www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۱:۴۷ 1394/04/09

حاشیه ای دیگر با ائتلاف 2+3 در کاراته / عسگری و سنچولی نیز به معترضان اضافه شدند

زمانی که در تحلیل روز یکشنبه خود بر ضرورت باب نشدن سنت های جدید و ناپسند و مقابله با بازیکن سالاری در کاراته تاکید کردیم، واقعیت این بود حضور مجدد سه بازیکن معترض بدون انجام عذرخواهی در اردوها،در شرایطی که این نفرات با وارد ساختن انواع اتهامات به کادر فنی تیم ملی، نه تنها در […]

زمانی که در تحلیل روز یکشنبه خود بر ضرورت باب نشدن سنت های جدید و ناپسند و مقابله با بازیکن سالاری در کاراته تاکید کردیم، واقعیت این بود حضور مجدد سه بازیکن معترض بدون انجام عذرخواهی در اردوها،در شرایطی که این نفرات با وارد ساختن انواع اتهامات به کادر فنی تیم ملی، نه تنها در انتخابی هفته قبل شرکت نکرده بلکه به دنبال تعیین تکلیف برای سرمربی تیم ملی نیز بودند را مساوی با سهم خواهی بیشتر و وقوع حاشیه بالقوه دیگری می دانستیم که متاسفانه زودتر از آنچه تصور می شد این اتفاق ناخوشایند رخ داد.

به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز، بنا به نظر فدراسیون کاراته، کیوان بابان، سعید فرخی و موسی گنج زاده پس از اعتراض به چگونگی برگزاری انتخابی ها و در ادامه ترک اردوهای تیم ملی، مجددا امکان حضور در اردوهای تیم ملی را یافتند و مقرر شد چهارشنبه شب هفته جاری و پس از افطار، انتخابی مجددی با حضور نمایندگان رسانه های گروهی بین این سه نفر و ایمان سنچولی و بهمن عسگری که مطابق با سوابقشان و نظر کادر فنی تیم ملی برای حضور در ترکیب کومیته تیمی در نظر گرفته شده بودند، به شکل دوره ای برگزار شود.

خبرهای دریافتی از اردوهای تیم ملی کاراته حاکی از این است در شرایطی که طبق نظر کادر فنی تیم ملی کاراته قرار بود حریفان دور اول انتخابی مورد نظر از طریق قرعه مشخص شوند، نه تنها سه کاراته کای معترض از این تصمیم تمکین نکرده اند، بلکه سنچولی و عسگری نیز با آنها هم نظر شده و صحبت از انجام انتخابی بین تمامی نفرات حاضر در اردو و به عبارت ساده تر شرکت کردن مجدد کاراته کاهایی در انتخابی چهارشنبه شب است که هفته قبل تکلیف آنها مشخص شده و رقابت های درون اردویی خود را برگزار کرده بوده اند!

در این خصوص غلامرضا دباغیان سرمربی تیم ملی کاراته به رزم نیوز می گوید: “در تمامی 16 سالی که به عنوان سرمربی در تیم ملی حضور داشته ام، هرگز چنین چیزی را شاهد نبوده ام که بازیکن به دلیل حمایت های بیرونی که شاهد بوده است، برای کادر فنی تیم ملی تعیین تکلیف کند. من به دلیل اینکه فدراسیون خواستار فراهم ساختن فرصت مجددی برای این نفرات بود با حضور مجددشان در اردوها موافقت کردم، اما اینک نه تنها از فرصت جدید فراهم شده استفاده نکرده اند بلکه برای سرمربی تیم ملی نیز تعیین تکلیف کرده و با هم نظر ساختن و ائتلاف با دو بازیکن دیگر، به دنبال تحمیل خواسته خود به تیم ملی هستند. البته هرگز زیر بار چنین موضوعی نخواهیم رفت و مطمئنا کاراته ایران به این چند نفر ختم نمی شود”.

البته که قابلیت های بالای کاراته ایران به حدی است که هرگز توانمندی های کاراته نه تنها به این پنج نفر، بلکه به تمامی نفرات حاضر در اردوی فعلی تیم ملی نیز ختم نخواهد شد و به سادگی می توان با یک فراخوان ساده، در آنِ واحد، حداقل سه تا چهار تیم ملی همطراز را تشکیل داد.

Karate-razmnews2

سوال اینجاست که آن مسئول یا مسئولان محترمی که با توجیه کمک به کاراته و جلوگیری از ایجاد حاشیه، اصرار به حضور مجدد سه کاراته کای معترض در اردوهای تیم ملی داشته اند، این بار چگونه می خواهند بحران جدید ایجاد شده که بی تردید به نوع تصمیم آنها برمی گردد را رفع و رجوع نمایند؟ آیا بهتر نبود زمانی که احساس می شود امری منطقی در مسیری نادرست و غیر منطقی هدایت شده است، بلافاصله با تداوم آن مقابله کرده و بحران را به اصطلاح در همان نطفه خفه کرد؟

اینک آیا وقت آن نیست که حمایت قاطعی از کادر فنی تیم ملی با هدف جلوگیری از تکرار چنین اتفاقات ناپسندی در اردوهای تیم ملی انجام شود حتی اگر کار به آنجا برسد که قید هر پنج بازیکن را به جهت مقابله با بازیکن سالاری در تیم ملی زد؟

اگر روزی فدراسیون کاراته به جهت آنکه مدیر فنی سابق، خواستار برکناری دبیر و نایب رئیس بانوان شده و برای این منظور حتی ضرب الاجل نیز تعیین کرده بود در نهایت رای به پذیرش استعفای وی داد، آیا امروز همین اتفاق به شکلی دیگر در حال تکرار نیست؟

بی تردید هویت کاراته ایران و سرمایه معنوی بیش از نیم قرن تولد و فعالیت این رشته رزمی در ایران می طلبد یکبار برای همیشه ریشه بازیکن سالاری در این ورزش خشکانده شود کما اینکه اگر در رشته هایی چون ووشو و تکواندو شاهد حاکمیت اصول و آرامش هستیم، این مهم تنها در سایه اجرای قانون و مقابله با موارد این چنینی به دست آمده حتی اگر این فدراسیون ها بهایی به قیمت خط قرمز کشیدن به روی نام های بزرگ را پرداخته باشند که البته حفظ منافع ملی، اساسا بر هر منفعت دیگری ارجح است.

حمیدرضا حصارکی

انتهای پیام

Lvaco22

آخرین اخبار