www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۴:۱۲ 1394/01/25

تکواندو قهرمانی آسیا؛ نوجوانان ایران نایب قهرمان قاره‌کهن شدند/ کار بزرگ دختران ایرانی

تیم‌های تکواندو نوجوانان ایران در هر دو بخش دختران و پسران در مجموع با کسب ۱۴ مدال طلا ، نقره و برنز به عنوان نایب قهرمانی هشتمین دوره رقابتهای قهرمانی آسیا دست یافتند.به گزارش “رزم نیوز” ، این دوره از با حضور ۲۳۰ تکواندوکار از ۲۴ کشور روز شنبه به میزبانی چین تایپه آغاز شد که […]

تیم‌های تکواندو نوجوانان ایران در هر دو بخش دختران و پسران در مجموع با کسب ۱۴ مدال طلا ، نقره و برنز به عنوان نایب قهرمانی هشتمین دوره رقابتهای قهرمانی آسیا دست یافتند.به گزارش “رزم نیوز” ، این دوره از با حضور ۲۳۰ تکواندوکار از ۲۴ کشور روز شنبه به میزبانی چین تایپه آغاز شد که در نهایت ساعاتی قبل کره‌جنوبی عنوان قهرمانی را در دو بخش پسران و دختران از آن خود کرد و تیم‌های کشورمان نیز روی سکوی نایب قهرمانی ایستادند.

اما دختران شايسته ایرانی دست به کار بزرگی زدند و با كسب ۷ مدال رنگارنگ براي نخستين بار بر سكوي نايب قهرماني قاره آسيا ايستادند. در اين بخش كره‌جنوبي با ۵ مدال طلا، يك نقره و ۳ برنز و كسب ۷۸ امتياز قهرمان شد. ايران با ۲ مدال طلا، ۳ نقره و ۲ برنز و كسب ۵۵ امتياز بر سكوي نايب قهرماني ايستاد و كشور ميزبان با يك طلا، يك نقره و ۳ برنز و كسب ۳۵ امتياز، پايين‌تر از ايران عنوان سوم را بدست آورد.

تيم‌های چين و فيليپين هر دو با ۳۱ امتياز چهارم و پنجم شدند. كشورهای تايلند، قزاقستان، اردن، ازبكستان، اندونزي، ويتنام، لبنان، مالزی، سنگاپور، هنک كنگ، هند و ژاپن در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

در تیمی که ندا زارع هدایت آن را برعهده داشت، ناهيد كياني و مهسا جدي ۲ مدال طلا، شكيلا كلهر، مژگان زادمحمد  و زهرا شجاعي راد ۳ مدال نقره، مبينا بابالو و پريسا جوادي هم ۲ نشان برنز کسب کردند تا این افتخار بزرگ نصیب دختران تکواندوکار شود.

در بخش دختران شاگردان محمدرضا زوار عنوان نایب قهرمانی دوره قبل را تکرار کردند. در این بخش هم کره جنوبی با ۷ مدال طلا، ۳ نقره و كسب ۱۰۴ امتياز قهرمان شد. ايران با ۲ مدال طلا، ۴ نقره ، يك برنز و كسب ۵۹ امتياز بر سكوي نايب قهرماني ايستاد، چين تايپه با يك طلا، يك نقره و ۴ برنز و كسب ۴۱ امتياز عنوان سوم را بدست آورد و تيم‌هاي قزاقستان و فيليپين نيز بدون مدال طلا و به ترتيب با ۲۹ و ۲۴ امتياز چهارم و پنجم شدند.

كشورهاي اردن، ازبكستان، تايلند، چين، هند، عربستان، ويتنام، ژاپن، مالزي، هنگ كنگ، ماكائو، لبنان، اندونزي، مغولستان، فيليپين و امارات در رده هاي بعدي قرار گرفتند.

ميرهاشم حسيني و هادی تیران دو نشان طلا، محمد شيردل  ، اميرحسين وقوعي آذر، اميرحسين ساسان و  فرشاد قياسي چهار نشان نقره و علیرضا علیاری یک مدال برنز برای تیم گشورمان کسب کردند و آرش تبريزي، علي چهره قاني و مجتبي فضلي از رسیدن به مدال بازمادند.

تیم پسران کشورمان از هفت دوره قبلی این مسابقات شش عنوان نایب قهرمانی، ۱۴ طلا ، ۲۳ نقره و ۲۵ مدال طلا را در کارنامه خود ثبت کرده بود.

1639057

آخرین اخبار