www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۵:۰۲ 1399/02/21

یو اف سی ۲۴۹؛ غیر منتظره!

شکست فرگوسن برابر گیجی و اعلام بازنشستگی سهودو پس از برد برابر کروز مهمترین اتفاقات UFC 249 بودند.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، رویداد یو اف سی ۲۴۹ صبح یکشنبه به میزبانی VyStar Veterans Memorial Arena شهر جکسون ویل ایالت فلوریدا و پشت درهای بسته برگزار شد.

در تیتر مبارزات این رویداد که جدال بر سر عنوان قهرمانی موقت دسته سبک وزن بود، تونی فرگوسن و جاستین گیجی به مصاف یکدیگر رفتند. در حالی که بسیاری انتظار داشتند که فرگوسن به راحتی از سد گیجی عبور کند ولی مبارزه به گونه ای دیگر پیش رفت و جاستین گیجی با عملکرد فوق العاده ای که داشت موفق شد در راند پنجم با ناک اوت فنی فرگوسن را شکست دهد و کمربند قهرمانی موقت سبک وزن را تصاحب کند. جاستین می بایست در آینده ای نه چندان دور برای یکی کردن عنوان قهرمانی خود به مصاف حبیب نورماگومدوف قهرمان کنونی این وزن برود. جاستین گِیجی با این پیروزی ضمن ارتقا رکوردش به ۲۲-۲ بار دیگر رویای دیدن مبارزه حبیب و تونی را برای طرفداران دفن کرد. در سمت دیگر فرگوسن با تحمل این شکست غیرمنتظره رکوردش به ۲۵-۴ تنزل پیدا کرد.
در مبارزه پیش از نبرد اصلی این رویداد که جدال بر سر کمربند قهرمانی خروس وزن بود، هنری سهودو مدافع عنوان قهرمانی این وزن و دومینیک کروز قهرمان اسبق به تقابل با یکدیگر پرداختند که در نهایت این Triple C بود که در راند دوم موفق شد با ضربه زانو و مشت خود پادشاه سابق را شکست دهد و پس از دفاع از این کمربند خود در همان قفس مبارزه بازنشستگی خود را اعلام کرد. سهودو با این پیروزی رکورد خود را به ۱۶-۲ بهبود بخشید و اولین فایتری لقب گرفت که توانسته دومینیک کروز را در خلال مبارزه شکست دهد.


در یک نبرد دیدنی از دسته سنگین وزن این رویداد هم فرانسیس انگانو چلنجر سابق سنگین وزن و جرزینهو رُزِنسترویک بی شکست به مصاف هم رفتند که انگانو موفق شد در همان ثانیه بیست راند نخست با ضربه مشت “بیگی بوی” را ناک اوت کند. انگانو با این برد رکوردش را به ۱۵-۳ رسانید و رُزِنسترویک با این باخت رکوردش به ۱۰-۱ تنزل یافت.
نتایج کامل رویداد UFC 249 بدین شرح می باشد:

مبارزات مقدماتی اول:
نیمه سنگین وزن: رایان اِسپَن با رای غیر متحد داوران سَم الوی را شکست داد.
پر وزن: برایس میچل با رای متحد داوران چارلز رُزا را مغلوب ساخت.

مبارزات مقدماتی دوم:
ولترویت: ویسنته لوک با ناک اوت فنی (توقف مبارزه توسط پزشک) در راند سوم نیکو پرایس را از پیش رو برداشت.
کاه وزن زنان: کارلا اسپرازا با رای غیر متحد داوران بر میشله واترسون پیروز شد.
سنگین وزن: الکسی اُلینیک با رای غیر متحد داوران از سد فابریسیو وردوم عبور کرد.
ولترویت: آنتونی پتیس با رای متحد داوران دونالد سرونی را شکست داد.

مبارزات اصلی:
سنگین وزن: گِرِگ هاردی با رای متحد داوران یورگن دی کاسترو را مغلوب ساخت.
وزن توافقی (۱۵۰/۵ پوند): کالوین کِتِر با ناک اوت فنی (ضربات آرنج و مشت) در راند دوم بر جِرِمی استفنس چیره شد.
سنگین وزن: فرانسیس انگانو با ناک اوت (ضربه مشت) در راند اول بر جرزینهو رُزِنسترویک برتری یافت.
مبارزه عنوان قهرمانی خروس وزن: هِنری سهودو با ناک اوت فنی (ضربه زانو و مشت) در زاند دوم بر دومینیک کروز فائق آمد.
مبارزه عنوان قهرمانی موقت سبک وزن: جاستین گِیجی با ناک اوت فنی (ضربات مشت) در راند پنجم بر تونی فرگوسن پیروز شد.

در پایان این رویداد جایزه پنجاه هزار دلاری “مبارزه شب” به مبارزه تونی فرگوسن و جاستین گِیجی رسید. جایزه پنجاه هزار دلاری “عملکرد شب” هم به جاستین گِیجی و فرانسیس انگانو تعلق یافت.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید