www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۹:۱۱ 1396/08/07

تاکام هم حریف AJ نشد!

آنتونی جاشوا با پیروزی بر کارلوس تاکام بار دیگر از عناوین قهرمانی خود دفاع کرد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، آنتونی جاشوا قهرمان سنگین وزن WBA ، IBF و IBO بوکس جهان شب گذشته برای دفاع از این عناوین قدم به رینگ استادیوم “پرینسیپالیتی” شهر کاردیف ولز گذاشت. حریف او کارلوس تاکام بوکسر ۳۶ ساله کامرونی – فرانسوی و قهرمان سابق عنوان WBC نقره ای جهان بود که جایگزین کوبرات پولِف بلغارستانی برای نبرد در برابر جاشوا شد.
با اعلام اسامی دو بوکسر ابتدا کارلوس تاکام از میان جمعیت عبور کرد و وارد رینگ شد و سپس جاشوا با تشویق هوادارانش آهسته آهسته به سوی رینگ رهسپار شد.پس از معرفی دو بوکسر و رکوردهایشان تویط مایکل بافِر (آنونسر رینگ)،فیل ادواردز سر داور انگلیسی مبارزه با دو بوکسر در وسط رینگ صحبت کرد و سپس زنگ شروع مبارزه به صدا در آمد.
راند اول: هر دو بوکسر سعی در محک زدن یکدیگر و شناختن نقاط ضعف و قوت حریف داشتند.جاشوا با زدن ضربات چپ مستقیم دنبال روزنه ای برای نفوذ می گشت و تاکام بیشتر سعی در دفاع و استفاده از فرصت های اندک بود.راند نخست ۱۰-٩ به سود جاشوا.
راند دوم: در حالیکه حدود یک دقیقه از راند دوم گذشته بود و زمانی که تاکام برای زدن بادی شات نزدیک جاشوا شده بود سرش با بینی جاشوا برخورد کرد که چند ثانیه ای وقفه در جریان مبارزه ایجاد کرد،بینی جاشوا دچار خونریزی که البته شدید نبود شد ول مبارزه ادامه یافت.ضرب آهنگ مبارزه کمی بالا رفت و هر دو بوکسر ضربات خوبی زد و بدل کردند و دراین بین یک هوک چپ سنگین از جاشوا کمی تاکام را لغزانید و تماشاگران را به وجد آورد.تاکام با چرخش به دور حریف سعی در جمع و جور کردن خود داشت.۱۰-۹ به سود جاشوا.
راند سوم: در این راند جاشوا همچنان به کار هجومی خود ادامه داد و هر بار که سعی در گیر انداختن تاکام داشت بوکسر فرانسوی خودش را از معرکه نجات می داد.یک چپ مستقیم سفت و سخت از تاکام و باز هم اصابت سر او به بینی جاشواکه البته به دلیل کوتاه بودن قامت تاکام نسبت به جاشوا غیر عامدانه به نظر می رسید و البته داور از او خپاست که سرش را بالاتر بگیرد.در ادامه شاهد ضربات خوب از جاشوا بودیم یک کانتر زیبا و یک آپرکات دیگر از AJ که نتیجه این راند را هم ۱۰-٩ به سود خود پایان برد.
راند چهارم: تاکام با یک ضربه چپ و هوک راست به استقبال قهرمان رفت.جاشوا هم در ادامه با یک ضربه ترکیبی او را به عقب راند.در ادامه وقتی تاکام بار دیگر برای حمله پیش آمد با پاسخ سنگین جاشوا مواجه شد بطوریکه بالای چشم راستش دچار شکاف شد و خونریزی بسیار مشهود بود.تاکام از داور خواست تا مبارزه را برای لحظاتی متوقف کند اما با پاسخ منفی داور مواجه شد.جاشوا که فرصت را غنیمت می دید برای تمام کردن مبارزه پیش آمد و در حالیکه ۱۷ ثانیه تا پایان این راند زمان باقی بود با یک هوک چپ تاکام را به کف رینگ انداخت و شمارش ناک دان برای او آغاز شد.تاکام از جا برخواست و خود را جمع و جور کرد تا مبارزه ادامه پیدا کند.جاشوا برای یک سره کردن کار پیش آمد و چند ضربه به تاکام زد ولی زنگ پایان راند مانع تحقق خواسته جاشوا شد.


راند پنجم: این راند با تبادل ضرباتی خوب از هر دو بوکسر آغاز شد.در ادامه ضربات ترکیبی خوبی از قهرمان شاهد بودیم و البته دفاع قابل قبول از تاکام.داور به دلیل وضعیت چشم تاکام مبارزه را برای لحظاتی متوقف کرد تا پزشک کنار رینگ وضعیت او را مورد بررسی قرار دهد.پزشک وضعیت را بررسی و داور دستور ادامه مبارزه را صادر کرد.تاکام به سوی جاشوا حمله کرد اما با یک آپرکات خوب از جاشوا مواجه شد.در ادامه جاشوا ضربات ترکیبی خوبی به نمایش گذاشت و این راند را هم ۱۰-۹ به سود خود به پایان برد.
راند ششم: جاشوا پیش آمد تا ضرباتی به حریف بزند ولی با پاسخ خوب تاکام مواجه شد و به میانه رینگ بازگشت در ادامه شاهد ضربات سنگین از جاشوا و بادی شات های تاکام بودیم.بیست ثانیه پایانی شاهد تبادل ضربات مختلف بودیم و در این بین جاشوا یک آپرکات و هوک راست به کارلوس تاکام زد که موجب لغزش اندکی در او شد.راندی دیگر براب جاشوا.
راند هفتم: تاکام گویا جانی دوباره گرفته بود و به استقبال جاشوا رفت.یک راست مستقیم از او و جب های مکرر از جاشوا که سنگین تر نفس می کشید و در ادامه ضربات ترکیبی خوب از تاکام که موجب لبخند زدن جاشوا شد.
راند هشتم: جاشوا باز با جب های خود حریف را هدف قرار داد و البته این بار چشم دیگر حریفش.سمت دیگر صورت تاکام هم خون آلود شده بود و یک هوک چپ سنگین از جاشوا و یک هوک دیگر اما تاکام همچنان سر پا بود و به مبارزه ادامه داد.این راند هم به سود جاشوا پایان یافت.
راند نهم: پیش از شروع مبارزه پزشک بار دیگر وضعیت چشم تاکام را مورد بررسی قرار داد و اجازه ادامه مبارزه صادر شد.تاکام پیش آمد و یک ضربه راست به جاشوا زد و قهرمان با جب های پیاپی سعی در یافتن روزنه و باز کردن گارد تاکام را داشت ولی این اتفاق نیافتاد.یک چپ و راست از تاکام و در ادمه ضربات ترکیبی از او.در ۱۰ ثانیه آخر جاشوا سعی در حملات بیشتری داشت که البته زنگ پایان راند به صدا در آمد.راندی نزدیک که البته تاکام بهتر از راندهای قبل بود.
راند دهم: راند با حمله تاکام آغاز شد اما جاشوا با چپ و راست و هوک چپ و راست به او پاسخ داد و ضربات پیاپی را روانه سر و صورت تاکام کرد.داور مبارزه با دیدن این وضعیت داخل معرکه شد و پایان مبارزه را اعلام کرد که البته باعث تعجب تاکام و اعتراض او شد.یک پیروزی دیگر برای قهرمان!
با این پیروزی آنتونی جاشوا موفق شد همچنان نوار پیروزی ها و روند شکست ناپذیری خود را حفظ کند.رکورد خیره کننده او اکنون ۲۰ پیروزی از ۲۰ مبارزه است که همگی با ناک اوت همراه بوده.به راستی چه کسی توانایی غلبه بر او را دارد؟آیا مبارزه احتمالی او با دئونتای وایلدر در سال ۲۰۱۸ پاسخ این سوال خواهد بود؟آیا جاشوا او را نیز از پیش رو خواهد برداشت و کمربند WBC را نیز به مجموع کمربندهایش خواهد افزود؟گذر زمان تنها پاسخگوی این سوالات خواهد بود.

آخرین اخبار