www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۰۰:۰۰ 1394/12/04

در آخرین رنکنیگ فدراسیون جهانی جودو، جواد محجوب ۵ پله صعود کرد/ دو سهمیه موقت جودو

سفر اروپایی دو جودوکار ایران برای کسب سهمیه المپیک نتیجه بخش بود و هر دو نماینده کشورمان وارد رنکینگ جهانی شده و به صورت موقت سهمیه سفر به ریو را کسب کردند. به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز ، ساعاتی بعد از پایان رقابتهای گرندپری دسلدورف، سایت رسمی فدراسیون جهانی اقدام به انتشار آخرین رده […]

سفر اروپایی دو جودوکار ایران برای کسب سهمیه المپیک نتیجه بخش بود و هر دو نماینده کشورمان وارد رنکینگ جهانی شده و به صورت موقت سهمیه سفر به ریو را کسب کردند.

به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز ، ساعاتی بعد از پایان رقابتهای گرندپری دسلدورف، سایت رسمی فدراسیون جهانی اقدام به انتشار آخرین رده بندی بهترین های جهان در اوزان مختلف نمود که طبق این رده بندی، هر دو نماینده کشورمان به جمع ۲۲ نفر برتر اوزان خود راه یافته اند.

بر اساس قوانین فدراسیون جهانی، ۲۲ جودوکار برتر هر وزن از طریق رنکینگ فدراسیون جهانی به صورت مستقیم جواز حضور در بازیهای المپیک را کسب می کنند.

در جدیدترین رنکینگ اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی جودو که شب گذشته منتشر شد، جواد محجوب با مدال برنزی که در دسلدورف کسب کرد و ۱۲۰ امتیاز به داشته های خود افزود جمع امتیازات خود را به عدد ۷۲۶ رساند و با ۴ پله صعود از مکان ۳۱ تا رتبه ۲۷ رنکنیگ بالا آمد.

با توجه به آنکه هر کشور تنها یک نماینده می تواند به المپیک اعزام کند و برخی کشورها دو یا حتی سه جودوکار در رنکنیگ دارند، با خروج جودوکاران تکراری، رنکینگ واقعی محجوب ۲۲ خواهد بود.

سعید ملایی در مسابقات دسلدورف تنها دو دور در جدول حضور داشت. وی با یک پیروزی در این رقابتها ۲۴ امتیاز کسب کرد و امتیازات خود را به عدد ۵۸۰ رساند ولی در رنکنیگ با یک پله سقوط به رده ۳۵ رفت. در این وزن هم با خارج کردن جودوکاران تکراری کشورها، رنکنیگ واقعی ملایی ۲۱ می باشد.

بر همین اساس، تا اینجای کار هم ملایی و هم محجوب سهمیه حضور در المپیک را کسب کرده اند ولی دو نماینده کشورمان باید همچنان در رقابتهای مختلف حضور داشته و امتیاز کسب کنند. با توجه به اینکه تا زمان پایان مهلت کسب سهمیه نزدیک به دو ماه فرصت باقی مانده و کشورهای مختلف در حال کسب امتیاز هستند، در صورت غیبت، هر دو نماینده ایران از رنکنیگ خارج خواهند شد.

Tel-razmavar1

آخرین اخبار