www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۰۱:۵۷ 1394/01/11

رستگار خبر داد: قطعی شدن یک سهمیه المپیک ريو برای جودو ایران

در پایان مسابقات جایزه بزرگ ترکیه که با کسب یک مدال برای جودو کشورمان همراه بود رئیس این فدراسیون از کسب یک سهمیه برای حضور در المپیک ۲۰۱۶ ریو خبرداد. به گزارش “رزم نیوز” ، رقابتهای جایزه بزرگ ترکیه که از روز جمعه در شهر سامسون آغاز شده بود عصر یکشنبه پایان يافت و تیم […]

در پایان مسابقات جایزه بزرگ ترکیه که با کسب یک مدال برای جودو کشورمان همراه بود رئیس این فدراسیون از کسب یک سهمیه برای حضور در المپیک ۲۰۱۶ ریو خبرداد.

به گزارش “رزم نیوز” ، رقابتهای جایزه بزرگ ترکیه که از روز جمعه در شهر سامسون آغاز شده بود عصر یکشنبه پایان يافت و تیم ملی کشورمان با یک مدال برنز و یک عنوان پنجمی به کار خود پایان داد. احسان بهرامیان به دلیل آسیب دیدگی شانس حضور در مسابقات را از دست داد ، قاسم نوری زاده ، ناصر ناصری پور ، محمد محمدی بیرمانلو ، امید تیزتک ، وحید بنا و جعفر پهلوانی با شکست برابر خود از دور مسابقات کنار رفتند.

رستگار ضمن با بیان مطلب فوق افزود: با توجه به مدالی که در ترکیه توسط سعید مولایی کسب شد و همچنین سیستم سهمیه بندی المپیک تا کنون کسب یک سهمیه المپیک برای جودو کشورمان قطعی شده است.

وی در مورد اینکه این سهمیه را کدام جودوکار کسب کرده است گفت: در شرایط فعلی ورزشكاران و پتانسيل امتياز آوري آنها، این سهمیه با احتمال بالاتر به سعید مولایی تعلق دارد ولی سایر جودوکاران کشورمان نیز می توانند این سهمیه را داشته باشند. در شرایطی که مولایی همین روند خوب خود را ادامه داده و به جمع ۲۲ نفر برتر وزن خود راه پیدا کند ، جودوکار دیگری  مثل جواد مهجوب می تواند به این سهمیه دست پیدا کند و اگر مهجوب هم بتواند به ٢٢ نفر وزن خود راه پيدا كند ، اين سهميه به ورزشكار ديگري كه بهترين عملكرد را در مسابقات آتي داشته باشد تعلق مي گيرد.

رئیس فدراسیون جودو افزود: مسابقات متعددی را در سال ۲۰۱۵ و اوایل ۲۰۱۶ میلادی پیش رو داریم که جودوکاران کشورمان اگر بتوانند روند خوبی داشته باشند و امتیازات خود را افزایش دهند می توانند سهمیه لازم برای حضور در این رویداد بزرگ را کسب کنند. لازم به ذكر است تا آخرين مرحله كسب سهميه صرفا روي  ورزشكاراني سرمايه گذاري خواهيم كرد كه در تركيه و يا كويت مدال كسب كنند.

 رستگار در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تمامی مسابقات جایزه بزرگ از جمله گرندپریکس و گرند اسلم ها به دلیل حضور نفرات زبده دنیا از سطح فنی بالایی برخوردار است. از سوی دیگر با توجه به نزدیک شدن به المپیک همه کشورها به دنبال امتیازات بیشتر هستند همین موضوع کار را دو چندان سخت کرده است و جودوکاران کشورمان باید بیشتر تلاش کنند و از فرصت هایی که در اختیارشان قرار می گیرد نهایت استفاده را ببرند.

وی در خصوص مسابقات ترکیه گفت: قبل از اعزام به ترکیه در چندين جلسه به سرمربی تیم ملی عنوان داشتم که در چنین مسابقات سطح بالایی تنها محجوب و مولایی مي توانند چند دور در جدول بمانند و شانس کسب مدال دارند.  ولی سرمربی تیم ملی در خواست داشت با توجه به اینکه مسابقات قهرمانی آسیا را پیش رو داریم و تیم به انسجام و مسابقات تداركاتي نیاز دارد ، تيم نه نفر به تركيه اعزام شود. من هم  علي رغم وجود مشكلات مالي فراوان ، از این تصمیم سر مربي تيم حمایت کردیم و انشاالله اين حمايت ها به حصول نتيجه منتج شود.

آخرین اخبار