www.khabarrazmavar.ir

رئیس فدراسیون ووشو :

شناسه خبر : ۱۱:۵۲ 1395/06/22

نگاه ما بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ است/ نشان دادیم چین دست یافتنی است

مهدی علی نژاد گفت: توجه ویژه ما موفقیت در بازیهای آسیایی است و به همین منظور هم جوانگرایی در تیم ملی را دستور کار قرار داده و حاضر بودیم هر هزینه ای برای آن پرداخت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، رئیس فدراسیون ووشو با بیان مطلب فوق به خبرگزاری مهر گفت: نهمین دوره رقابتهای ووشو قهرمانی آسیا با حضور ووشوکاران ۲۰ کشور به مدت ۵ روز در شهر «تائو یون» چین تایپه در سطح کمی و کیفی بسیار خوبی برگزار شد. چرا که بهترین های دنیا از شرق و میانه شرق آسیا بخصوص در تالو که سهمیه بیشتر تیم ها نسبت به جهانی در این دوره حضور داشتند.

وی افزود: در مجموع با کسب هفت طلا ،سه نقره و ۵ برنز عنوان نایب قهرمانی آسیا را کسب کردیم. این دومین بار است که به این عنوان دست پیدا می کنیم. تفاوت این نایب قهرمانی با چهار سال قبل این بود که در تعداد مدالهای طلا یک و در مجموع دو مدال بیشتر  بدست آمد.

علی نژاد با اشاره به ویژه گیهای خاص این دوره از رقابتها اظهار داشت:در این دوره بهترین نتایج تالو را کسب کردیم. در هیچ دوره ای یک طلا و دو نقره کسب نکرده بودیم. در این دره دو کشور ماکائو و هنگ کنگ به ترتیب سه و دو مدال طلا کسب کردند و سایر کشورهای شرق آسیا هر کدام یک مدال طلا بدست آوردند که ما هم جزو همین کشورها بودیم. همین نشان دهند عملکرد خوب ما در بخش تالو بود.

رئیس فدراسیون ووشو در مورد نتایج تالو گفت: این که در هر فرمی نماینده ما شرکت کرده و موفق به کسب مدال طلا شوید، تصور اشتباهی است.نکته ای که وجود داشت این که خلف زاده با توجه به تدبیری که در تغییرات انجام شده در تیم دوئلین صورت گرفته بود موفق به کسب دو مدال شد.

وی در خصوص درخشش الهه منصوریان گفت: در بخش بانوان خانم منصوریان موفق شد در یک میدان رسمی حریف چینی را شکست داده و به نشان طلا دست پیدا کرد. همین موضوع راه جدیدی پیش روی دختران ما قرار داد. بالا رفتن اعتماد به نفس در مبارزه با رقبای چینی مهمترین دستاورد آن بود ضمن اینکه این پیروزی نشان داد ووشوکاران چین دست نیافتنی نیستند و می توان چینی ها را شکست داد.

علی نژاد به نتایج بخش ساندا هم اشاره کرد و گفت: هر هفت نفری که در این بخش حضور داشتند اولین بار حضور در مسابقات بزرگسالان آسیا را تجربه می کردند. این تیم جوان که تجربه کمی داشت توانست چهار مدال طلا ،یک نقره و دو برنز کسب کند که موفقیت خوبی بود. اجاقی و همکارانش زحمات زیادی برای این تیم کشیده بودند که جا دارد تشکر ویژه ای برای این موفقیت از آنها داشته باشم.

رئیس فدراسیون ووشو ادامه داد: در این دوره جوانان شایسته ما توانائیهای خود را به نمایش گذاشتند و در آینده از آنها زیاد خواهیم شنید. پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا اعلام کردم که تدبیر ما برای جوانگرایی نگاه ویژه به بازیهای آسیایی جاکارتاست. هر هزینه های را در این رابطه پرداخت خواهیم کرد. به لطف خدا هم این کار صورت گرفت، جوانترها تجربه بسیار خوبی کسب کردند و حتی بهترین نتیجه را کسب کردیم و این نشان دهنده پشتوانه سازی خوب ما برای آینده است.

نایب رئیس اتحادیه ووشو آسیا در خصوص جلسه هیئت رئیسه هم گفت: در این جلسه بیشتر مباحث کلی مطرح شد ، بحث های مفصلی در خصوص شرایط بازیهای آسیایی داشتیم و به دلیل آنکه نهایی نشده نمی توانم اطلاعاتی از آن بیان کنم. ولی هیئت رئیسه از تمام توان خود برای برگزاری یک دوره مسابقات خوب و سطح بالا در جاکارتا استفاده می کند.

علی نژاد در پایان عنوان داشت: کمتر از ۲۰ روز دیگر رقابتهای جوانان جهان در شهر «بورگاس» بلغارستان را پیش رو داریم. اردوها و امکانات لازم را در اختیار این تیم قراردادیم. چهار سرمربی چینی با آن تیم ها در حال کار هستند. نگاه ما همان نگاه حمایتی است که اکنون بیانگر دست پر ما در همه رده های سنی است. ان شاالله مردم ایران خبرهای خوبی هم از مسابقات جوانان جهان از بلغارستان خواهند شنید.

آخرین اخبار