه به میزبانی سالن شهید افراسیابی تهران برگزار شد و طی آن نفرات اول تا سوم اوزان مختلف معرفی شدند.

اصغر جباری نفر اول وزن ۷۵ کیلوگرم در این خصوص به خبرنگار رزم آور گفت: دو ماه به دلیل مصدومیتی که داشتم برای مسابقات انتخابی تمرین کردم و با تمام سختی‌ها در مسابقات شرکت کردم و موفق به کسب مقام نخست شدم. برای این مسابقات فشار بسیار زیادی به بدنم وارد شد و هنوز بدنم برنگشته، اما حالا طبق اعلام باید با نفر اول ۸۰ کیلوگرم مسابقه دهم! آیا با این فاصله و در این شرایط از مسابقه سالم بیرون می‌آیم که بخواهم دو هفته دیگر در مسابقات جهانی شرکت کنم؟

وی تصریح کرد: به ما اعلام می‌کردند قانون مسابقات این گونه است و ما هم بر اساس آن برنامه ریزی می‌کردیم، نه اینکه دو ماه تمرین کنم و وزنم را پایین بیاورم حالا برم و با وزن بالاتر خود بازی کنم؛ اصلآ چه دلیلی دارد؟

باز هم عدم برنامه ریزی در کاراته

بدون شک زمانی که گفته می‌شود انتخابی تیم ملی در اوزان اعلام شده برگزار می‌شود، بر اساس قاعده معمول انتخابی باید در همان اوزان اعلام شده برگزار شود و هیچ دلیلی ندارد که اوزان کم شود که این را می توان نشان دهنده عدم برنامه ریزی لازم و تصمیمات خلق الساعه تلقی کرد.

این گونه تصمیم های عجیب برمی‌گردد به دست‌های پشت پرده

حسین اشرفی نفر اول وزن ۸۵ کیلوگرم با اظهار نارضایتی از تصمیم جدید فدراسیون مدعی شد: متأسفانه همیشه حق خوری بوده و این هم نمونه بارز حق خوری است. وی ادامه داد: اگر واقعآ قرار بود که پنج نفر به رقابت های جهانی اعزام شوند، از همان ابتدا بنا را برای انتخاب و اعزام پنج نفر می گذاشتند نه اینکه حالا که برگزار شد و همه هم شاهد بودند و در رسانه ها منعکس شد این تصمیم عجیب را بگیرند. این برمی‌گردد به مدیریت ضعیف و دست‌های پشت پرده!

اعزام به رقابت‌های جهانی یا بازی با روح و روان ورزشکار؟!

زمانی‌که برای انتخابی تیم ملی رقابت‌هایی برگزار می‌شود، مسلما هدف انتخاب بهترین‌هاست. مگر بالاتر از نفر اول رقابت‌های انتخابی وجود دارد که ورزشکار باید دوباره انتخابی بزند و به لحاظ روحی تحت فشار قرار گیرد و بلاتکلیف بماند! این اعزام است یا بازی با روح و روان ورزشکار؟!

یوسف رسولی نفر اول وزن ۷۰ کیلوگرم از عدم رضایت خود و دیگر نفرات اول می گوید و بیان می‌‌کند: هیچ کس از این شرایط راضی نیست چرا که انتخابی برگزار شده و نفرات اول انتخاب شده اند حالا چرا باید دوباره مسابقه دهیم نمی‌دانم! وی ادامه داد: اول گفتند که نفرات اول تا چهارم وارد اردو می‌شوند، اما ما نه اردویی دیدیم و نه تمرین مشترکی. الان هم که گفته شده که نفرات اول هر وزن دوباره در انتخابی باید مسابقه دهند تا در نهایت از هشت نفر، پنج نفر انتخاب و اعزام شوند . رسولی تصریح کرد: کجای دنیا دیده‌اید که نفرات اول دوباره انتخابی بزنند آنهم دو هفته مانده به رقابت‌های جهانی! این کار به هیچ وجه درست نیست و واقعآ نمی‌دانیم باید چه کار کنیم و اصلآ قرار است برای چه اعزام شویم. آیا با این شرایط و بدنهای خسته برای باخت اعزام شویم ؟!

انتخابی تیم ملی یا جایگزین نور چشمی‌ها؟

به طور حتم با اتخاذ این تصمیم از طرف مسئولان فدراسیون اذهان مخاطبین به انتخاب فرمایشی سوق داده می‌شود و اینکه آیا نکند قرار است نور چشمی‌ها در لیست اعزام قرار بگیرند؟

ضمن اینکه گفته شده مسابقات در ۶ وزن برگزار می شود و اوزان ۶۰ کیلوگرم و آزاد به صورت مستقیم اعزام خواهند شد.

انتهای پیام

نظرها:

شما هم در گفتگو شرکت کنید:

مطالب مرتبط

آخرین اخبار