www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۷:۵۳ 1394/02/05

تبعات خروج رئیس؛ فدراسیون جهانی کاراته در سراشیبی/ همچنان در رویای المپیکی شدن!

نتیجه انتخابات اخیر اسپورت آکورد چیزی نبود که اهالی کاراته به دنبال آن بودند و خروج رئیس فدراسیون جهانی از هیات رئیسه این تشکیلات مهم بین المللی تبعات سنگینی برای کاراته جهان خواهد داشت. به گزارش “رزم نیوز” ، اوایل هفته گذشته درسوچی روسیه انتخابات «اسپورت آکورد» برگزار شد و طی آن اعضای جدید هیات رئیسه […]

نتیجه انتخابات اخیر اسپورت آکورد چیزی نبود که اهالی کاراته به دنبال آن بودند و خروج رئیس فدراسیون جهانی از هیات رئیسه این تشکیلات مهم بین المللی تبعات سنگینی برای کاراته جهان خواهد داشت.

به گزارش “رزم نیوز” ، اوایل هفته گذشته درسوچی روسیه انتخابات «اسپورت آکورد» برگزار شد و طی آن اعضای جدید هیات رئیسه و مسئولان بخش‌های مختلف این نهاد بین‌المللی ورزشی معرفی شدند. نکته مهمی که در این بین برای اهالی کاراته حائز اهمیت بود ناکامی رئیس فدراسیون جهانی در تداوم حضور در این نهاد بین المللی بود.

به گزارش “خبرگزاری مهر” ، “آنتونیو اسپینوس” که برای تداوم حضور در پست نایب رئیسی اسپورت آکورد کاندیدا شده بود موفق به اخذ تعداد رای لازم نشد و جایگاه را در این بخش از دست داد. وی بعد از این ناکامی برای حفظ کرسی خود در هیات رئیسه نیز تلاش کرد که در این امر هم توفیقی نداشت تا فدراسیون جهانی کاراته که این روزها سخت در تلاش برای ورود کاراته به المپیک است کرسی مهمی را در این نهاد مهم بین المللی از دست بدهد.

کاراته دنیا دارای دو تشکیلات مهم است، یکی فدراسیون جهانی یا همان WKF که عضو اسپورت آکورد و IOC است و تلاش زیادی برای ورود به المپیک داشته است و با میزبانی ژاپنی ها برای المپیک 2020 این امیدواری بین اهالی کاراته به بوجود امد که اهالی دیار آفتاب تابان که خود مبتکر این رشته رزمی هستند برای توسعه و رونق بیشتر آن برای ورود کاراته به این بازیهای مهم جهانی هر چه در توان دارند به کار خواهند کرد.

تشکیلات دیگری که در کاراته جهان فعالیت می کند اتحادیه جهانی کاراته است که از حضور انجمن های مختلف سبکی و بخصوص مخالفان جدی سیاست های فدراسیون جهانی یک سالی است که شکل گرفته و رفته رفته درحال گسترش است.اتحادیه جهانی کاراته که مدتهاست به دنبال پذیرش در اسپورت آکورد است، شکست و خروج  “اسپینوز” در انتخابات این نهاد بین المللی را یک پیروزی بزرگ برای خود می دانند چرا که مانعی بزرگ از سر راه آنها برداشته شده است.

در این بین نکته ای که بیش از گذشته اهمیت پیدا می کند اینکه آیا تلاش های فدراسیون جهانی برای ورود کاراته به المپیک 2020 با حمایت ژاپنی ها به ثمر خواهد نشست یا خیر؟ که اگر چنین شود نتیجه بازی به سود فدراسیون جهانی تغییر مسیر خواهد داد.ولی شرایط حکایت از چیز دیگری است و آن از دست دادن یک کرسی مهم در نهادی تعیین کننده است. کرسی که نصیب رشته ای شد که مورد نظر ژاپنی ها رای ورود به المپیک توکیو وارد یعنی بیسبال است.

به نظر می رسد اهالی کاراته باید همچنان در رویای المپیک باشند ، چرا که سیاست هایی که wkf به ریاست “اسپینوز” برای تحقق این هدف در پیش گرفته بود به بن رسیده و به عبارت ساده تر به نتیجه نخواهد رسید.

آخرین اخبار