www.khabarrazmavar.ir

بازی های هنرهای رزمی آسیا - ترکمنستان؛

شناسه خبر : ۲۱:۰۳ 1396/07/05

۱۲ مدال ره آورد کیک بوکسینگ واکو از عشق آباد

تیم ملی کیک بوکسینگ واکو مردان و بانوان کشورمان به ۱۲ نشان طلا، نقره و برنز در بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا دست یافت.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، پنجمین دوره مسابقات داخل سالن آسیا به میزبانی عشق آباد پایتخت ترکمنستان به اتمام رسید و اعضای تیم ملی کیک بوکسینگ واکو کشورمان در بین ۱۷ تیم و ۱۳۵ ورزشکار ۱۲ مدال مختلف کسب کردند.۵ طلا،۲ نقره و ۵ برنز.بیشترین تعداد شرکت کننده متعلق به ترکمنستان میزبان با ۲۳ کیک بوکسر و کمترین تعداد شرکت کننده متعلق به یمن با ۱ کیک بوکسر و نپال و چین تایپه با ۲ کیک بوکسر بود،تیم ایران نیز با ۱۳ کیک بوکسر در چهار بخش (فول کنتاکت-لو کیک-کیک لایت-پوینت فایتینگ) در این مسابقات حضور پیدا کرد.نکته جالب حضور نداشتن کیک بوکسرهای کره جنوبی،هنگ کنگ و ویتنام در این مسابقات بود.

در هر صورت نگاهی کوتاه به عملکرد تک تک ملی پوشان خواهیم داشت:

مصطفی پور فرج:

مصطفی پور فرج نماینده وزن ۶۹- کیلوگرم در دور بخش کیک لایت و پوینت فایتینگ حضور داشت که در یکی ناکام و در دیگری فوق العاده بود.او در دور نخست کیک لایت با نتیجه ۲-۰ مغلوب مرتضی حبیب جبراح از عراق شد و حذف گردید اما در بخش پوینت فایتینگ او در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۹-۶ آلیشر اخمدوف را شکست داد.در نیمه نهایی ۷-۴ قرقیزستانی را مغلوب ساخت و در فینال ۱۱-٢ حیدر الاسدی از عراق را مغلوب خود ساخت و به مدال خوشرنگ طلا رسید.

حسین کرمی:

کرمی نماینده وزن ۷۵- کیلوگرم در فول کنتاکت در یک چهارم نهایی عظمت کودابِردیِف قرقیزستانی را در سه راند پیاپی شکست داد.در نیمه نهایی هم با نتیجه ۳-۰ بر معاذ خان از پاکستان پیروز شد و به فینال رسید.در مبارزه پایانی اما ناباورانه ۲-١ مغلوب ریکان الخینیفیر عراقی شد و به مدال نقره رسید.

حمید امنی:

امنی نماینده وزن ۶۷- کیلوگرم فول کنتاکت در یک چهارم نهایی ۳-۰ مرادژون کوسیموف تاجیکستانی را شکست داد اما در نیمه نهایی با امتیاز مغلوب مکان آمانوف ترکمنستانی شد و به مدال برنز بسنده کرد.

میر داوود موسوی:

موسوی در وزن ۷۴- کیلوگرم بخش لوکیک وارد رینگ شد و در یک چهارم نهایی ۳-۰ عمرجان علیبِکوف را شکست داد اما در نیمه نهایی ممدوف ترکمنستانی شد و به مدال برنز دست یافت.

ایرج مرادی:

مرادی در یک چهارم نهایی وزن ۶۳/۵ کیلوگرم لوکیک در یک چهارم نهایی اسماعیل عطایِف ترکمنستانی را از پیش روی برداشت اما در نیمه نهایی در برابر الکسی فِدوسیف قرقیزستانی کاری از پیش نبرد و ۳-۰ شکست را پذیرا شد و به مدال برنز دست یافت.

امید احمدی صفا:

احمدی صفا در یک چهارم نهایی وزن ۵۱- کیلوگرم بخش لوکیک در برابر سید زکی حسینی از افغانستان وارد رینگ شد و به دلیل دیسکالیفه شدن فایتر افغانستانی به نیمه نهایی رفت.در نیمه نهایی حمزه ابوغزله اردنی را در راند نخست ناک اوت کرد و در فینال هم با پیروزی بر عبدالخالق السامری عراقی به مدال طلا دست یافت.

علی بنی اسد:

بنی اسد در یک چهارم نهایی وزن ٧١- کیلوگرم لوکیک ماحاند حسین از اردن را ۳-۰ شکست داد ولی در نبمه نهایی در برابر گوچمیرات جومانیازوف از کشور میزبان راه به جایی نبرد و مغلوب شد تا صاحب گردن آویز برنز شود.

محمد حسین پور فرج:

برادر مصطفی و نماینده وزن ۷۹- کیلوکرم پوینت فایتینگ در یک چهارم نهایی جلال ساتلیکگولیف ترکمنستانی را ۱۲-٩ شکست داد.در نیمه نهایی هم با امتیاز ۶-۴ بر دالر تیوریائف تاجیکستانی غلبه کرد و در فینال ۱۵-۵ جهانگیر خوسانوف ازبک را شکست داد و به مدال طلا رسید.

محمود ستاری:

نماینده وزن ۸۱- کیلوگرم کشورمان در بک چهارم نهایی لوکیک با ناک اوت عظمت جوماکولیف از کشور میزبان را در هم کوبید.در نیمه نهایی هم محمد سلاما اردنی را ۳-۰ شکست داد و در مبارزه پایانی در یک مبارزه حساس و دیدنی در برابر جواهر البوئف ازبکستانی ۳-۰ پیروز شد و مدال ارزشمند طلا را بر گردن آویخت.

اما در بخش بانوان:

عاطفه بالین پرست:

بالین پرست نماینده ۵۲- کیلوگرم لوکیک در همان دور نخست ۳-۰ مغلوب مونگونگِرِل سرینن مغولستانی شد و از ادامه رقابت ها باز ماند.

شهناز میر حیدری:

میر حیدری در دو بخش کیک لایت و پوینت فایتینگ (وزن ۵۵- کیلوگرم) وارد رقابت ها شد.در کیک لایت در همان مبارزه اول ۲-١ بر چینگ یو تسنگ از چین تایپه باخت و حذف شد.اما در بخش پوینت فایتینگ و در دور نخست ۱۰-۰ فوطیما خولووا تاجیکستانی را مغلوب کرد.در مبارزه پایانی هم با همین نتیجه مایسا گوپبیکوا ترکمنستانی را شکست داد و طلایی شد.

فاطمه علیزاده:

علیزاده نماینده وزن ۵۶- کیلوگرم کشورمان در بخش فول کنتاکت بود.او در یک چهارم نهایی میجگونا صمدووا از تاجیکستان را شکست داد.در نیمه نهایی هم یولیا بوریسوا از قرقیزستان را ۲-۰ مغلوب کرد اما در مبارزه فینال در برابر آکرکه نوروزبایوا قزاقزستانی ٢-١ شکست خورد و به مدال نقره رضایت داد.

زینب رجبی:

رجبی در یک چهارم نهایی وزن ۶۰- کیلوگرم کیک لایت شارا خامزینا را شکست داد.در نیمه نهایی اما در برابر میجگونا صمدووا تاجیک راه به جایی نبرد و به چیزی بیشتر از مدال برنز دست پیدا نکرد.

در پایان مسابقات ناصر نصیری رئیس کنفدراسیون کیک بوکسینگ WAKO و رئیس انجمن واکو ایران از وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک قدردانی کرد که زمینه حضور تیم واکو ایران را در این مسابقات فراهم کردند.نصیری ضمن تبریک نتایج تیم واکو به مسئولین فدراسیون انجمن های ورزشی از تلاش مربیان و اعضای تیم و فایترها تشکر کرد و به آنان تبریک گفت.

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.