www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۲۰:۰۹ 1393/12/24

تکواندو بین المللی هلند؛ آشورزاده و خدابخش طلا گرفتند/ عمیدی و علیزاده روی سکوی دوم

روز نخست از رقابتهای تکواندو بین المللی هلند با کسب چهار نشان طلا و نقره برای نمایندگان کشورمان به پایان رسید. به گزارش “رزم نیوز”  ، تیم ملی تکواندو ایران که آماده حضور در رقابتهای قهرمانی جهان در روسیه می شود با دو تیم مردان و بانوان برای حضور در تورنمنت بین المللی هلند عازم آیندهوون […]

روز نخست از رقابتهای تکواندو بین المللی هلند با کسب چهار نشان طلا و نقره برای نمایندگان کشورمان به پایان رسید.

به گزارش “رزم نیوز”  ، تیم ملی تکواندو ایران که آماده حضور در رقابتهای قهرمانی جهان در روسیه می شود با دو تیم مردان و بانوان برای حضور در تورنمنت بین المللی هلند عازم آیندهوون شد. “دویچ اپن” از معتبرترین تورنمت هایی اروپاست که همه ساله با حضور بهترین های جهان برگزار می شود و در این دوره نیز 999 تكواندوكار حضور دارند.

امروز شنبه در روز نخست این رقابتها  تکواندوکاران در اوزان 49-، 57-، 67- و 73- كيلوگرم زنان و 58-، 68-، 80- و 87- كيلوگرم مردان بر روي 12 شياپ چانگ به رقابت پرداختند. کيميا عليزاده، فاطمه روحاني و هانيه اخلاقي در بخش بانوان و فرزان عاشورزاده، محمد باقري معتمد، عليرضا نصرآزاداني، مهرداد نورمحمدي، مهدي خدابخشي و اميد عميدي در بخش مردان نمايندگان كشورمان بودند که امروز رقابتهای خود را برگزار کرده و حاصل آن کسب 2 مدال طلا توسط خدابخشی و عاشورزاده و 2 نقره توسط علیزاده و عمیدی بود.

در وزن 87- کیلوگرم، مهدی خدابخشی با پیروزی برابر نمایندگان فرانسه، ترکیه ، هلند و بازهم ترکیه راهی مرحله فینال شد. وی در بازی نهایی باید با امید عمیدی دیگر نماینده کشورمان مبارزه می کرد که این دیدار به دلیل آسیب دیدگی عمیدی برگزار نشد تا خدابخشی مدال طلای وزن هفتم را بدست آورد و عمیدی نقره کسب کند.

در وزن 58- کیلوگرم نیز فرزان عاشورزاده با شکست حریفانی از آلمان ، انگلیس ، صربستان و دوباره انگلیس راهی بازی نهایی شد و در جدال برای کسب مدال طلا مقابل حریفی از تایلند در بازی نهایی پیروز شد و مدال طلا را بدست آورد.

در وزن 57- کیلوگرم کیمیا علیزاده نوجوان با آتیه کشورمان با برتری برابر نمایندگان ایتالیا ، پرتغال ، صربستان، اسپانیا و روسیه  راهی فینال شد اما در مبارزه برای کسب مدال طلا در راند طلایی نتیجه را به “جید جونز” تکواندوکار انگلیسی دارنده مدال طلای المپیک لندن واگذار کرد و به مدال نقره بسنده کرد.

فاطمه روحانی در وزن 67- کیلوگرم  کار خود را با برتری مقابل “جاگودا اولفیک” از لهستان آغاز کرد و سپس “ونسا کوئرنول” از آلمان  را شکست داد و در ادامه  برابر “الین جانسون” از سوئد (نفر اول رنکینگ المپیک، دارنده 2 مدال طلا و 2 مدال نقره گرندپریکس) با نتیجه نزدیک 4 بر 3 شکست خورد و از دور رقابتها کنار رفت. در وزن 73- کیلوگرم زنان، هانیه اخلاقی، در نخستین گام با نتیجه 27 بر 23 به “تینا اسکار” از نروژ (نایب قهرمان دو دوره مسابقات قهرمانی اروپا) باخت و از گردونه مسابقات حذف شد.

در بخش مردان و در وزن 68- کیلوگرم نیز محمد باقری معتمد، پس از یکدور استراحت برابر نمایندگان اسلونی، ترکیه و بلژیک برنده شد اما برابر نماینده کانادا شکست خورد و از راهیابی به مرحله نیمه نهایی بازماند.علیرضا نصرآزادانی دیگر نماینده ایران در این وزن پس از یکدور استراحت و پیروزی برابر نماینده مغولستان، نتیجه را 8 بر 7 به تکواندوکار آلمان واگذار کرد تا از دور رقابت ها کنار رود. مهرداد نورمحمدی نیز که در وزن چهارم بر روی شیاپ چانگ رفت با کسب یک پیروزی (لیتوانی) و یک شکست (بلغارستان) به کار خود در این رقابتها پایان داد.

تورنمنت بين‌المللي هلند G2 است و به نفر اول 20 امتياز، نفر دوم 12 امتياز و نفرات سوم 7.2 امتياز در راه كسب سهميه المپيك 2016 تعلق خواهد گرفت.فردا (يكشنبه)؛ در دومين و آخرين روز اين مسابقات تكواندوكاران اوزان 46-، 53-، 62- و 73+ كيلوگرم زنان و 54-، 63-، 74- و 87+ كيلوگرم مردان مبارزه مي‌كنند.

آخرین اخبار