www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۵:۰۲ 1394/09/07

سرپرست کاراته؛ تصمیمات عجیب و غریب، اظهارنظرهای عجیب و غریب تر!

سیدحسن طباطبایی، سرپرست فدراسیون کاراته تصمیمات عجیب و غریب خود را با اظهار نظرهای عجیب و غریب تر توجیه کرد تا بهتر مشخص شود که چقدر با فضای کاراته غریب و بیگانه است! این سرپرست که پیش از این نقش سرپرستی فدراسیون هایی چون وزنه برداری و دوومیدانی را هم بازی کرد تا در نهایت […]

سیدحسن طباطبایی، سرپرست فدراسیون کاراته تصمیمات عجیب و غریب خود را با اظهار نظرهای عجیب و غریب تر توجیه کرد تا بهتر مشخص شود که چقدر با فضای کاراته غریب و بیگانه است!

این سرپرست که پیش از این نقش سرپرستی فدراسیون هایی چون وزنه برداری و دوومیدانی را هم بازی کرد تا در نهایت آن را به مسئول اصلی اش بسپارد، در گفتگو با خبرگزاری ایرنا حرفهایی را بر زبان راند که از فرد نسبتا باتجربه ای چون او بعید بود.

او در پاسخ به این سوال که چرا جواد سلیمی نسبتا جوان را از ریاست کمیته داوران برداشته و فردی نسبتا سالخورده (محمدعلی مردانی) را جایگزین کرده، دلایلی را آورده که غیرقابل قبول بنظر می رسد: “سلیمی به عنوان رییس هیات کاراته در آذربایجان غربی به اندازه کافی مشغله دارد، از سوی دیگر رفت و آمد برایش مشکل ساز شده بود و از آنجا که بدنبال تفکر جدید در کاراته هستم، رییس این کمیته را تغییر دادم.”

طباطبایی در حالی موضوع مسئولیت سلیمی در هیات آذربایجان غربی را پیش کشیده که سرپرست جدید داوری فدراسیون کاراته (یعنی محمدعلی مردانی)، علاوه بر مسئولیت جدید، سرپرستی دبیری فدراسیون را برعهده دارد که اگر او بخواهد درست و اصولی در این پست کار کند، حتی وقت سرخاراندن را هم نداشته باشد. البته ظاهرا تا بدینجای کار که مردانی در مسئولیت دبیری فدراسیون وقت و فرصت زیادی دارد، چون در همین مدت بسیاری از اعزام ها از جمله کاراته وان اتریش و ژاپن بدلیل بی مبالادتی اداری یا اصلا انجام نشده یا نصف و نیمه صورت گرفته است! البته ظاهرا سرپرست جدید فدراسیون بدلیل ناآشنایی با فضای کاراته فراموش کرده که سرپرست دبیری فدراسیون که در عین حال سرپرست کمیته داوران فدراسیون هم به او سپرده شده، رییس یکی از سبک های شیتوریو را هم عهده دار است که البته چند صباحی است دیگر فعالیت گذشته اش را ندارد!

طباطبایی به دوری راه و “رفت و آمد های مشکل ساز” سلیمی هم اشاره کرده، اما باز هم ظاهرا فراموش کرده سرپرست دبیری فدراسیون و سرپرست کمیته داوران فدراسیون و رییس یکی از سبک های زیر شاخه شیتوریو، اهل و ساکن تهران نیست و مجبور است دائما بین اصفهان و پایتخت در رفت و آمد باشد (سمندر، رییس پیشین فدراسیون کاراته در یکی از مصاحبه هایش از این موضوع که مردانی وقت برای امور دبیری فدراسیون نمی گذارد و ترجیح می دهد بیشتر اصفهان باشد تا تهران بشدت گلایه کرده بود). جالب اینکه آقای سرپرست، یکی دو روز پس از انتصاب مردانی، نایب رییس بانوان کمیته داوران را شخصی برگزیده که اصلا در تهران سکونت ندارد و مجبور است برای رتق و فتق امور از کرمانشاه به پایتخت بیاید. نمی دانیم این دوری راه فقط برای رییس سابق کمیته داوران صدق می کند یا از این پس باید بیشتر با سیاست های یک بام و دو هوا در فدراسیون کاراته آشنا شویم؟!

اما عجیب ترین بخش صحبتهای طباطبایی به آنجا برمی گردد که او گفته “بدنبال تفکر جدید در کاراته” است؛ تفکر جدید آن هم با آدم هایی که چند سالی از مرز بازنشستگی عبور کرده اند!؟ تفکر جدید با آنهایی که یک دهه پیش وقتی مسئولیت داوری کاراته کشور را برعهده داشتند شرایطی را فراهم کردند که داوری ایران فقط و فقط در خودشان خلاصه شود و دچار دور تسلسل شود!؟

طباطبایی در بخش دیگری از دلایل خود برای برکناری سلیمی موضوع اعتراض ها را مورد اشاره قرار داد: “البته اعتراض هایی نیز به این کمیته شده بود که در تصمیم اتخاذ شده، بدون اثر نبود. به هرحال از مردانی که پیشکسوت کاراته، مسلط به امور کاراته و قضاوت در این رشته ورزشی و تنها دارنده سوت طلایی داوری در ایران است، خواهش کردم این مسوولیت را بپذیرد.”

اینکه در هر بخشی ممکن است اعتراض هایی وجود داشته باشد، کاملا طبیعی بنظر می رسد، اما آنهایی که با کاراته آشنایی دارند بر این امر واقفند که شکایت و اعتراضات در دو سه سال گذشته بمراتب کمتر از دهه ای بوده که سرپرست جدید مسئولیت داوری کاراته کشور را برعهده داشته است. جالب اینکه همین چند ماه پیش وقتی محمدعلی مردانی مسئولیت سرپرستی دبیری فدراسیون را عهده دار شد، نام تیم کاتا اصفهان که دو فرزند آقای مردانی در آن عضویت داشتند در لیست تیم اعزامی به مسابقات غرب آسیا در امارات قرار گرفت که این امر با مخالفت شدید رییس وقت فدراسیون (سمندر) قرار گرفت و در نهایت از اعزام آنها جلوگیری شد. داستان “سوت طلا” آقای مردانی هم بماند برای بعد که مفصل به آن بپردازیم!

اینکه سرپرست یا رییس یک فدراسیون این حق را دارد در زیر مجموعه خود تغییراتی را ایجاد کند، امری منطقی و طبیعی است اما این تغییرات باید اصولی و با شناخت کامل از مسائل پیرامونی باشد نه مسائل غیرفنی و نشات گرفته از اغراض شخصی آنهایی که چشم دیدن موفقیت و کامیابی دیگران را ندارند و اینکه سیاست های اتخاذ شده باید یک بام داشته باشد نه دو یا چند بام!؟

انتهای پیام

Tel-razmavar1

آخرین اخبار