www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۴:۱۵ 1393/09/20

فدراسیون‌جهانی ‌تكواندو گزارش‌داد؛ سونامی ایران در مکزیک؛ ایران بزرگترین قدرت تكواندوی جهان می‌شود؟

اگر فرزان به كارش ادامه دهد، می‌تواند به رویایش كه كسب بیشترین مدال تاریخ تكواندو است تحقق بخشد. كسب طلای المپیك تنها شروع كار فرزان است. در مسابقات فینال گرندپریكس تكواندو كه در مكزیك برگزار شد فرزان عاشورزاده،‌ تكواندوكار 58-كیلوگرم از ایران،‌ توانست ستاره كره‌ای را، در حالیكه 49 ثانیه از وقت مسابقه باقی‌مانده بود، […]

اگر فرزان به كارش ادامه دهد، می‌تواند به رویایش كه كسب بیشترین مدال تاریخ تكواندو است تحقق بخشد. كسب طلای المپیك تنها شروع كار فرزان است.

در مسابقات فینال گرندپریكس تكواندو كه در مكزیك برگزار شد فرزان عاشورزاده،‌ تكواندوكار 58-كیلوگرم از ایران،‌ توانست ستاره كره‌ای را، در حالیكه 49 ثانیه از وقت مسابقه باقی‌مانده بود، 12 تایی كند و به دلیل حملات همه جانبه فرزان كه مثل موجی بزرگ حریفش را در بر می گیرد،‌ این ورزشكار 18 ساله ایرانی لقب “سونامی” گرفته است.

به گزارش “رزم نیوز” ، این نوجوان بلندقد و مودب كه از اعتماد به نفس بسیار بالایی برخوردار است و در اكثر مسابقات در سال اخیر، رقبایش را 12 تایی كرده؛ امیدوار است در قدم بعدی صاحب مدال طلای المپیك شود. فرزان در مصاحبه‌ای كه با خبرنگار فدراسیون جهانی داشت، دلیل موفقیتش را مبارزات ذهنی و حفظ آرامش در شیاپجانگ عنوان كرد.

ایران كه با گرد هم آوردن 16000 ورزشكار از 127 تیم از تمامی كشورها در برگزاری لیگ‌های متنوع پیشی گرفته، تبدیل به كارخانه قهرمان‌سازی شده كه “سونامی” آخرین تولیدی مهندسی شده این كارخانه است.

سید محمد پولادگر، رییس فدراسیون تكواندوی ایران گفت: اگر فرزان به كارش ادامه دهد، می‌تواند به رویایش كه كسب بیشترین مدال تاریخ تكواندو است تحقق بخشد. كسب طلای المپیك تنها شروع كار فرزان است.

این ورزشكار مازندرانی، تكواندو را كه در خون مردم این خطه از ایران جاری است، از سن 6 سالگی شروع كرد و در سن 12 سالگی به تیم ملی نوجوانان راه پیدا كرد.

او تصمیم دارد در رشته تربیت‌بدنی ادامه تحصیل دهد و به غیر از تكواندو در اوقات فراغتش شنا می‌كند كه با لقبی كه گرفته؛ همخوانی دارد.

Thx12

آخرین اخبار