www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۰۱:۳۰ 1394/01/14

بهنام اسبقی رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان را از دست داد

قهرمان سال ۲۰۱۳ تکواندو جهان که در جریان جام باشگاه‌های آسیا دچار آسیب دیدگی شده بود حضور در مسابقات جهانی ۲۰۱۵ را از دست داد. به گزارش “رزم نیوز” ، بهنام اسبقی که سال ۲۰۱۳ تنها چند روز قبل از اعزام تیم ملی به بیست و یکمین دوره مسابقات قهرمانی جهان در مکزیک جواز حضور در این […]

قهرمان سال ۲۰۱۳ تکواندو جهان که در جریان جام باشگاه‌های آسیا دچار آسیب دیدگی شده بود حضور در مسابقات جهانی ۲۰۱۵ را از دست داد.

به گزارش “رزم نیوز” ، بهنام اسبقی که سال ۲۰۱۳ تنها چند روز قبل از اعزام تیم ملی به بیست و یکمین دوره مسابقات قهرمانی جهان در مکزیک جواز حضور در این مسابقات را کسب کرد و اتفاقا با کسب تنها طلای ایران موجبات نایب قهرمانی تیم ملی کشورمان را رقم زد به دلیل آسیب دیدگی شانس حضور در بیست و دومین دوره این رقابتها را از دست داد. وی ۲۶ بهمن ماه گذشته در جریان دیدار با علیرضا نصر آزادانی در پنجمین دوره رقابتهای جام باشگاه‌های آسیا دچار آسیب دیدگی شد.

پیش از این گفته شده بود که آسیب دیدگی وی جدی نیست و او بعد از فیزیوتراپی و آبدرمانی می تواند به تمرینات تیم ملی بازگردد. اما بعد از چند هفته و بهبودی نسبی اسبقی تصمیم گرفت برای جلوگیری از تشدید آسیب دیدگی قسمت آسیب دیده را تحت عمل جراحی قرار دهد. رباط صلیبی قدامی ACL پای راست اسبقی پاره شده و به احتمال زیاد وی تا ۲۰ فروردین ماه نزد دکتر رازی در بیمارستان آتیه تحت عمل جراحی خواهد گرفت.

بیژن مغانلو در خصوص وضعیت اسبقی گفت: من از بهنام تشکر می کنم که برای بازگشت به اردوی تیم ملی خیلی تلاش کرد و از آغاز اردوها در سال جدید تمرینات خود را پیگیری کرد. وی پیش ما آمد و اعلام کرد که می خواهد قسمت آسیب دیده پای خود را جراحی کند و ما نیز از تصمیم او حمایت کردیم چرا که سلامتی ورزشکار مهم‌تر از هر چیز دیگری است.

وی در خصوص اینکه اسبقی می تواند به مسابقات جایزه بزرگ برای کسب سهمیه المپیک برسد یا خیر گفت: نزدیک به شش ماه تا اولین مرحله مسابقات جایزه بزرگ فاصله داریم و امیداوریم با پیگیری جدی وضعیت درمان، او بتواند خیلی زود به تمرینات تیم ملی بازگشته و در مسابقات کسب امتیاز ورودی المپیک شرکت کند.

بهنام اسبقی قهرمان سال ۲۰۱۳ جهان، دارنده دو مدال طلای قهرمانی آسیا و بازیهای آسیایی در سال ۲۰۱۴ با ۲۴۰ امتیاز نفر دوم رنکنیگ جهانی است که شانس زیادی برای کسب سهمیه المپیک در وزن ۶۸- کیلوگرم دارد.

قابل ذکر است رقابتهای جهانی طی روزهای ۲۲ تا ۲۸ اردیبهشت ماه در روسیه برگزار خواهد شد و اولین مرحله از مسابقات جایزه بزرگ در سال ۲۰۱۵ برای کسب امتیاز ورودی المپیک بازهم در روسیه طی روزهای ۲۳ تا ۲۵ مردادماه در مسکو میزبانی خواهد کرد.

آخرین اخبار