www.khabarrazmavar.ir

زارعیان:

شناسه خبر : ۱۳:۴۰ 1398/03/07

تمجید از عملکرد ملایی درمسابقات جهانی جودو/او با اقتدار قهرمان شد

سرمربی تیم ملی جودو گفت: سعید ملایی در رقابت های جهانی چین مقتدرانه قهرمان شد و ثابت کرد بهترین جودوکار جهان در وزن خودش است.

مجید زارعیان در گفتگو با پایگاه خبری رزم آور گفت: از رقابت‌های جهانی جودو در چین تا یک سال آینده ۱۰۰ درصد تمام امتیازات مسابقاتی که در مسیر کسب سهمیه است در رنکینگ محاسبه می‌شود به همین دلیل همه رقابتها با حضور بهترین‌های جهان در سطح فنی بالایی برگزار می‌شود. در واقع رقابت ساده نداریم و هر چه جلوتر می‌رویم، کار دشوارتر می‌شود.

وی در مورد مسابقات جهانی چین نیز یادآو ر شد: این رقابتها هم تحت تأثیر همین موضوع با حضور برخی از چهره‌های شناخته شده جودو جهان در سطح فنی قابل قبولی برگزار شد که سعید ملایی همه رقبای خود را با اقتدار شکست داد. برتری مقابل رقیب مغولستانی که فروردین ماه در غیاب سعید قهرمان آسیا شده بود و یا پیروزی با ضربه فنی برابر رقیب ژاپنی خود نشان از توان بالای فنی و بدنی نماینده شایسته کشورمان دارد.

سرمربی تیم ملی جودو افزود: ملایی یکبار دیگر ثابت کرد بهترین ۸۱ کیلوگرم دنیاست، او از تمام رقبای خود یک سرو گردن بالاتر است و اگر به خوبی در مسابقات آتی مراقبت شود، شک نکنید توانایی انجام کارهای بزرگ را دارد.

زارعیان در مورد محمد بریمانلو دیگر جودوکار ملی پوش ایران نیز گفت: بریمانلو می‌توانست برابر رقیب کوبایی برنده باشد اما چنین نشد، برای او برنامه خاصی داریم برای اینکه بتواند تا رقابت‌های جهانی به شرایط قبل بازگشته و در عین حال در مسابقات گرندپری و مسابقات جهانی از نشان برنز خود دفاع کند.

وی به برنامه‌های آتی تیم ملی برای این دو جودوکار هم اشاره کرد و افزود: سه تورنمنت گرندپری کانادا، مجارستان و کرواسی را پیش رو داریم. در حال برنامه ریزی هستیم تا پس از مشورت با شورای فنی و بررسی شرایط رقبای خود بهترین تصمیم را برای حضور در مسابقات بگیریم. ضمن اینکه اردوی مشترک آلمان را نیز در پیش داریم.

سرمربی تیم ملی جودو در پایان گفت: مرحله نخست اردوی تیم ملی در حال برگزاری است. در تلاشی هستیم تا با صلاحدید فدراسیون شرایط حضور در یک تورنمنت آسیایی برای تدارک این تیم فراهم کنیم. برنامه ما این است که با نگاه ویژه به جوانان راه ورود به ترکیب اصلی تیم ملی را برای آنها فراهم کرده و از بخش قاره‌ای برای حضور در المپیک سهمیه بیشتری کسب کنیم.

آخرین اخبار