www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۱:۰۵ 1395/08/16

دعوت از تکواندوکار دوپینگی به تیم ملی/ تخلف آشکار مدیران با تجربه

فدراسیون تکواندو در حالی مدتی پیش اسامی دعوت شدگان به اردوی تیم ملی را اعلام کرد که در میان آنها نام یک تکواندوکار دوپینگی دیده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور و به نقل از خبرگزاری مهر ، فدراسیون تکواندو اوایل اسفندماه گذشته تیم ملی را برای حضور در رقابتهای بین المللی فجیره به امارات اعزام کرد. رقابتهایی که با مدالهای متعدد ملی نفرات اعزامی کشورمان همراه بود اما یک مشکل بزرگ برای تکواندو ایران به دنبال داشت.

در پایان این رقابتها مطابق رسم معمول در رقابتهای معتبر از نفراتی که موفق به کسب مدال طلا شده بودند آزمایش دوپینگ گرفته شد. ماموران آژانس بین المللی مبارزه دوپینگ حاضر در محل برگزاری مسابقات از سه مرد طلایی ایران در این رقابتها نمونه گیری کردند که آزمایش یکی از آنها مثبت اعلام شد.

فدراسیون جهانی فروردین ماه با ارسال نامه ای به فدراسیون تکواندو ایران موضوع مثبت اعلام شدن تست دوپینگ یک تکواندوکار ملی پوش را مطرح و خواستار توضیح از مسئولان تکواندو شد. مسئولان فدراسیون تکواندو نیز با تاخیر در پاسخ WTF بیماری و تجویز پزشک را عامل اصلی استفاده از داروی خاص مشکو را عنوان کرده و حتی نسخه پزشک را نیز ضمیمه نامه ارسال کردند.

پس از آن اواخر خردادماه فدراسیون جهانی با ارسال نامه ای به تهران ضمن رد توضیحات مسئولان ایران، مدت زمان محرومیت این تکواندوکار را اعلام و عنوان داشتند نامبرده از هرگونه فعالیت در رشته تکواندو محروم است.

اینکه یک تکواندوکار تصادفا از مواد نیروزا استفاده کرده و با محرومیت مواجه شده بحثی رایج در ورزش است که برای اولین بار در تکواندو رخ داده و مسئولان فدراسیون و سازمان تیم های ملی باید پاسخگو باشند. ولی نکته اصلی اینجاست که چرا به این تکواندوکار اجازه فعالیت در رقابتهای داخلی داده می شود.

تکواندوکار فوق نه تنها در سه مبارزه ابتدایی لیگ شرکت کرده بلکه به اردوی تیم ملی دعوت شده و پس از آن همراه با تیم استان خود در مسابقات قهرمانی کشور به میزبانی مشهد به میدان رفت و به مدال هم رسید.

پرسش اصلی از مسئولان فدراسیون تکواندو که سالهاست تجربه حضور در این فدراسیون را دارند این است که چرا موضوع دوپینگ این ملی پوش را با مسئولان ستاد مبارزه با دوپینگ در میان نگذاشته اند.

خبرگزاری مهر برای گرفتن نظرات مسئولان فدراسیون و تیم ملی بارها با حسن ذوالقدر رئیس سازمان تیم های ملی و بیژن مقانلو سرمربی تیم ملی تماس گرفت اما ذوالقدر پاسخگو نبود و مقانلو نیز از این موضوع اظهار بی اطلاعی کرد. با این حال گروه ورزشی خبرگزاری مهر آماده انعکاس نقطه نظرات مسئولان تکواندو در این مورد است.

آخرین اخبار