www.khabarrazmavar.ir

تکواندو قهرمانی جهان- کره جنوبی؛

شناسه خبر : ۱۵:۵۲ 1396/03/20

رقابت ۹۷۰ تکواندوکار در جام بیست وسوم/ ۵ ایرانی در کشورهای دیگر

رقابتهای تکواندو قهرمانی جهانی در حالی اول تیرماه به میزبانی کره جنوبی آغاز می‌شود که تیم ایران روزهای پایانی تمرین خود را سپری می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، سایت رسمی بیست و سومین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان از مدتها قبل تابلو روز شمار این دوره از رقابتها را فعال کرده و در فاصله ۱۲ روز به آغاز این رقابتها، سایت «mastkd» اقدام به انتشار لیست نهایی تکواندوکاران حاضر در این مسابقات کرده است.

برای حضور در این رقابتها ۹۷۰ تکواندوکار از نزدیک به ۱۴۰ کشور دنیا ثبت نام کرده اند. بعد از رقابتهای جهانی ۲۰۱۱ که در کره جنوبی با حضور ۱۰۴۰ تکواندوکار از ۱۴۹ کشور برگزار شد و اتفاقا با نخستین قهرمانی تیم ملی کشورمان همراه بود، این دومین دوره ای است که کشورهای مختلف چنین استقبالی از رقابتهای جهانی داشته اند.

از این تعداد ۳۷۷ تکواندوکار در بخش زنان و ۵۹۳ تکواندوکار در بخش مردان به مدت ۷ روز به رقابت خواهند پرداخت. در این بین دو وزن ۶۳- و ۶۸- کیلوگرم مردان با ۹۱ شرکت کننده شلوغترین اوزان می باشند. وزن ۶۷- کیلوگرم دختران نیز با ۳۴ تکواندوکار کم تعداد ترین شرکت کننده را دارد.

نکته مهم اینکه علاوه بر ۱۴ تکواندوکار دختر و پسر کشورمان که راهی این رقابتها می شوند، ۵ تکواندوکار ایرانی نیز با ملیت سایر کشورها راهی کره جنوبی خواهند شد.

میثم رفیعی در وزن ۵۸- کیلوگرم در تیم ایسلند، سینا بهرامی در وزن ۷۴- کیلوگرم و میلاد بیگی در وزن ۸۰- کیلوگرم تیم آذربایجان، راحله آسمانی در وزن ۵۷- کیلوگرم تیم بلژیک و دنیاپوریونس در وزن ۴۶- کیلوگرم تیم هلند به روی «شی هاپ چانگ» می روند.

برنامه کامل این دوره از مسابقات

زنگ آغاز این دوره از رقابتها از شنبه سوم تیرماه به صدا در خواهد آمد. بر همین اساس پنجشنبه اول تیرماه ساعت ۱۶ به وقت محلی جلسه قرعه کشی و فنی مسابقات با حضور مربیان و سرپرستان تیم ها در «تیرول» هتل شهر موجو برگزار می شود.

شنبه سوم تیرماه در روز نخست این مسابقات رقابتهای دو وزن ۴۶- بانوان و ۵۴- کیلوگرم مردان برگزار می شود که آرمین هادی پور تنها نماینده کشورمان می باشد.

در دومین روز این مسابقات یکشنبه چهارم تیرماه تکواندوکاران دو وزن ۴۹- زنان و ۷۴- کیلوگرم مردان به میدان می روند که از ایران ناهید کیانی و مسعود حجی زواره مبارزه خواهند کرد. دوشنبه پنجم تیرماه مبارزات دو وزن ۶۷- کیلوگرم زنان و ۶۸- کیلوگرم مردان برگزار می شود که ملیکا میرحسینی و ابوالفضل یعقوبی نمایندگان کشورمان خواهند بود.

سه شنبه ششم تیرماه تکواندوکاران دو وزن ۵۳- و ۷۳+ کیلوگرم زنان و ۵۸- کیلوگرم مردان برگزار می شود که از تیم کشورمان اکرم خدابنده و فرزان عاشورزاده رقابتهای خود را آغاز می کنند. تیم ایران در وزن ۵۳- کیلوگرم بانوان نماینده ندارد.

در پنجمین روز این رقابتها، چهارشنبه هفتم تیرماه تکواندوکاران وزن ۷۳- کیلوگرم زنان و دو وزن ۸۷- و ۸۷+ کیلوگرم مردان به روی «شی هاپ جانگ» می روند که زهراپوراسماعیل، سعید رجبی و سجاد مردانی تکواندوکاران کشورمان خواهند بود.

پنجشنبه هشتم تیرماه در روز ششم این دوره از مسابقات میرهاشم حسینی در وزن ۶۳- کیلوگرم و طیبه پارسا در وزن ۵۷- کیلوگرم به میدان می روند. جمعه نهم تیرماه نیز در روز پایانی کیمیا علیزاده در وزن  ۶۲- کیلوگرم و پوریا عرفانیان در وزن ۸۰- کیلوگرم نمایندگان کشورمان خواهند بود.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی تکواندو ایران به عنوان قهرمان دوره قبل وارد این دوره از مسابقات می شود.

آخرین اخبار