www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۳:۵۶ 1394/03/27

کونگ فو و 70 پرونده قضایی مفتوح! ما را به خیر و شما را به سلامت

فدرسیون انجمن های ورزشی: اردوی آماده سازی تیم ملی موی تای برای حضور در مسابقات جهانی تایلند به روز شنبه سی ام خرداد ماه جاری موکول شد و مقرر گردید این اردو با حضور 15 ورزشکار در مجموعه ورزشی انقلاب تهران برگزار شود. رقابتهای جهانی موی تای از بیستم مردادماه سالجاری در شهر بانکوک، پایتخت […]

فدرسیون انجمن های ورزشی: اردوی آماده سازی تیم ملی موی تای برای حضور در مسابقات جهانی تایلند به روز شنبه سی ام خرداد ماه جاری موکول شد و مقرر گردید این اردو با حضور 15 ورزشکار در مجموعه ورزشی انقلاب تهران برگزار شود. رقابتهای جهانی موی تای از بیستم مردادماه سالجاری در شهر بانکوک، پایتخت تایلند برگزار خواهد شد.

فارس: مسعود رهنما سرمربی سابق تیم ملی کاراته گفت: مشکل خودزنی در کاراته یک بدعت شده که اتفاقا همه کسانی که این بدعت را نهادینه کرده‌اند حالا تیغ گاهی اوقات گردن آنها را نیز گرفت. به نظر من مشکل کاراته سمندر، آشوری، آهی، پناهی، ناظریان نیستند مشکل از خود ما است. ما دچار خودزنی هستیم. ما جامعه کاراته اگر مربی و سرمربی تیم ملی بوده‌ایم از فدراسیون وقت حمایت کرده‌ایم، اگر نبوده‌ایم نقد بماند، تخریب می‌کنیم.رئیس فدراسیون با آرین‌خو یک صحبت‌هایی را مطرح کرده بنا به هر دلیلی ولی بعدا به این نتیجه رسیده و یا نرسیده یا قول داده یا زده زیر قولش. به نظرم آقای آرین‌خو می‌توانست بگوید من خواسته‌ای از شما داشتم و حالا که این خواسته را انجام نداده‌اید ما را به خیر و شما را به سلامت. اینکه در رسانه ملی آن صحبت‌ها مطرح شد بیشتر از همه کاراته ضرر کرد.

ایسنا: رضا حیدری، رییس فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی با گلایه از بی احترامی‌های صورت گرفته به خانواده کونگ‌فو اظهار کرد: در حال حاضر 70 پرونده مفتوحه علیه فدراسیون کونگ فو در مراجع قضایی داریم! از بی احترامی‌هایی که به خانواده کونگ‌فو می‌شود خسته شده‌ایم. تهمت‌های بسیاری از سوی مخالفان خانواده کونگ‌فو به فدراسیون و مسئولان آن زده می‌شود. بطور مثال در برخی موارد ما را به فرقه‌ای خاص منتسب می‌کنند و این امر موجب شده تا 80 درصد وقت و انرژی فدراسیون برای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای تلف شود. حاشیه‌ها در این زمینه به حدی است که به ناچار بارها در وزارت ورزش و جوانان و دستگاه‌های امنیتی برای تشریح موضوعات حاضر شده و دیدارهایی را نیز با علما داشته‌ایم. دیدار با علما و تشریح وضعیت کونگ‌فو و هدفی که این رشته در ارتقاء و سرافرازی نام ایران در جهان دارد، موجب شد برخی علما برای حمایت از این ورزش به نوعی فتوا بدهند. در این شرایط، عملکرد و تخصیص 100 درصدی اعتبارات در حالی است که در سال گذشته آمار نیروهای خانواده کونگ‌فو نسبت به سال 1392، 30 درصد ریزش داشته است. متاسفانه در برخی استانها میانگین ریزش از این هم بیشتر بوده که در این زمینه باید هر چه سریعتر علت‌یابی و چاره‌اندیشی صورت گیرد.

فدراسیون جودو: رقابتهای مدعیان حضور در اردوی تیم ملی جوانان با معرفی هفت جودوکار برتر به پایان رسید. این مسابقات روز سه شنبه با جضور ۶۲ جودوکار از استانهای مختلف در سالن شهید کبکانیان تهران و نظارت کادر فنی برگزار شد که در نهایت کیوان مهدیزاده در وزن ۵۵- کیلوگرم از خوزستان، احمد قاسمی در وزن ۶۰- کیلوگرم و محمد عبیری در وزن ۶۶- کیلوگرم هر دو از تهران ، علی رضا احمدی در وزن ۷۳- کیلوگرم از گیلان، علی تقی لو در وزن ۸۱- کیلوگرم از زنجان، امیرمحمد زاده در وزن ۱۰۰- کیلوگرم از خوزستان و حسین شاهپسندی در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم از خراسان شمالی جودوکارانی هستند که موفق به کسب مجوز حضور دراردوی تیم ملی شدند. این نفرات به همراه جودوکارانی که موفق به کسب مقام اول تا سوم مشترک رقابتهای قهرمانی کشور شدند ۳۱ خردادماه خود باید در سالن شهید کبکانیان خود را در اردوی تیم ملی به کادر فنی معرفی کنند. تیم ملی جودو جوانان سال جاری رقابتهای قهرمانی آسیا و جهان را پیش رو خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان: محمدعلی رستگار رئیس فدراسیون جودو و کوراش در خصوص رقابتهای پیش روی تیم ملی اذعان داشت: دو هفته دیگر مسابقات گراندپریکس مغولستان را در پیش داریم و یک ماه دیگر هم به روسیه می رویم تا در مسابقات گراند اسلم حضور داشته باشیم.  در وزن 81- کیلوگرم سعید مولایی، دروزن 100- کیلوگرم جواد محجوب و در وزن 90- کیلوگرم بعد از مسابقه انتخابی یک نفر را اعزام خواهیم کرد و مجوز 3 ورزشکار به همراه سرمربی را گرفته ایم و با همین نفرات در 2 رویداد آینده حضور خواهیم داشت.

 ایرنا: سید محمد پولادگر رییس فدراسیون تکواندو می گوید: حفظ عنوان قهرمانی جهان در رده نونهالان بسیار سخت است زیرا قهرمانان نونهال ما مرتب تغییر می کنند و مجبوریم برای حفظ قهرمانی نفرات جدید را جایگزین کنیم. تکواندو کاران خردسال جمهوری اسلامی ایران در رده پسران و دختران در بین 63 کشور جهان قهرمان شدند و این نشانه یک برنامه ریزی منسجم و خوب در تکواندو کشور است.

ایرنا: مینو مداح سرمربی تیم تکواندو دختران دانشجو معتقد است تکواندوکاران در کره جنوبی رقابت های سخت و سنگینی در پیش دارند زیرا این مسابقات امتیاز المپیکی دارد و بیشتر تکواندو کاران جهان که اکثرا شرایط لازم را نیز دارند در این رقابت ها حاضر می شوند.

بیست وهشتمین دوره المپیاد دانشجویان جهان از12 تا 23 تیرماه در شهر گوانگجوکره جنوبی برگزار می شود و تکواندو کاران ایران 12 تیرماه راهی این رقابت ها خواهند شد.

تسنیم: محسن آشوری دبیر فدراسیون کاراته گفت: انتخابی وزن ۸۴+ کیلوگرم تیم ملی امید به خوبی برگزار شد در نهایت کوشا تیموری و صادق سنچولی بودند که موفق شدند خودشان را در این وزن در اردو حفظ کنند. سطح این مسابقات نسبتا خوب بود اما بازهم نفرات جای کار دارند. تیم امید تیم خوبی است و مربیان خوبی نیز مسئولیت هدایت این تیم را دارند به همین دلیل برای رقابت‌های جهانی اندونزی امیدوار هستیم. در چند ماه باقی‌مانده باید نحوه تمرینات و برنامه‌ریزی برای تیم به خوبی انجام شود و فدراسیون نیز تمام تلاشش را می‌کند تا جایی که از دستش برمی‌آید تیم را حمایت کند.

آخرین اخبار