www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۴:۱۹ 1394/02/20

از گوشه و کنار رینگ و تاتامی (2)؛ افزایش انگیزه با تراشیدن موی سر و تکرار قهرمانی تکواندو

پایگاه خبری رزم نیوز به عنوان نخستین سایت تخصصی ورزش های رزمی و با هدف احترام به سلایق مختلف و طیف گسترده جامعه ورزش رزمی ایران، از این پس مهمترین اخبار روزانه مربوط به رشته های مختلف رزمی را در قالب یک مجله خبری منتشر می کند: ایسنا: این خبرگزاری در تحلیلی در آستانه رقابت […]

پایگاه خبری رزم نیوز به عنوان نخستین سایت تخصصی ورزش های رزمی و با هدف احترام به سلایق مختلف و طیف گسترده جامعه ورزش رزمی ایران، از این پس مهمترین اخبار روزانه مربوط به رشته های مختلف رزمی را در قالب یک مجله خبری منتشر می کند:

ایسنا: این خبرگزاری در تحلیلی در آستانه رقابت های جهانی 2015 تکواندو به میزبانی روسیه نوشت: ایران به دنبال تکرار تنها قهرمانی در تکواندوی جهان است. در طول برگزاری 21 دوره مسابقات جهانی تکواندو، کره جنوبی با 20 قهرمانی یکه تاز مسابقات و ایران با قهرمانی خود در سال 2011 تنها قهرمان غیر کره‌ای این مسابقات لقب گرفته است.

تاکنون در مسابقات جهانی، 68 تیم توانسته اند کسب مدال کنند که کره جنوبی با مجموع 217 مدال در جایگاه نخست قرار دارد. بعد از آن هم تیم های اسپانیا و چین تایپه و آمریکا در مکان دوم تا چهارم هستند و ایران با کسب مجموع 45 مدال با توجه به ارزش مدال، بالاتر از ترکیه و در مکان پنجم است.

بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی جهان 22 الی 28 اردیبهشت ماه در 8 وزن، به میزبانی چلیابینسک روسیه برگزار می شود.

مهر: این خبرگزاری برنامه کامل مسابقات قهرمانی جودو آسیا را منتشر کرد. بر این اساس، این دوره از مسابقات ۲۳ اردیبهشت ماه در سالن ورزشی القادسیه برگزار خواهد شد. بر اساس برنامه اعلام شده، چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰ صبح جودوکاران اوزان ۶۰- ، ۶۶- و ۷۳- کیلوگرم به روی تاتامی می روند. پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه در دومین روز رقابتها، جودوکاران اوزان ۸۱- ، ۹۰- ،۱۰۰- و ۱۰۰+ کیلوگرم رقابتهای خود را برگزار می کنند. جمعه و در روز پایانی هم مسابقات تیم برگزار می شود که تیم ملی کشورمان در هر دو بخش انفرادی و تیمی در این دوره از رقابتها حضور خواهد داشت.

مهر: خبرگزاری مهر از قول بیژن مقانلو سرمربی تیم ملی تکواندو نوشت: مدعی اصلی قهرمانی در جهان هستیم؛ می‌توانیم درهمه اوزان طلا بگیریم. اینک ترکیبی از جوانی و تجربه را با آمادگی کامل به مسابقات جهانی آورده‌ایم. رقابتهای بزرگی چون مسابقات قهرمانی جهان یا جایزه بزرگ‌ها تکواندوکاران ویژه می‌خواهد، حضور در این مسابقات ۳۸۰ امیتاز در راه کسب سهمیه المپیک در سال ۲۰۱۵ دارد که ۱۲۰ امتیاز آن در میدان روسیه تقسیم می‌شود.

فارس: جواد محجوب، جودوکار سنگین وزن تیم ملی به این خبرگزاری گفت: برای شکست ماکسیم نماینده قزاقستان انگیزه‌ زیادی دارم؛ چرا که می‌خواهم اتفاقات اینچئون را به فراموشی بسپارم. برای چهارمین بار به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می‌شوم که تا کنون یک مدال طلا یک نقره و عنوان پنجمی را کسب کرده ام. البته ناگفته نماند هر وقت موهایم را از ته می تراشم انگیزه‌ام زیاد می‌شود برای کسب مدال! حالا مطمئنم که انگیزه‌ام برای رفتن به بالای سکو در کویت دو چندان است.

فارس: این خبرگزاری با مجید زارعیان سرمربی تیم ملی جودو پیش از اعزام به مسابقات آسیایی کویت گفتگویی انجام داد که زارعیان به فارس گفت: امیدوارم جودوکارانی که در اردوها تمرینات منظمی را داشتند بتوانند به حقشان در تاتامی کویت برسند. در گذشته سبک‌ وزن‌های جودو نقاط قوت‌مان بودند، اما حالا نقطه ضعف جودوی کشورمان سبک‌ وزن‌ها هستند. با نفراتی که در ترکیب تیم ملی داریم پیش‌بینی کسب مدال دشوار است؛ چرا که جودو ورزش لحظه‌هاست. اگر شرایط مساعد باشد می‌توانیم مدال کسب کنیم، اما رنگش مشخص نیست.

ایسنا: تیم ملی تکواندوی مردان ایران که شب گذشته (جمعه) وارد شهر “چلیابینسک” روسیه شد، پس از استراحتی کوتاه مدت، تمرینات خود را در سالن تمرین محل مسابقات برگزار کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان: تیم ملی تکواندو بانوان ایران برای شرکت در بیست و دومین دوره رقابت های جهانی، بامداد امروز یکشنبه بیستم اردیبهشت ماه با پنج تکواندوکار از طریق مسکو راهی شهر “چلیابینسک” روسیه شدند.

سایت انجمن موی تای: مسابقات انتخابی تیم ملی بزرگسالان جهت حضور در رقابت های جهانی 2015 بانکوک – تایلند، طی روزهای23الی 25 اردیبهشت در استان تهران برگزار خواهد شد.

آخرین اخبار